וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך נשמעת לכם דירה עם כרטיס כניסה לקהילה?

18.2.2021 / 17:16

הריחוק החברתי קשה? מהיום תוכלו לרכוש דירה עם כרטיס כניסה לקהילה. כך, לפחות, טוענות חברות הנדל"ן. מאפליקציות ייעודיות ועד ארגון אירועים, גם הקבלנים מבינים שצריך תמיכה מחבקת בתוך מפלצות הבטון שהם בונים

בניינים בגבעת שמואל. ראובן קסטרו
לך תבנה קהילה בין כל מפלצות הבטון האלה/ראובן קסטרו

בעבר הלא כל כך רחוק, בין בניינים נמוכי קומה צמחו והתפתחו להן קהילות שלמות של שכנות טובה וחברות. את התקשורת הבין אישית החליפו המסכים ואת הבניינים הנמוכים שאפשרו לצעוק לשכנים מהמרפסת החליפו מגדלי היוקרה.

משבר הקורונה שמרחף מעלינו כבר למעלה משנה הביא כל מיני צרות ובניהן גם סגרים, שהייה ממושכת בבתים וריחוק חברתי. כל אלו הוכיחו לנו, כמה חשובה היא תחושת השייכות והחום בבית שבו אתה נמצא רוב שעות היום. ההבנה והמשבר האיצו את התהליך וכך התחילו להתפתח קהילות קטנות בקרב דיירים בשכונות שונות.

בתחום הנדל"ן כבר רואים את המגמה בה אנשים שמחפשים בית כבר רוצים משהו שהוא מעבר ל-4 קירות. הם מחפשים לגור במקום שיש בו אנשים שדומים להם, הם מחפשים מקום שתהיה בו קהילה מחבקת ומלאת תוכן. היום פעולת רכישת בית מהווה גם כרטיס כניסה לקהילה שלמה.

חברות הנדל"ן שמו לב לתופעה המתעצמת והחליטו גם הם לעזור ליצירת חיי קהילה תוססים בעזרת בניית אפליקציות ייעודיות לדיירי השכונות, שיתופי פעולה עם העיריות למופעי תרבות שונים, הקמת וועדות תרבות ייעודיות בכל בניין וכו'.

כך, למשל, בשכונת המגדלים של גינדי TLV הקימו את האפליקציה MY TLV. האפליקציה היא פלטפורמה דיגיטלית המאפשרת לדיירי השכונה לארגן אירועים קהילתיים ותרבותיים, להציע את שירותם בפני דיירי השכונה, להתנדב לסייע אחד לשני, לקבל עדכונים על הנעשה בבניין, לשלם ועד בית, לפנות לחברת הניהול, לקבל משלוח מהסופר ועוד אין ספור אפשרויות.

גינדי טי אל וי. ויופוינט,
שכונה בלב העיר. גינדי TLV/ויופוינט

"עם כל הזמן הפנוי שנוצר בבית הבנו שאנחנו הולכים להשתגע. התחלנו להצטרף למפגשים המאורגנים של הבניין, היה לנו סדנאות בישול ואפייה, חוגי פיסול וצילום, שיעורי יוגה ועוד המון דברים, הצטרפנו לקבוצות הריצה של הדיירים, הילדים למשל התחילו שיעורים פרטיים עם ילדים אחרים מהשכונה וככה בלי שנשים לב נרקמו חברויות ממש מתחת לאף שלנו, אנחנו מרגישים חלק ממשפחה אחת גדולה, אם זה המפגשים בגינה השכונתית, או מופעי התרבות שהדיירים מארגנים וגם אם זה פשוט פרצוף מוכר בחדר כושר", מספרת רינת לאוזר, דיירת בשכונת המגדלים של גינדי TLV.

שכונת גינדי TLV ממוקמת במקום מרכזי וסואן בתל אביב ונמצאת בקרבה למקומות בילוי, מוסדות חינוך ומקומות עבודה. "את ארבעת המגדלים הקמנו במטרה ברורה, לשרת את הצורך לשלב בין מגורים בעיר הגדולה והתוססת לבין חיים קהילתיים המחברים בין הדיירים", אומר המנכ"ל אבי זמיר, "הפרויקט עצמו בנוי בצורה מעגלית כשבאמצעו יש פארק גדול וירוק, במגדלים יש חדר כושר, מועדון ילדים, לאונג' עסקים וחדר יינות המשמשים את הדיירים ומהווים מקומות מפגש אופציונליים".

זמיר אומר כי "התושבים יורדים למטה לפארק ונפגשים, לוקחים יחד את הילדים לבתי הספר וגני הילדים, מתאמנים בקאנטרי והולכים לחוגים משותפים. המקום הפך להיות אידיאלי לחיי קהילה, לזוגות צעירים, מבוגרים, למשפחות, ועוד".

"תמיד הייתי רגילה לגור בבניינים קטנים, בדירות קרקע. לא ידעתי למה לצפות וממש הופתעתי. זה ממש 'קיבוץ עירוני', יש פה ערבות הדדית נהדרת של הדיירים. למשל, בתחילת משבר הקורונה, כשאנשים התחילו להיכנס לבידוד הייתה התגייסות מרשימה של הדיירים האחרים לערוך עבורם קניות, להביא להם דברים מהסופר פארם, ומה לא." מוסיפה רותם כרמלי, דיירת בשכונת גינדי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
פארק תל אביב אלעד מגורים. עמי לאור,
קבוצות ווטסאפ וקבוצות רכישה. פרויקט תל אביב של אלעד ישראל מגורים החדשה/עמי לאור

עוד חברה ששמה לב לתופעה והחליטה לנצל את משאביה בכדי להאיץ את תהליך הקהילתיות היא חברת 'אלעד ישראל מגורים החדשה', החברה מקימה בימים אלה את שכונת 'פארק תל אביב' ליד פארק מנחם בגין. דיירי הבניינים מתנהלים ושומרים על קשר יומיומי באמצעות קבוצות הוואטסאפ שהקימו ובעזרת מערכת שיתופית של חברת "שכנים" המאפשרת לדיירים לספק שירותים זה לזה, לפתוח קבוצות רכישות משותפות, להתארגן ולארגן אירועי תרבות משותפים ועוד.

"החיבור בין השכנים הואץ בתקופה האחרונה. אנו משתדלים לקיים פעילויות על בסיס קבוע כדי לפתח את הקשר המיוחד שנוצר בין הדיירים. האפליקציה עוזרת לנו להישאר בקשר עם כולם ממש כאילו זו קבוצת הוואטספ המשפחתית, אם מישהו צריך עזרה תמיד תהיה היענות, אנחנו מארגנים קבוצות רכישה משותפות, מתנדבים ומארגנים אירועים לכלל הדיירים", מספר גדעון מרכיאל, דייר בשכונת פארק תל אביב, "בשבועות האחרונים התקיימו מספר פעילויות לתושבי השכונה בשיתוף עם עריית ת"א למשל קרקס לילדים, הופעת סטנד-אפ למשפחות ועוד. התגובות מהדיירים הן מעל המצופה. אנחנו מתכננים עוד הרבה פעילויות לשנה הקרובה וכמובן שאת כל הפעילויות אנו יוזמים בעצמנו, בהתאם לצרכים ולרצונות שצפים מצד החברים בבניין".

בנוסף, הדיירים החליטו להקים גינה קהילתית שמהווה מקום מפגש להורים וילדים בכל ימות השבוע. הדיירים הם אלה שלוקחים על עצמם את אחריות טיפול וטיפוח הגינה והופכים את האחריות הזו גם לפעילות נהדרת עבור ילדי השכונה: "הדיירים נהנים ממרחבים ירוקים משולבים בטבע ומים, מסלולי אופנים, מתקנים לילדים, מרכז ספורט שכולל טניס, סקי מים ועוד. כל זה כמובן בקרבה לצירי תנועה מרכזיים. הקורונה גרמה לכולנו להבין עד כמה הסביבה והאנשים שמקיפים אותנו הם חשובים, במיוחד בתקופה שבה כולם נמצאים בבית ברוב שעות היום", אומר מנהל השיווק של אלעד מגורים ישראל החדשה, אסף יוגב, "אנחנו משתדלים לתת לדיירי השכונות שלנו את המעטפת המלאה ולעודד את התפתחותה של הקהילה בשכונה. כבר לפני תקופת הקורונה דאגנו להשקיע משאבים רבים בנושא, אנו שמחים לראות שהדיירים לוקחים את זה צעד אחד קדימה ומובילים תהליכים קהילתיים שונים כגון, תחרות תחפושת בפורים, התארגנות לעזרה בשיעורי בית, קבוצת ריצה בפארק הסמוך וסדנאות שונות בתחום הבישול, הרחבת הידע הכללי וכו'. בשלב זה חלק גדול מהפעילות נעשה באמצעות הזום אך אנחנו מקווים שבקרוב אפשר יהיה להרחיב את הפעילות למפגשים פיזיים, קבוצת ספורט, לימוד, טיולים והתנדבות חברתית קהילתית".

תופעת הקהילתיות העירונית פה כדי להישאר וחיי קהילה מטופחים ותוססים הם אחד מהצרכים הנחשקים של רוכשי הדירות כיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully