וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עידוד יציאת העובדים המנוסים היא טעות קשה"

1.3.2021 / 13:46

ארגון הקבלנים הבונים והתאחדות תאגידי כוח אדם זר לענף הבניין יצאו בפנייה דחופה לראש הממשלה להאריך באופן גורף רשיונות של 2,000 עובדים זרים: "הישראלים מסרבים לקחת חלק בענף"

אלדד ניצן. יחצ,
יו"ר תאגיד כוח אדם זר לענף הבנייה אלדד ניצן/יחצ

פנייה דחופה לראש הממשלה בנימין נתניהו נעשתה היום (שני), על מנת לפעול מידית להארכה גורפת של רישיונות העבודה לכ- 2,000 עובדים זרים וותיקים בענף הבנייה לתקופה נוספת של 63 חודשיים, לאור הקושי בגיוס עובדים זרים חדשים עקב מגפת הקורונה.

לטענת ארגון הקבלנים הבונים והתאחדות תאגידי כוח אדם זר לענף הבניין, הענף כיום (במיוחד בעבודות הרטובות) מבוסס על עובדים זרים ופלסטינאים בלבד, כאשר חרף ניסיונות חוזרים ונשנים לאורך השנים, ולרבות בתקופה האחרונה בה מצוי המשק כולו במצוקה הולכת וגוברת והאבטלה הולכת ומעמיקה, לגייס עובדים ישראלים, לא צלח הדבר, והעובדים הישראלים מסרבים לקחת חלק בעבודות כפיים בענף.

הארגונים פנו לראש הממשלה לאפשר את המשך עבודתם של כ-2,000 עובדים זרים מסין ומולדובה כדי לא להגיע למצב שבענף הבנייה בישראל יועסקו 8,000 עובדים זרים בלבד למרות שהמכסה של עובדים הזרים שאישרה הממשלה לענף הבניין הינה 16,500 עובדים זרים. נכון למועד כתיבת שורות אלו, מכסת העובדים הזרים בענף הבניין (16,500 עובדים) אינה מלאה והיא הולכת ופוחתת מיום ליום עקב עזיבה טבעית של עובדים, ובהתאם ניסיונות הרשות למלאה ולהכניס עובדים חדשים (בעיקר אוקראינה מולדובה וסין) לא צולחים ואין כעת צפי לכניסת עובדים זרים בחודשים הקרובים.

למעשה, טוענים הכותבים, החלטות הממשלה הפכו לאות מתה, בעוד שהענף משווע לידיים עובדות מילוי המכסה התנהל ומתנהל בעצלתיים: "כללי ההיצע והביקוש הבסיסים הידועים לכל יצרו מצב שהמחסור בידיים עובדות גרמו וגורמים לעליות שכר עצומות, עלויות שכר אשר מגולגלות בסופו של יום על רוכשי הדירות והזוגות הצעירים ומהוות סיבה נוספת לעליית מחירי הדירות. ההחלטה שלא להאריך את שהות העובדים הזרים הוותיקים הנמצאים בישראל בסיטואציה הקיימת לפיה מגפת הקורונה משתוללת, מכסת העובדים הזרים המאושרת רחוקה אלפי עובדים מיעדה, אין לרשות האוכלוסין וההגירה יכולת למלא את המכסה במהירות ובזמן הנדרש, עידוד יציאתם של אותם 1500 עובדים זרים ותיקים ומנוסים הינה טעות קשה והחלטה בלתי סבירה באופן קיצוני, שהדעת לא יכולה להבין".

עו"ד יאיר דוד, בא כוחם של ארגון הקבלים התאחדות תאגידי כ"א זר: "מרשתי דורשת שממשלת ישראל תנחה את שר הפנים ושר השיכון לפעול בנחישות להבאת עובדים זרים ממדינות ,עימם נחתמו הסכמים בילטרליים לפתור סוף סוף את משבר המתמשך בענף הבנייה. למרבה הצערף אם דרישה זו לא תיענה תוך 7 ימים נאלץ לפנות לערכאות משפטיות".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully