וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנייה ירוקה: כלכלי, חסכוני וטוב

אלעד שי

2.2.2021 / 15:38

חלק גדול מהפרויקטים שייבנו בשנים הקרובות יהיו ירוקים. יש לכך סיבה, והיא לא נובעת רק מאיכות הסביבה או מיעילות, אלא גם ממניעים כלכליים. הנה כמה נתונים שממחישים את ההבדל

בנייה. freepik, אתר רשמי
בנייה ירוקה נותנת יותר. הרבה יותר/אתר רשמי, freepik

מגמות הבנייה הירוקה בעולם, כמו גם בארץ, מראות כי בענף הבנייה מצפים שבשלוש השנים הקרובות נהיה עדים לכך שחלקם הגדול של הפרויקטים יהיו בניינים ירוקים. במבט קדימה, יצירת מרחבים התומכים בבריאותנו וברווחתנו, כמו גם בכלכלה ובסביבה, יהיו חיוניים לרמת חיים טובה יותר שהיא גם כלכלית וחסכונית יותר. אלעד שי, מומחה בינלאומי ל"בניה ירוקה", מספר כיצד בנייה ירוקה ובתים אקולוגיים הם גם יפים אך גם ידידותיים לסביבה ובעיקר חוסכים בעלויות הבנייה והתחזוקה לאורך שנים. ומסביר כיצד על ידי שימוש בעקרונות הבנייה הירוקה מצליחים לבנות בית שיהיה יעיל וחסכוני עם חסכון של כ-30% בעלויות האחזקה השוטפות של הבית, חשמל, אנרגיה ומים.

מחקרים מראים כי שני הטריגרים הראשונים לבנייה ירוקה הם דרישות הלקוחות ובניינים בריאים יותר, אך במקביל אי אפשר להתעלם מהיתרונות הכלכליים. באופן עקבי מדווח על חיסכון בעלויות תפעול, תקופות החזר קצרות יותר ועליית ערך נכס בבניינים ירוקים חדשים ושיפוצים ירוקים. השקעה מראש בבנייה ירוקה הופכת נכסים ליותר יקרים, כאשר מספר גדל והולך של בעלי בניינים רואים עלייה של 10% ומעלה בשווי הנכס בזכות עובדה זו. אוניברסיטת טקסס באוסטין בחנה את ערך המכירה החוזרת על בתים ומצאה כי כאלה שנבנו על פי התקן הירוק הראו עליית ערך של בין 6% ל-8%. בנוסף, בניינים ירוקים מפחיתים את העלויות התפעול השוטפות. למעשה, הדיירים מדווחים על עלויות אחזקה נמוכות בכמעט 20% בהשוואה לבניינים מסחריים טיפוסיים, וביצוע שיפוץ וחידוש של בניינים ירוקים מוריד בדרך כלל את עלויות התפעול בכמעט 10% בשנה אחת בלבד.

אנו מבלים כ -90% מזמננו בבית ובבניינים ירוקים שיוצרים מרחבים המקדמים בריאות ונוחות, ואין ספק כי מבנים ירוקים משפיעים לטובה על בריאות הציבור. לעובדה זו ישנם יתרונות כלכליים ברורים - בשיפור איכות האוויר הפנימי, שיכול להפחית היעדרות ושעות עבודה המושפעות מאסטמה, אלרגיות בדרכי הנשימה, דיכאון ולחץ ושיפור בפרודוקטיביות. בנוסף, מבנים ירוקים מסייעים בהפחתת פליטת פחמן, והקטנת פסולת וחיסכון גדול במים, חשמל ואנרגיה. משרד האנרגיה האמריקאי בדק בניינים ירוקים וראה כי כיוון שפליטת ה- CO2 נמוכה ב -34%, הם צרכו 25% פחות אנרגיה ו -11% פחות מים, והפנו יותר מ -80 מיליון טון פסולת מטמנות. על פי המשרד, חימום וקירור מהווים כ- 43% מכלל השימוש באנרגיה במדינה, התורם לזיהום אוויר ומייצר את הכמויות הגדולות ביותר של גזי חממה. על ידי שיפור יעילות האנרגיה, מבנים ירוקים מסייעים גם להפחתת מזהמי אוויר פנימיים הקשורים לבעיות בריאותיות חמורות ובהמשך להפחתת ההוצאות הכספיות של המדינה ומערכת הבריאות הכרוכות בטיפולים רפואיים ואשפוזים.

להלן נתונים המשווים בין בניה רגילה ובניה ירוקה בחומרים קונבנציונליים. הקריטריונים הם בנייה, בנייה ירוקה וחיסכון.

העמודות מימין: בנייה רגילה, בנייה ירוקה, חיסכון

בניה קונבנציונלית מול בנייה ירוקה. יחצ,
בניה קונבנציונלית מול בנייה ירוקה/יחצ

העמודות מימין: בנייה רגילה, בנייה ירוקה, חיסכון

בנייה קונבנציונלית מול בנייה ירוקה. יחצ,
בנייה קונבנציונלית מול בנייה ירוקה/יחצ

לסיכום, בניה ירוקה בונה בית שהוא ירוק, יעיל, יפה, מאוורר ומואר יותר שיחסוך למשפחה או למנהל המבנה כמה אלפי שקלים כל חודש וכל זאת בעלויות בנייה קונבנציונליות.

אלעד שי הוא מנהל פרויקטים בבניה ומומחה בבניה ירוקה בעל הסמכה מטעם הטכניון בחיפה ומוסמך תקן קנדי אמריקאי LEED לבניה ירוקה.

  • עוד באותו נושא:
  • בנייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully