וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש סימנים של חזרת פעילות בשוק המשרדים"

עודכן לאחרונה: 9.5.2021 / 9:49

בדיקה שעשתה "CBRE ישראל" בשוק הנדל"ן המניב עולה שכ-12 חברות גדולות נמצאות בימים אלו במו"מ להשכרת מעל 100,000 מ"ר שטחי משרדים. ג'קי מוקמל: "מחירי השכירות למשרדים בתל אביב עלו ברבעון זה ב-2% וב-97 שקל מ"ר לאחר שבשנת 2020 ירד מחירי השכירות למשרדים בכ-11%"

בניינים בפתח תקווה  רחוב   זבוטינסקי 22 באפריל 2021. ראובן קסטרו
הישראלים חוזרים למשרדים/ראובן קסטרו

חברות הייטק מתכננות בימים אלו את האכלוס העתידי שלהן לחצי שנה הקרובה, כאשר הביקוש לשטחי משרדים מתרכז באזורים נגישים תחבורתית עם מעטפת רחבה של שירותים לעובדים. האזורים המבוקשים הם תל אביב, הרצליה, חיפה, ירושלים.

בדיקה שעשתה "CBRE ישראל" בשוק הנדל"ן המניב עולה שכ-12 חברות גדולות בימים אלו נמצאות במו"מ להשכרת מעל 100,000 מ"ר שטחי משרדים. כ-80% מהעובדים שעברו בתקופת משבר הקורונה לעבוד מהבית יחזרו למקומות העבודה. סביבת העבודה משפיעה על יצירתיות ואינטראקטיביות בין העובדים ומעלה את תפוקת העבודה של החברה.

ג'קי מוקמל יו"ר "CBRE ישראל" : בתחילת שנת 2021 יש סימנים של חזרת הפעילות בשוק נדל"ן המשרדים לאור העובדה שבתקופת משבר הקורונה חברות הייטק גדלות ורכשו חברות סטארט אפ וחברות הייטק קטנות ובתקופה זו מחפשות לוקיישן לאיכלוס עתידי של חברות אלו. ברבעון הראשון של שנת 2021 אנו עדים ליציבות המחירים של שוק המשרדים ואף לעליות נקודתיות לדוגמא : מחירי השכירות למשרדים בתל אביב עלו ברבעון זה ב-2% וב-97 שקל מ"ר לאחר שבשנת 2020 ירד מחירי השכירות למשרדים בכ-11%".

תחום המשרדים חווה ירידה ניכרת בפעילות המאפיינת באי-וודאות בשוק שהוסיפה להאטה ולירידת מחירים ניכרת בעיקר בקרב משתמשים אשר מחפשים שוכרי משנה (Sub Lease) לשטחיהם, שמוכנים לפשרות ניכרות על מנת לצמצם את הוצאות הכוללות ואת דמי הניהול והארנונה אשר נלוות לדמי השכירות. המחקר של CBRE ישראל קובע עוד שבתחילת 2021 הביקוש למשרדים עולה ומתחיל לחזור בעליות קלות במחירי השכירות לבניינים קלאוס A וחברות הייטק ממשיכות להוביל את תחום המשרדים באזור תל אביבבחודשים הראשונים של שנת 2021 יש ירידה חדה של עשרות אחוזים בהיקף התחלות הבנייה למשרדים.

  • עוד באותו נושא:
  • משרדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully