וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוצר הלוהט בשוק הנדל"ן: דירות שני חדרים

18.2.2021 / 0:11

שנת הקורונה שברה שיאים של עסקאות, בהם גם עלייה חדה בשיעור התחלות הבנייה של דירות בנות שני חדרים. מדוע זה קרה וכמה תשלמו על דירה כזאת במרכז? (רמז: הרבה יותר משאתם רוצים לשלם)

שנת הקורונה שברה הרבה שיאים בענף הדיור. בחודש דצמבר 2020 נמכרו 13,400 דירות - אחת הרמות הגבוהות ביותר של עסקאות בשוק הנדל"ן ב-20 השנים האחרונות. רק בחודש יוני 2015, על רקע העלאת מס הרכישה על דירות להשקעה, נרשמה רמה עסקאות גבוהה יותר. זאת, לפי נתוני משרד האוצר.

עוד ב-2020: עלייה חדה בשיעור התחלות הבנייה של דירות בנות 2 חדרים. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בתשעת החודשים הראשונים של השנה החלה בנייתן של 2,368 דירות בנות 2 חדרים, המהוות כ-6.6% מכלל התחלות הבנייה. זאת לעומת 2,227 דירות בכל שנת 2019 - המהוות 4.2% מכלל התחלות הבנייה. לשם השוואה, ב-2010 החלה בנייתן של 478 דירות קטנות בלבד, שהיוו רק 1.2% מכלל התחלות הבנייה. עד שנת 2016 מספר הדירות הקטנות עמד על פחות מאלף והן היוו פחות מ-2% מכלל התחלות הבנייה, ומ-2017 ניתן לראות ששיעורן עולה בהדרגה עד לשיר ב-2020.

בודנהיימר 2-6. יחצ,
המשקיעים אוהבים דירות קטנות, שעליהן התשואה גבוהה יותר. פרויקט בודנהיימר 2-6 בתל אביב/יחצ

הדירות הקטנות חביבות בעיקר על המשקיעים, שכן התשואה עליהן גבוהה יותר מאשר התשואה מהשכרה של דירות גדולות יותר והמחיר שלהן הוא הזול ביותר. קבוצת יובלים, בשותפות עם סיטי בוי ולני גרופ, מכרו בחודש דצמבר אשתקד 9 דירות קטנות בסך כ-24 מיליון שקל בפרויקט תאודור ברחוב הרצל בתל אביב. מדובר בדירות 2 חדרים אשר כולן נמכרו למשקיעים תושבי הארץ. הפרויקט, המתוכנן על ידי אדריכל העל אילן פיבקו, כולל 160 דירות בשני בניינים בני 12 ו-13 קומות, לצידו של מבנה לשימור. הפרויקט יכלול גם שטחי מסחר בקומת הקרקע שלו.

בין הדירות שנמכרו: דירת 2 חדרים, 59 מ"ר עם מרפסת בשטח 4 מ"ר, נמכרה ב-3.035 מיליון שקל; דירת 2 חדרים, 56 מ"ר עם 3 מ"ר מרפסת, נמכרה ב-2.6 מיליון שקל ודירת 2 חדרים, 50 מ"ר עם מרפסת בשטח 8 מ"ר, נמכרה ב-2.4948 מיליון שקל.

בניין תאודור קבוצת יובלים. יחצ,
בניין תאודור של קבוצת יובלים/יחצ

"ביקוש לדירות קטנות משני צידי המתרס"

לדברי שימי מלכה, סמנכ"ל השיווק והמכירות של קבוצת יובלים: "החיפוש אחר אפיקי השקעה יציבים וההבנה כי היצע הדירות לא ידביק את הביקוש הקשיח למגורים, גרמו למשקיעים לתור אחר עסקאות נדל"ן אטרקטיביות. תשואה טובה לצד האפשרות להשבחת הנכס בשל פיתוח השכונה, מהווים זרזים משמעותיים בביצוע עסקאות כמו אלו. אין ספק כי שינוי דרמטי עובר על דרום תל אביב ובפרט על רחוב הרצל, לאחר שהרחובות הקרובים אליו בשכונת פלורנטין הסמוכה כבר שינו פניהם והתחדשו בשנים האחרונות ואלו הזרימו אוכלוסייה צעירה ומבוססת לאזור".

גם בחברת קרדן נדל"ן הרגישו על העלייה בביקושים לדירות שני חדרים. בפרויקט של החברה ברחוב עלומים ברמת גן נמכרו שתי דירות בנות שני חדרים, בשטח 55 מ"ר עם מרפסת בשטח 12 מ"ר תמורת כ-1.83 מיליון שקל בממוצע. בפרויקט נוסף של החברה ברחוב אגריפס בירושלים נמכרו שתי דירות נוספות, אחת בשטח 58 מ"ר עם מרפסת בשטח 7 מ"ר תמורת 2.3 מיליון שקל והשנייה בשטח 60 מ"ר עם מרפסת בשטח 4.5 מ"ר נמכרה תמורת 2.28 מיליון שקל.

לדברי סיוון היללי, סמנכ"לית שיווק ומכירות בחברת קרדן נדלן: "בשנה החולפת אנשים חיפשו יציבות. לאחר קריסת הבורסה והאי ודאות המתמשכת, אנשים חיפשו להשקיע את כספם באפיקים יציבים וסולידיים, אחד מהם הוא ענף הנדל"ן. דירות קטנות הן מוצר מבוקש בקרב המשקיעים ונחשקות בעיני שוכרים, שכן המשקיעים לא צריכים לגייס הון רב, בהשוואה לדירות 3-4 חדרים ושוכרים יכולים לשלם שכירות נמוכה מאשר מגורים בדירה גדולה או להתפשר על מגורים עם שותפים. ברחבי הארץ ובייחוד בערים בקרבת מוסדות חינוך להשכלה גבוהה, אנחנו רואים ביקוש לדירות קטנות, משני צידי המתרס".

בפרויקט בודנהיימר, המוקם בימים אלו על ידי קבוצת גבאי בצפון הישן בתל אביב, נמכרו 7 דירות 2 חדרים בתקופה האחרונה, ביניהן דירת 52 מ"ר עם מרפסת בשטח 13 מ"ר בקומה השנייה תמורת 3.06 מיליון שקל, ודירה נוספת בשטח 50 מ"ר עם מרפסת בשטח 10 מ"ר בקומה החמישית תמורת 3.07 מיליון שקל.

אורית גבאי, סמנכ"לית שיווק ומכירות של קבוצת גבאי אומרת כי: "בכל פרויקט ישנו תמהיל דירות המתאים לקהלי יעד שונים, בהתאם לאוכלוסייה והמיקום - כך התכנון. פרויקט בהוד השרון מכוון יותר למשפחות ובהתאם יהיו בו מעט דירות קטנות, לעומת פרויקט בצפון תל אביב המתאים לקהלים שונים לדוגמה רווקים, מצמצמי דיור, משפחות וכן משקיעים ובהתאם תמהיל הדירות בו יהיה יותר מגוון".

  • עוד באותו נושא:
  • דירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully