וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מינהל מקרקעי ישראל מציג: מילכוד 22, הגרסה הרעה

15.2.2021 / 14:28

קבלן שזכה במכרז לא קיבל את השוברים לתשלום בגלל קורונה ובמינהל ביטלו זכייתו וחילטו את הערבות. במינהל התעקשו שפעלו נכון, ואז השופט ביקש את הקלטת השיחות והאמת יצאה לאור

קבלן שזכה במכרז של מינהל מקרקעי ישראל לחכירת שטח להקמת מרכז מסחרי בקדימה-צורן, לא הצליח לשלם על המכרז כי בגלל קורונה לא הייתה קבלת קהל במשרדי המינהל ולא יכול היה לאסוף השוברים לתשלום. לאחר שחלף מועד התשלום, המינהל ביטל זכייתו וחילט ערבות הקבלן בסך 264 אלף שקל.

הקבלן, זאב שטרן הנדסה, הגיש באמצעות עורך דין מיכאל שטרית, עתירה מינהלית בבית המשפט המחוזי במחוז מרכז בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, נגד המינהל וזכה. בעתירה הוא ביקש שבית המשפט יורה לבטל ההחלטה על ביטול זכייתו במכרז, יאשר מחדש את זכייתו ויורה למינהל לחתום על הסכם החכירה. הוא ביקש בנוסף להוציא צו ביניים שימנע חילוט הערבות ויציאה למכרז חדש.

משרדי מנהל מקרקעי ישראל, ירושלים. טלי מאייר
הכול היה סגור ואי אפשר היה לאסוף את השוברים. מינהל מקרקעי ישראל/טלי מאייר

מדובר במכרז שפורסם בחודש מרץ האחרון במהלך הסגר הראשון. לקראת סוף חודש יוני נשלחה לו הודעה בדואר על זכייתו במכרז וניתנו לו 90 יום לשלם על הזכייה. רק שכחו דבר אחד: לשלוח לו השוברים לתשלום. הקבלן פנה מספר פעמים טלפונית למשרדי המינהל לקבלת השוברים ואף התייצב פיזית במשרדים שהיו סגורים לקבלת קהל. במקביל ניסה למצוא דרך לבצע העברה בנקאית ולשלם באתר המינהל, אך בהיעדר מספר שובר, לא יכול היה לשלם על זכייתו.

באחד מסעיפי המיכרז צוין כי "הזוכה יהיה אחראי להגיע למשרדי הרשות לקומה 6, לצורך קבלת שוברי תשלום", רק שבגלל הסגרים לא הייתה קבלת קהל עד להודעה חדשה: הבניין היה סגור מסוגר וסירבו להיפגש איתו. הוא פנה בכתב לוועדת המכרזים וטען כי הכסף לתשלום התמורה היה מוכן בזמן בחשבון הבנק, לא התקבלו השוברים לתשלום, הוא התייצב במשרדי המינהל לקבל השוברים אך לא הייתה קבלת קהל, אין אפשרות לשלם באמצעות האתר, לא ניתן מענה טלפוני וגם פניות בדיגיטל נותרו ללא מענה.

בחודש אוקטובר התכנסה ועדת המכרזים, ביטלה את זכייתו וחילטה את הערבות בסך 264 אלף שקל. זאת בטענה שלא שילם השוברים במועד. בעקבות העתירה המינהלית שהגיש בא כוחו, עו"ד מיכאל שטרית העוסק בדיני מקרקעין, המינהל טען בתשובה לעתירה כי לא נפל כל פגם בהחלטת רשות מינהל מקרקעי ישראל המצדיק התערבות ביהמ"ש. לטענת המינהל, ההחלטה על ביטול זכייתה עקב איחור בתשלום מלוא התמורה והוצאות הפיתוח, היא החלטה סבירה וראויה.

בא כוחו של הקבלן טען כי המינהל יוכל לאתר שיחות טלפון בהן ביקש לקבל השוברים לתשלום וחזר וטען כי התשלום לא התבצע כי לא נשלחו אליו שוברי תשלום וכי הרשות סיכלה בעצמה כל אפשרות להגיע למשרדיה ולקבל השוברים לתשלום. לטענתו המינהל דורש לעמוד בהוראות המכרז והוא עצמו אינו עומד בתנאי המכרז לקבלת קהל. בא כוחו הוסיף כי גם ועדת פניות הציבור של הכנסת נדרשה אף היא לסוגיית אי מתן השירות של המינהל במסגרת משבר הקורונה.

השופט אילן שילה ביקש מהמינהל לאתר שיחות הטלפונים של הקבלן למינהל ולאחר פיענוח השיחות, מהן התברר כי הקבלן ביקש לקבל שוברי תשלום כדי לממש הזכייה, בית המשפט קיבל את העתירה וועדת המכרזים התכנסה שוב והפעם קיבלה את בקשתו ואישרה שוב את זכייתו במכרז.

  • עוד באותו נושא:
  • קבלן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully