וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא לשכת הקבלנים לשר השיכון: הצל את ענף הבנייה מקריסה

17.2.2021 / 15:04

רוני מזרחי במכתב לשר ליצמן, בעקבות הודעת רשות האוכלוסין וההגירה על סיום עבודתם של אלפי עובדים זרים בסוף החודש: "רוני מזרחי: "המחסור החמור באלפי עובדים זרים בענף הבנייה יביא בחודשים הקרובים לעלייה של כ-8% במחירי הדיור בישראל"

בניינים בבנייה בנתיבות. ראובן קסטרו
איך ייראה ענף הבנייה אחרי הנטישה? לא ממש טוב/ראובן קסטרו

רועי עמיר, מנהל תחום פיננסים ברשות האוכלוסין וההגירה, הודיע לאחרונה לכל תאגידי הבנייה בישראל שבתאריך 28.2 צפוי להסתיים רישיון העבודה של עובדי בניין זרים ותיקים המועסקים ע"י תאגידי הבניין ושוהים בישראל מעל 63 חודשים. על פי הערכה במדובר בכ-2,000 עובדים זרים: 1,200 מסין ו-800 ממולדובה שתוקף השהייה שלהם מסתיים בסוף חודש פברואר ועליהם לצאת מישראל לא יאוחר מ-30 ימים מיום תום תוקף הרישיון ואם לא יעשו זאת , הם צפויים להליכי אכיפה והרחקה וכן לניקוי מכספי הפיקדון שהצטברו עבורם עפ"י התקנון.

בעקבות הודעה זו של רשות האוכלוסין וההגירה פנה היום רוני מזרחי, נשיא לשכת הקבלנים בישראל, בשם 400 קבלנים וחברות בנייה בישראל לשר השיכון יעקב ליצמן לפעול בדחיפות להציל את ענף הבנייה מקריסה מעיכוב בתחילת פרויקטים חדשים ומעיכוב של למעלה מ-6 חודשים במסירת דירות חדשות ללקוחות. מזרחי מציין עוד שבשל משבר הקורונה לא מגיעים לישראל עובדים זרים חדשים ולאור זאת משרד השיכון חייב לפעול במהירות עם משרד הפנים להאריך את אישורי השהייה של 2,000 העובדים הזרים הנ"ל כדי שלא לגרום לקריסה של הענף.

קבוצת מזרחי ובניו אמורה להתחיל בתחילת 2021 -18 פרויקטים חדשים והמחסור בעובדים הזרים שאין להם תחליף בעבודות הרטובות בענף הבניה עשוי לעכב את תחילת בניית חלק מהפרויקטים , ולגרום לחברה לנזקים של מיליוני שקלים ולאי עמידה בלוחות הזמנים של מסירת הדירות ללקוחות.
המחסור בעובדים זרים יביא תוך מספר חודשים לעליה של כ-8% במחירי הדירות וכואב מאוד לקבלנים שמי שישלם את המחיר יהיו בסוף הלקוחות.

עפ"י החלטת הממשלה מלפני כחודשיים אושרו 16,500 עובדים זרים לענף הבניה בישראל וכיום בפועל חסרים כ-4,000 עובדים יש לפעול במהירות להשלמת המכסה ובמידה ולא יוארכו אישורי השהייה של 2,000 העובדים מסין וממולדובה נגיע למצב קשה ביותר בענף הבניה. מזרחי הוסיף: "אדוני השר, אנחנו מבקשים את התערבותך המהירה עם שר הפנים כדי להציל את ענף הבניה מקריסה ומעיכוב בתחילת בניה של פרויקטים רבים ומעיכוב של מסירת דירות חדשות וכתוצאה מכך עלייה דרסטית במחירי הדיור בישראל".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully