וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי קפסולות ובומים: כך תשדרגו את חדרי הילדים

עודכן לאחרונה: 20.5.2021 / 15:50

שנת 2020 לא האירה לנו פנים ועד כה נראה ש-2021 לא שונה בהרבה. הסגרים, הלימודים בקפסולות ובומים והאזעקות לא ממש תורמים לבריאות הנפשית של ילדנו כך שאין זה פלא שהורים רבים בוחרים לפצות ולהרים את המורל בעזרת תכנון חדש של חדרי הילדים

אין דבר שממלא אותנו הורים יותר מלראות את הילדים שלנו מחייכים. בשנה וחצי האחרונות החיוך קצת ירד מהפנים ולא בכדי הורים רבים מחפשים דרכים יצירתיות להקל ולו במעט על הילדים, גדולים כקטנים. אחת הבולטות שבהן היא שדרוג חדריהם כך שיהיו נאמנים יותר לרצונות, לחלומות ולמאווים ובמקביל יהיו פרקטים, על מנת שיישארו רלוונטיים גם בשנים הבאות.

מסתמן שחדרי הילדים מודל 2021 פחות מגדריים או תואמי גיל כבעבר והם מתוכננים ומעוצבים מלכתחילה באוריינטציה בוגרת יותר, שתתאים לטווח רחב של שנים. ההשפעה הסקנדינבית שולטת בדמותם של צבעוניות פסטלית עם נגיעות של שחור ולבן ופאטרנים גיאומטריים ממש כמו בחדרי הגדולים. המטרה: לייצר עבורם עולם תוכן דינמי וחוויתי בו המעטפת קלאסית ונשארת זהה ומה שמשתנה עם השנים הם הרהיטים והאביזרים המשלימים.

גולדשטיין גלרי טפט. יחצ,
צבעוניות פסטורלית. עיצוב של גולדשטיין גלרי טפט/יחצ

"אני נותנת את מלוא הכבוד לחדרי הילדים ומתייחסת אליהם ממש כשם שאני מתייחסת לחדרי המאסטר של ההורים. הטיפול הוא אותו טיפול", כך לדברי מעצבת הפנים קרן ניב טולדנו. "בדומה לחדרי הגדולים אצור עבורם חלוקה כמה שיותר פונקציונלית ואגדיר אזורי שינה ואירוח. ההבדל בד"כ בא לידי ביטוי בגמרים ובחומרים שהם מעט יותר קלילים ובמראה צעיר. בכל מקרה, המלצה חמה היא לבחור באלמנטים עמידים, ברי ניקוי וכביסים".

לשיטתה של המעצבת, התכנון מתחיל בשיח בגובה העיניים עם הילדים, שמכתיב את פלטת הצבעים והחומרים שיככבו בחלל: "מטבע הדברים, בגילאים צעירים יותר הצבעוניות היא יותר מגדרית אבל בסביבות גיל 12 החלל משתנים ונוטים לעיצוב יוניסקס. הרעיון הוא לייצר עבורם חדר כמה שיותר ורסטילי וגמיש, בגילאי 10 עד 14 למשל השינויים הם מאוד מהירים, לכן כל המכלול צריך להיות כזה שיוכל להתפתח ולהשתנות בהתאם לרצונות, המאווים והתחביבים של הילד".

לדברי ניב טולדנו, "גם כשנתכנן חדר לבני שנתיים-שלוש צריך לתכנן אותו מראש באוריינטציה שתתאים גם לגילאי 6-7 ואפילו יותר, לכן חשוב לתכנן מראש את נקודת החשמל והתקשורת ולהקצות מקום לפינת עבודה שבשנים הראשונות תשמש עבורם כפינת יצירה ולאחר מכן כעמדת לימודים. במקביל, מומלץ לחשוב גם השלב, שלרוב מתחיל בסביבות גיל 8, בו הם מתחילים לארח, לכן מומלץ להקצות מקום למיטת חבר. בתוך כך, מומלץ לייצר פתרונות אחסון אוטונומיים בחדר עצמו, אזורי אחסון כמו אִצְטַבָּה מעל המיטה או בחדרי תינוקות, שידת החתלה בעומק 40 ס"מ עם מגש נפתח כך שכשהתינוק גדל היא תוכל לשמש כשידת אחסון לבגדים וצעצועים, מבלי לחסום את החלל".

עיצוב פנים קרן ניב טולדנו. יחצ,
ממש כמו התייחסות לחדרי המאסטר. חדר בעיצוב קרן ניב טולדנו/יחצ

לדברי יוליה קוריס, מנהלת השיווק של רשת השטיח האדום, אם יש אזור בבית, שכולם אוהבים לתכנן ולעצב, הוא ממלכת הילדים שמאכלס בתוכו שעות אינסופיות של משחק והרבה שמחה וצחוק. לרוב, השמיים הם לגמרי הגבול והם המקום להעז, להפתיע ולייצר סגנון שיהיה נאמן לאופי של הילדים, גם אם מדובר בעיצוב שונה בתכלית מזה של שאר הבית".

לדברי קוריס, העיצוב הסקנדינבי נחשב לאחד מסגנונות העיצוב החביבים על הקהל הישראלי בפרט בחדרי הילדים: "סוד הקסם שלו טמון בשילוב החומרים הפשוט אך המלא בתחכום- בזכות שימוש בחומרים בגימור טבעי כמו עץ וצמר. שטיחי הקילים נהדרים עבור חדרי הילדים בזכות המשקל הקל שלהם אשר מאפשר לנקות אותם בקלות. הם מגיעים בדוגמא דו צדדית כך שהמראה שלהם נשמר לאורך זמן רב. הדוגמאות הגיאומטריות שלהם מדויקות ומרשימות והצבעוניות הבהירה בגווני אפור ולבן יוצרים יחד מראה הרמוני ופסטורלי שייצור עניין מבלי להתנגש עם שאר האלמנטים בחלל. עוד סגנון בולט הוא הסגנון המרוקאי שבגזרת השטיחים מתאפיין בצבעוניות בהירה ומרגיעה שמייצרת שלווה ופסטורליות, בדיוק מה שנדרש בחדרי הילדים. לא צריך לחשוש מהיעדר צבע, עיצוב חדר ילדים יכול להיות שמח וילדותי גם עם צבעוניות מדויקת וניטרלית, כשאת נגיעות הצבע תוכלו לחזק באמצעות אקססוריז וצעצועים".

מחסני תאורה. יחצ,
לחלק לאזורי תאורה שונים. חדר מחולק לאזורי תאורה על ידי מחסני תאורה/יחצ

למרות שהקיץ בפתח ובמהלכו נהנה מהרבה שעות אור, במידה ואתם מתעתדים לשדרג את חדרי הילדים, מומלץ לתת את הדעת על התאורה בהם. לדברי רוני סיידון, מנהלת השיווק של רשת מחסני תאורה, מומלץ לחלק את החדר לאזורי תאורה שונים: "תאורה כללית חזקה ובהירה במרכז התקרה, אור נוסף לקריאה מעל המיטה (בגובה 120 ס"מ מהרצפה) ומנורת שולחן. בשלב תכנון החדר, מומלץ לבנות מנורה שקועה בקיר, בגובה 30 ס"מ, סמוך לדלת הכניסה שתשמש כתאורת לילה. נורה שקועה בקיר יכולה בנוסף לשמש כתאורת חירום במקרה של הפסקת חשמל. זאת ועוד, מומלץ להשתמש בגופי תאורה שאינם שבירים ובגופי תאורה מעוגלים, מסיבות בטיחותיות".

רשת השטיח האדום - עיצוב אמרל שליסל. מאור מויאל,
לתכנן נכון. עיצוב אמרל שליסל, באדיבות רשת השטיח האדום/מאור מויאל

במדינות אירופה וארה"ב פינות ישיבה מהוות חלק אינטגרלי מהמבנה הבסיסי של חדר הילדים והן צוברות תאוצה גם בישראל, בתנאי שהחדר גדול דיו. בעזרת תכנון וחלוקה נכונים, גם בחדרי ילדים במטראז' 'מאתגר' ניתן ליצור פינה שכזו. פינה שתבדל בין הסלון המרכזי לבין חלל המוקדש כולו לבילוי של הילדים עם חברים, כך האגף הציבורי נותר פנוי ומסודר מבלי למנוע מהילדים להמשיך לפעול וליצור.

את הפינה ניתן ליצור באמצעות רהיטים, פרגודים או משרביות (אלמנט סבכה מחומרים שונים), ממש לא חייבים להגדיר אותה על ידי קירות, וניתן לשלב בה מספר פונקציות כמו פינת הטלוויזיה ומולטימדיה, אזור קריאה ולימודים, פינת מחשב, פינת משחקים וכמובן שולחן כתיבה ויצירה. מומלץ ורצוי לבדל את הפינה משאר החדר ולהפוך אותה למקום נעים ונגיש בו ירגישו הילדים שזה המקום שלהם. במידה ובחרתם לשלב באזור זה קונזולת משחקים ומולטימדיה חשוב להסתיר כבלי חשמל ולהפריד ביניהם כך שיהיה קל לאתר אותם במידת הצורך. הקפידו לשמור מספיק מרחק בין אזור הצפייה למערכת הישיבה, כך יוכלו הילדים להתנועע כמו שהם אוהבים ובמקביל, שימרו על מרחק צפייה הגיוני שלא יאמצו את הראייה. השתמשו במתגי חשמל עם דימרים (עמעמים) כך תוכלו לשלוט בעוצמת התאורה בהתאם לתרחישים השונים.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully