וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על חומותייך עיר דוד הפקדתי כבישים

עודכן לאחרונה: 10.5.2021 / 9:45

54 שנים אחרי איחוד ירושלים, העיר נמצאת בתנופת בנייה. יצאנו לסקור כמה מהפרויקטים שילוו אותה בשנים הקרובות ויהפכו אותה לאחת הערים הנגישות בישראל

54 שנה לאיחודה של ירושלים ונראה כי העיר נמצאת השנה בשיאה של מהפכה תחבורתית שטרם נראתה כמוה מזה חמישה וחצי עשורים ובכלל בהשקעה של מיליארדי שקלים.

סיור קצר בבירה ממחיש מהרגע הראשון את המציאות הירושלמית בת ימינו. כמעט ואין פינה בעיר שלא מבוצעות בה עבודות תשתית מכל סוג שהוא כבישים, רכבת קלה, מחלפים, מנהרות, פיתוח רחובות ומה לא, כאשר הבאגרים והטרקטורים הפכו כבר מזמן לחלק בלתי נפרד מהנוף ובעיקר משגרת היום-יום של ירושלים.

נכון, פיתוח תשתיות תחבורה מסיבי בעת ובעונה אחת ברחבי העיר מביא לאי-נוחות, רעש ולפקקים מרובים המורגשים בבירה, אולם החדשות הטובות הן שבטווח הלא כל כך רחוק, תהפוך ירושלים לאחת הערים הנגישות והמפותחות ביותר בישראל עם רשת תחבורה מודרנית וענפה לאורך שנים ארוכות.

משה ליאון. ראובן קפוצ'ינסקי,
מהפך גדול. ראש עיריית ירושלים משה ליאון/ראובן קפוצ'ינסקי

את המהפך התחבורתי בעיר אותו מובילות עיריית ירושלים ומשרד התחבורה, מנהלת ומבצעת חברת מוריה-החברה לפיתוח ירושלים. מוריה, בראשה עומדים יו"ר הדירקטוריון, ראש העיר משה ליאון והמנכ"ל גלעד בר-אדון, היא חברה עירונית המבצעת במהלך שנת זו (2021) כ-300 פרוייקטים בהיקפי ביצוע של כ-2.3 מיליארד שקל. בין פרוייקטי החברה ניתן למצוא מיזמי תחבורה, פרוייקטי פיתוח ותשתיות גדולים, הקמתן של תשתיות הרכבת הקלה, פיתוח אורבני, הקמת מבני חינוך ומבני ציבור.

פיתוח התחבורה הנרחב המבוצע בירושלים מקבל בולטות מיוחד בכניסות הראשיות של העיר, שהשנה, לראשונה מאז איחוד העיר, עוברות מתיחת פנים משמעותית בו זמנית, עם ביצועם של פרויקטי ענק, שישנו דרמטית את שערי הכניסה של הבירה בשנים הקרובות.

לרגל יום ירושלים 2021 נעשה היכרות קצרה עם פרוייקטי התחבורה שיעצבו את שערי הכניסה החדשים של העיר.

שער הכניסה הראשית: פרויקט מחלף סחרוב החדש והרחבת כביש 1

מחלף סחרוב החדש. מוריה,
מחלף סחרוב החדש/מוריה
  • תקציב: כ-330 מיליון שקל.
  • מועד סיום הפרויקט: חציון שני שנת 2021.
  • הכניסה הראשית המשודרגת לירושלים כוללת את מחלף סחרוב החדש ואת הרחבת כביש 1. פרויקט מחלף סחרוב הינו באורך של כ-2.4 ק"מ והוא מאפשר נסיעה רציפה ובטוחה ביציאה ובכניסה לירושלים, ללא רמזורים. הפרויקט כולל בין היתר גם נתיב תחבורה ציבורית (נת"צ) דו -כיווני ואת הרחבת נתיבי התנועה בכביש הכניסה לירושלים. כמו-כן, במסגרת הפרויקט מבוצעות עבודות פיתוח, השלמת שינויים גאומטריים בתוואי הכביש, הסדרת נתיבי תנועה פיתוח נופי.

פרויקט הכניסה לעיר - שדרות שז"ר

  • תקציב: כ- 1.2 מיליארד שקל
  • מועד סיום: רבעון רביעי 2023.
  • במסגרת פרוייקט הכניסה לעיר מנהלת ומבצעת חברת מוריה בשדרות שז"ר, אחד הצירים המרכזיים של הכניסה לירושלים, את הקמתה של הפרדה מפלסית לתחבורה ציבורית ולכלי רכב פרטיים וכן מעבר תת-קרקעי להולכי רגל. בנוסף, בימים אלו מוקם חניון תת-קרקעי בן 5 קומות המכיל כ-1,300 מקומות חניה שישרת את משתמשי רכבת ישראל, הרכבת הקלה והתחבורה הציבורית באזור.

שער הכניסה הצפון -מזרחית : הפרדה מפלסית - צומת הגבעה הצרפתית

פרויקט צומת הגבעה הצרפתית. מור דגן,
צומת הגבעה הצרפתית - הדמיה/מור דגן
  • תקציב : כ- 1.2 מיליארד שקל.
  • מועד סיום : רבעון רביעי 2023 .
  • ההפרדה המפלסית בצומת הגבעה הצרפתית מתבצעת באמצעות הקמתן של 4 מנהרות תת-קרקעיות באורך כולל של כ-4.4 ק"מ ובעומק מקסימאלי של כ-40 מטר, שיחצו שלושה צמתים ראשיים: צומת הגבעה הצרפתית, צומת הקברים וצומת 'קוקה קולה'. הפרויקט כולל גם הוספת שני נתיבים תנועה לכל כיוון בציר יגאל ידין. פרויקט ההפרדה המפלסית יביא להקלה משמעותית בעומסי התנועה באזור, יגדיל את הנגישות התחבורתית לשכונות הצפוניות וכן יאפשר נסיעה קלה ומהירה אל ירושלים וממנה מכיוון צפון-מזרח.

שער הכניסה הדרומית: הרחבת פרויקט כביש המנהרות (כביש 60)

פרויקט כביש המנהרות. מוריה,
פרויקט כביש המנהרות/מוריה
  • תקציב: כמיליארד שקל.
  • מועד סיום: החציון השני של 2025.
  • פרויקט הרחבת כביש המנהרות הינו באורך של 12 ק"מ, מצומת רוזמרין שבשכונת גילה בירושלים ועד לישוב אלעזר שבגוש עציון. הפרוייקט,כולל כרייה והקמת שתי מנהרות חדשות לצד המנהרות הקיימות, שיקום המנהרות הישנות הקיימות, הקמת גשר וכן הוספת שני נתיבי תנועה לכל כיוון ונתיב תחבורה ציבורית מתחלף. הפרוייקט ישדרג משמעותית את הנגישות לירושלים, יפחית באופן מהותי את עומסי התנועה על כביש המנהרות וישפר את בטיחות הנסיעה למשתמשי הדרך הרבים על הציר.
גלעד בראדון מנכ"ל מוריה. יחצ,
מנכ"ל מוריה גלעד בר-אדון/יחצ

"שותפים משמעותיים לבנייה בעיר"

משה ליאון, ראש העיר ירושלים ויו"ר דירקטוריון מוריה: "העיר ירושלים נמצאת בעיצומה של תנופת פיתוח בנייה ותשתיות בהשקעה כספית של מיליארדי שקלים. פיתוח התשתיות המואץ ובכלל זה תשתיות התחבורה, ברחבי העיר, מהווה עוגן מרכזי ואסטרטגי להמשך בנייתה וקידומה של העיר, לרווחת תושביה והבאים בשעריה, בהווה ובעתיד".

גלעד בר-אדון, מנכ"ל חברת מוריה :"בזכות הפרויקטים המנוהלים והמבוצעים על-ידי חברת מוריה, החברה הינה שותפה משמעותית בבנייתה של העיר ירושלים ובעיצוב עתידה התחבורתי שישרת את תושבי העיר, מבקריה ואת הדורות הבאים. פרויקטי התחבורה הגדולים המבוצעים כיום ברחבי העיר, בדגש על הכניסות לעיר, קווי הרכבת הקלה וחניונים , יהפכו את ירושלים בשנים הקרובות לעיר נגישה ובעלת תשתיות התחבורה המובילות והמתקדמות בארץ, כיאה לעיר הבירה של מדינת ישראל".

  • עוד באותו נושא:
  • ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully