וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיפוץ בקיץ הקרוב? כדאי שתחשבו מסלול מחדש

עודכן לאחרונה: 20.5.2021 / 17:18

חשבתם שהקיץ הוא הזמן הנכון לצאת להרפתקאת שיפוצים? תחשבו שוב. הקבלנים והספקים עמוסים, עלויות השיפוץ עולות, תקופת השיפוץ מתארכת וחברות ההובלה לא ממש פנויות. אז למי כן יתאים שיפוץ קיצי ובאלו מקרים מומלץ לדחות את התענוג? יצאנו לבדוק

תכנון ברברה ברזין. תומר בלילתי,
בית בתכנון ברברה ברזין/תומר בלילתי

קיץ 2021 כבר כאן וכפי שזה נראה כרגע, בדומה לקודמו גם השנה מתכננים ישראלים רבים לנצל את החופש הגדול והימים החמים לשפץ את בתיהם. עם זאת, מבדיקה שערכנו בקרב אנשי המקצוע נראה שבניגוד למה שנהוג לחשוב, ברבים מהמקרים מומלץ דווקא לדחות את השיפוץ לאחרי החגים.

"כמו כל דבר בחיים, גם כאן הטיימינג הוא קריטי", מסבירה ברברה ברזין, מעצבת הפנים ובעלת בי"ס ללימודי עיצוב פנים. "יש לא מעט בעלי דירות ובתים שחוששים להתחיל את השיפוץ הגדול לסוף הקיץ מתוך מחשבה שיגרר לתקופת החגים ושהגשם שיגיע לאחריה יחדור מבעד לפתחים, הם רק שוכחים שבמהלך הקיץ, הקבלנים שנשארים בארץ עמוסים עד מעל לראש, לכן המחירים קופצים. בנוסף כמו כל עם ישראל גם אנשי מקצוע בענף הבניה ינצלו את פתיחת השמיים ויטוסו לחו"ל. אנשים צריכים להבין שעבודת שיפוץ מתבצעת בתור אחד אחרי השני כך שאם האינסטלטור תיכנן חופשה לרודוס ביולי העובדה תתקע עד שיחזור. עם בחו"ל עסקינן, חשוב לזכור שבמהלך הקיץ האירופאים, על כל עסקיהם ומפעליהם בואקנס מה שאומר שהזמנות של פריטים ומוצרים משם גם צפויות להתעכב. מניסיון רב שנים אני יכולה לומר שהתקופה הטובה ביותר לשיפוצים היא מיד אחרי חגי תשרי ועד פסח (לא כולל). מיד אחרי פסח מתחיל שוב סבב חגים והעבודות צפויות לחזור ולהתעכב".

רון שפיגל. רגב כלף,
תכנון אדריכל רון שפיגל/רגב כלף

"הביקוש הרב מצד הישראלים גורם לכך שבשיא הקיץ רבים מהקבלנים נעים מפרויקט אחד למשנהו ועל אף הניסיון לעמוד בלוחות זמנים בהחלט יתכן שעומסי העבודה יגרמו לעיכובים", כך לדברי האדריכל רון שפיגל, בעל המשרד 'שפיגל אדריכלים'. "לקראת החורף היקף הפרויקטים יורד מה שמוביל את הצוותים להשקיע את המקסימום בפרויקט ובחלק מהמקרים לוחות הזמנים עשויים להתקצר. בנוסף, מזג האוויר בהחלט משפיע על מהירות ויעילות השיפוץ ובמזג אוויר קר יותר העבודה יעילה ומהירה יותר. נכון שאפקטיביות הייבוש של חלק מהחומרים טובה יותר בקיץ (מה שעשוי לקצר תהליכים) אבל בחלק מהמקרים דווקא הקור והיובש עדיפים כמו במקרה של אריחי קרמיקה שהדבק שלהם מתייבש טוב ומהר יותר בחורף וגורם לאיחוי יעיל יותר של הקרמיקה לקירות הגבס".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
תכנון ועיצוב הלל אדריכלות. עודד סמדר,
תכנון ועיצוב הלל אדריכלות ועיצוב/עודד סמדר

לדברי האדריכלית שירה מוסקל, מבעלות המשרד הלל אדריכלות ועיצוב פנים, חשוב לאמוד על היקף השיפוץ- האם מדובר בטיפול נקודתי או שאנחנו עומדים בפתחו של מגה שיפוץ שיגדיר מחדש את חלוקת הבית, ידרוש את שירותיו של אדריכל או מעצב פנים ואולי גם להתפנות מהנכס למשך תקופה כדי לאפשר את ביצוע העבודות. רק אחרי שמבינים את המשמעויות אפשר להתקדם הלאה לשלבים אופרטיביים יותר ולהבין בצורה טובה יותר אם אכן תוכלו להספיק לסיים את השיפוץ במסגרת לוחות הזמנים. שיפוץ הוא לא מסוג הדברים שמתבצעים מהרגע להרגע ולבניה של לו"ז מדויק והגיוני יש חשיבות מכרעת בהצלחתו. חשוב לקחת טווח של חודשים במהלכם עובדים על השלבים המקדימים כמו תכנון, הוצאת מפרטים טכניים וכתבי כמויות, חתימת הסכם עם הקבלן או קבלני משנה וכיוב'. כשמדובר בשיפוץ קוסמטי שווה לקחת מקדם של כחודשיים וכשמדובר בשיפוץ מאסיבי יותר מדובר על לפחות בין 3 ל-5 חודשים. כך תדעו האם שיפוץ בקיץ הקרוב בכלל רלוונטי עבורכם".

עוד מוסיפה מוסקל כי "כשסוכמים את צפי העלויות, ומשכללים את הנתונים, מגלים שבשיפוץ חורפי ניתן לחסוך עד כ-10% מעלויות השיפוץ הכולל. חשוב לזכור שהחורף הוא גם הזמן בו מתקיימים מבצעי סוף שנה בחנויות ובאולמות התצוגה, כך שרבים מהמוצרים אפשר להשיג במחירים אטרקטיביים יותר. העומס ברשתות ובחנויות (גם באלה של מוצרי מעטפת כמו צבע, סניטריה וכיוב') יורד ביחס לקיץ במהלכו הישראלים צובאים על החנויות, כך שהשירות שתקבלו עשוי להיות ממוקד ומותאם לצרכיכם. לכל זה צריך להוסיף את עלויות הקבלן והספקים שצונחות ביחס לקיץ, כך גם אפשר להתמקח על המחיר".

  • עוד באותו נושא:
  • שיפוצים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully