וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה המחוזית חיפה אישרה את תוכנית המתאר הכוללנית לכפר קרע

7.2.2021 / 12:48

התוכנית כוללת תוספת של כ-24,000 יחידות דיור שייתנו מענה לאוכלוסייה להיקף אוכלוסייה של כ-90,000 תושבים עד שנת 2040: "חשוב לפיתוח מתקדם ובר קיימא"

איתמר בן דוד. יחצ,
איתמר בן דוד/יחצ

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה, בראשות איתמר בן דוד, החליטה לאשר את תוכנית המתאר הכוללנית לישוב כפר קרע.

התוכנית כוללת תוספת של כ-24,000 שייתנו מענה להיקף אוכלוסייה כ-90,000 תושבים ואף מעבר לכך. כמו כן, התוכנית מגדילה את השטח לפיתוח בישוב מ-3,100 דונם ל-7,500 דונם, ומשלשת את קיבולת יחידות הדיור לכ-24,000 יחידות דיור. התוכנית מתייחסת לכלל שטחו של היישוב, כ-9,500 דונם.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית מגדילה את שטחי התעסוקה בכ-500,00 מ"ר, ומוסיפה כ-320,000 מ"ר עבור שטחי מסחר, 290,000 מ"ר עבור מבני ציבור ושטחים פתוחים. בהיבט התחבורתי, התוכנית כוללת התוויית רשת דרכים עירונית חיונית להתפתחות העיר וחיבורה למערכת הדרכים הארצית.

הוועדה דנה בהתנגדויות שעסקו במגוון נושאים כגון הגדלת הצפיפות הבניה העתידית כך שתתאים לצרכי התושבים ולאופי העירוני של הישוב, הגדלת היצע שטחי התעסוקה והמסחר ברמה העירונית הכללית וברמה השכונתית, קביעת שטחים פתוחים ושטחי פארקים עירוניים לפנאי ונופש.

על מנת לאפשר את קידומה של תוכנית המתאר, נדרש הליך של שינוי לתוכנית המתאר המחוזית (תממ/6) במועצה הארצית לתכנון ובניה. התוכנית הינה ביוזמת הוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה והמשרד לשוויון חברתי ונערכה ע"י צוות תכנון בראשות אדר' עדנה לרמן.

יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה, איתמר בן דוד, ציין כי "מדובר בתוכנית חשובה לפיתוח מתקדם ובר קיימא של כפר קרע. הוועדה נענתה לחלק גדול מההתנגדויות והתוכנית תאפשר איכות חיים לתושבי הישוב בדור הנוכחי ובדורות הבאים. נמשיך ונוביל מפנה חיובי מקיף בתכנון לצרכי החברה הערבית במחוז חיפה בהתאם לתוכנית האסטרטגית למגורים".

כפר קרע היא מועצה מקומית ערבית במשולש שבוואדי ערה ומונה כיום כ-20,000 נפש.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully