וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרחיבים את הבית - ואת הלב

עודכן לאחרונה: 11.5.2021 / 19:01

בעוד שוק הנדל"ן מראה עלייה תלולה בביקוש לשטחי חוץ בבתים, גם על חשבון המטראז' בפנים הבית, האדריכלים והמעצבים נדרשים לפתרונות יצירתיים שיציגו סינרגיה מושלמת בין חללי החוץ והפנים. איך תעשו זאת גם אצלכם?

טשטוש בין פנים לחוץ. אליתה ליוינג,
טשטוש בין פנים לחוץ - אליתה ליוינג/אליתה ליוינג

בית החלומות האולטימטיבי הוא רעיון שעבר במרוצת השנים התאמות רבות, בהתאם לקצב החיים, לסדר העדיפויות ולדרישות המשתנות. משבר הקורונה טרף את הקלפים וגרם לכולם לערוג לפיסת חוץ במקום הכי קרוב לבית, ואכן, הביקוש למרפסות ולגינות בגזרת הנדל"ן ממחיש את הצורך למקסם את חוויית החוץ ולזכות בעוד אפיק שיעניק אוויר לנשימה. לדברי האדריכל הושע קרופ, הרצון להגדיל את סביבת החוץ מאוד ניכר בפרויקטים של קבלנים ויזמים, ובהתאמה עולה גם שוויה של הדירה.

המגמה הביופילית, שגורסת כי הטבע הוא חלק בלתי נפרד מחיינו והכרחי לקיומנו התקין, מתבטאת גם בדרכים יצירתיות להכניס אותו אל תוך הבית, בין אם דרך טיפוח פינת עציצים לתפארת, גינת פטיו פנימית, או דרך טשטוש גבולות המרפסת, ושילובה בתוך החלל המרכזי של הבית. קרופ מדגיש כי הרצון לשלב אלמנטים טבעיים וגולמיים בעיצוב הבית, ולעצב גינה או מרפסת מזמינה, במיוחד בארץ שטופת שמש כמו שלנו, מחוללים פלאים לשיפור מצב הרוח. "כשסביבת החוץ הביתית הופכת למקום מרגוע, עם פינות ישיבה והצללות מתאימות, היא מנוצלת היטב, גם בתקופת הקיץ החמה, כשרוצים להישאר קרוב לבית".

אדריכל הושע קרופ, באדיבות כוכב אלומיניום. שי אפשטיין,
עיצוב אדריכל הושע קרופ/שי אפשטיין

נחזור לרעיון "בית החלומות". רבים ודאי יבקשו לשלב בו אלמנטים שמזכירים חוויות, טיולים וביקורים במקומות מרתקים, לשעתק תחושות מחופשות נעימות, להכביר במקומות אחסון, ולא פחות חשוב, להעניק מקום מפלט, עתיר בפינות ישיבה שבהן אפשר להתכרבל וליהנות, ביחד או לחוד. מקום מפלט כזה, שבו ערסל תלוי, כר דשא רענן, צמחיה שופעת, אלמנט של מים וקולות ציוץ ציפורים לצד נוף פסטורלי, ודאי יגרום לכולם לרצות לעצב מחדש את המרפסת הביתית. ואכן, מעצבים רבים נדרשים לעצב פינת חמד ש"תקרוץ" מתוך הבית, ואפילו תמשיך את שטח הפנים ותגדיל את החלל הציבורי בבית. לא עוד חציצה מובחנת, עם פרופילים עבים, מסילות ויטרינה מסורבלות, תריסים ווילונות כבדים, אלא התייחסות אל חלון הבית כאל תמונה אמנותית שמציגה נוף מרהיב, או לחילופין, מפתח רחב שמעניק אשליה של חלל שלם אחד, נטול הפרדה.

גל ניסימוב, מנהלת השיווק בחברת כוכב-אלומיניום, מסבירה שכיום הפתיחות בבית גדולה בהרבה, מתוך מגמה ורצון לשדר חלל רחב ומאוורר מכפי גודלו. "טכנולוגיות הייצור השתכללו בצורה מפתיעה, ויש פיתוחים מעניינים, הן מבחינה אסתטית והן מבחינה תפעולית". לדברי ניסימוב, חברת כוכב שמה לעצמה דגש לפתח את תחום הפרופילציה ולתת מענה לדרישות אדריכלים ומעצבים, דבר שלא קיים בארץ, בשום חברה אחרת. "אצלנו החדשנות היא חלק מהחזון, מהתפיסה. אנחנו לא מתמקדים במוצר, אלא בתפיסת עולם. להיות מקצוען זה מחייב מכל הבחינות, בין היתר לפתח יכולת גמישות ולפתח מערכות שמותאמות לצרכי הלקוח".

ניסימוב אומרת כי לאחרונה ייצרו פרופיל מיוחד לבית עם דרישות מאתגרות של תנאי מזג אוויר קיצוני, הן בקיץ והן בחורף. "חשוב שהמערכות יעמדו בתנאי לחץ קשים, כשסופה משתוללת בחוץ וגם כשהשמש קופחת. לכן בדקנו תוכניות הנדסיות שונות עד שהגענו לרמה הגבוהה ביותר. זה אומר, בין השאר, שהפרופילים והמסגרות יעמדו בעומס של ויטרינה שגודלה עצום, שיעמדו בפני כל לחץ חיצוני, יהיו עמידים בפני קריסה או שבירה, ואפילו יהוו בידוד תרמי מן החוץ". היתרונות הם עצומים. אסתטיקה מינימליסטית שדוגלת באלמנטים מדוקקים ונסתרים מהעין, ולמרות המפתחים הגדולים והוויטרינות הרחבות, עדיין ידידותית לתפעול, ופחות מסורבלת ממה שאנחנו מכירים. ניסימוב מחדדת כי כל אלה, בסופו של דבר, מאפשרים לבעלי הבית לחוש קרובים יותר לטבע, תוך ששטחי החוץ מתמזגים עם שטחי הפנים בהרמוניה. "כשאין חציצה מודגשת בין ויטרינות הדגש הוא על הנוף הנשקף מהחלון, נוצר מעבר נקי אל שטח החוץ ויש זרימה והתנהלות חופשית בין החללים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
עיצוב מריאנה סיסון באדיבות כוכב אלומיניום. מאור מויאל,
עיצוב של מריאנה סיסון, כוכב אלומיניום/מאור מויאל

טקטיקת עיצוב שחדרה אל הבתים היא "הכפלת" מערכות הישיבה, באופן שישקף מצדו השני של החלון מערכת ישיבה תואמת לזו שבתוך הבית, ושזו תיראה כמו השתקפות, או כמו חלל מזמין נוסף. לדברי רננה אזולאי, מנהלת שיווק וקשרי אדריכלים באליתה ליוינג, הביקוש בעידן הקורונה הביא מותגי יוקרה רבים לעצב מערכות ישיבה במיוחד לחלל החוץ. כאלה שאינן נופלות, ולעיתים אפילו עולות בגודלן, על אלה שבתוך הבית. אזולאי מסבירה כי סוגי הריפוד עברו חידושים והתאמות לדרישות ה- OUTDOORבאופן שמעניק להם עמידות גם בתנאי מזג האוויר הישראלים הקשים ביותר. "סלון חוץ משדר גורם מגדיל, יותר מאשר שולחן צד קטן ושתי כורסאות, ומעניק אפשרויות אירוח נוספות, דבר שנוכחנו לדעת שהוא מאוד חשוב בתקופת הקורונה: הגדלת האפשרויות והתאמה למגוון תרחישים". אזולאי מסבירה כי חשוב לתכנן מקומות ייעודיים ולמקם אותם בצורה נכונה, כך שלא יהוו מכשול, ממש כפי שמעצבים כל חלל פנים.

אין עוררין על כך שעיצוב שמשדר הרמוניה בין הפנים לחוץ ממחיש כי נעשתה עבודת תכנון מוקפדת ונכונה. תכנון הרמוני כזה יעשה שימוש בחיפויי רצפה דומים, לדוגמה, למראה שמשדר המשכיות וזרימה. אפשרות נוספת היא לערוך הבחנה ולהימנע מהתאמות שייראו "מתאמצות", לטובת חיפויים חדשניים כמו אריחי קרמיקה שמחקים פרקט עץ, ואינם נדרשים לתחזוקה צמודה. נתונים כמו הנוף הנשקף מבחוץ יסייעו לקבל החלטות עיצוביות בתוך הבית, כדי להימנע מעומס בחלל. תחת זאת אפשר יהיה לשלב בפנים הבית חומרים טבעיים כמו ברזל, זכוכית, אבן וקש ולשבץ שכיות חמדה בצבעוניות מינורית שתתכתב עם המרחב, וכמו "תזמין" את החוץ פנימה. באופן כזה אפשר יהיה ליהנות משקט ויזואלי ומתאורה טבעית ומקסימלית, באדיבות הטבע, ולהיעזר בו להדגשת סגנון העיצוב הנבחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully