וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגבעות הדרומיות במודיעין יוכרו כגן לאומי

23.2.2021 / 23:59

ועדת המשנה של המועצה הארצית דנה בשינוי תכנית המתאר וקבעה כי הגבעות יוכרזו כגן לאומי: "ההחלטה מציעה איזון בין מספר יחידות הדיור שייתנו מענה לרבע מיליון תושבים מחד, ושמירה על השטחים הערכיים לדורות הבאים מאידך"

דלית זילבר. יחצ,
מנכ"לית מינהל התכנון דלית זילבר/יחצ

ועדת המשנה של המועצה הארצית (הולנת"ע), בראשות מנכ"לית מינהל התכנון דלית זילבר, דנה בשינוי תוכנית המתאר המחוזית מחוז מרכז (תמ"מ 3 / 2/ ג) וקבעה כי הגבעות הדרומיות במודיעין, על שטח של 3,400 דונם, יוגדרו כגן לאומי.

בחודש אוגוסט החליטה הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מרכז להפקיד את תוכנית המתאר לעיר מודיעין מכבים-רעות הכוללת תוספת של 43,000 יחידות דיור, שייתנו מענה להיקף אוכלוסייה של 240 אלף תושבים. התוכנית חלה על כל מרחב התכנון של העיר, בשטח של 50 אלף דונם ומתווה עקרונות ומדיניות ארוכת טווח לתכנון ולפיתוח העיר.

בנוסף למגורים, התוכנית מציעה הקמת מרכז עסקים חדש (מע"ר) בחלק הצפון-מעריב של העיר שישלב מגורים, תעסוקה ומסחר שיתחבר אל השכונות הקיימות. בצמוד למרכז העסקים, התוכנית מציעה הקמת מרכז רפואי ומרכז אקדמי חדשים. עוד במסגרת התוכנית מוצעת הארכת שלוחה תת קרקעית של הרכבת ממרכז העיר אל מרכז העסקים העירוני החדש ואל המרכז רפואי האזורי והמרכז להשכלה גבוהה.

כמו כן, תוכנית המתאר לעיר שמה דגש על השטחים הפתוחים הרבים הקיימים תוך שמירה על השטחים הפתוחים באזור המערבי. לצד השמירה על האזור המערבי, החליטה הולנת"ע כאמור להפוך גם את הגבעות הדרומיות שהוגדרו שטח לפיתוח עתידי לגן לאומי והצמדת שטחים בנויים בתחום העיר מודיעין לצורך הרציפות על שמירת השטחים הפתוחים.

מנכ"לית מינהל התכנון, דלית זילבר: "הולנת"ע ראתה לנגד עיניה תוכנית שמגלמת את כל איכויות התכנון של עיר אינטנסיבית, אורבנית ונכונה, מבלי צורך בדילוג לעבר הגבעות הדרומיות. ההחלטה קובעת כי יש לשמור על השטחים הערכיים המהווים חלק מהמסדרון האקולוגי שהוגדר בתוכנית האסטרטגית. כמו כן ההחלטה מציעה איזון בין מספר יחידות הדיור שייתנו מענה לרבע מיליון תושבים מחד, ושמירה על השטחים הערכיים לדורות הבאים מאידך".

הכנת התוכנית נעשתה בתיאום עם משרדי הממשלה השונים וכן גופי התשתית. התוכנית הוכנה ע"י עיריית מודיעין מכבים-רעות בהובלת אדר' נעמה מליס.

במחוז מרכז עובר מסדרון אקולוגי חשוב שיש חשיבות בשמירתו לאור הפיתוח הרב במחוז מרכז. מסדרון זה מתחיל ביער מודיעין, עובר ביער בן שמן, ציר הגבעות שנמצא מזרחית לעיר אלעד ודרומית לעיר ראש העין, קיבוץ עינת, נחל הירקון, מועצה אזורית דרום השרון, נחל פולג, טירה, כוכב יאיר, כפר יונה עד נחל אלכסנדר בצפון.

  • עוד באותו נושא:
  • מודיעין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully