וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית חדרה מקדמת הקמת בית ספר משולב צרכים מיוחדים

26.1.2021 / 15:54

בית הספר ישלב ילדים עם צרכים מיוחדים במסגרת רגילה. במכרז שקדמה החברה הכלכלית חדרה עבור העירייה יוקמו שני בתי ספר חדשים בעיר בעלות של 63 מיליון שקל. המטרה להפוך את שתי המסגרות לקריות חינוך

עיריית חדרה , באמצעות החברה הכלכלית שלה מקדמת בימים אלה פרויקט להקמת שתי קריות חינוך. המתחם הראשון הוא בית ספר "מכיל" המשלב ילדים עם צרכים ייחודיים בתוך מסגרת לימודים רגילה. מדובר במבנה ייחודי וראשון מסוגו בארץ, שבו מבנה ביה"ס תוכנן והותאם להיותו של בית-הספר בית ספר "מכיל".

בית הספר שייבנה בשכונת דניה יהיה במתכונת של 18 כיתות לימוד מרווחות עם מרחבים מרכזיים בכל שכבה לטובת פעילויות משלימות. בבניין ניתן דגש לעיצוב אוניברסלי ידידותי למשתמש המאפשר לכל הילדים שימוש ראוי בכל הממונים. מערכות הבניין כמו מיזוג אוויר ותאורה עוצבו במיוחד כדי ליצור תנאים אופטימליים לכל הלומדים. בחצר בית הספר יהיו חללי לימוד חיצוניים לרבות מתקני משחק מותאמים, מתקני ספורט, גינות לימודיות ומונגשות.

שי ארנט מנכ"ל חכל חדרה. יחצ,
שי ארנט-כהן/יחצ

במסגרת המכרז השני ייבנה שלב א' של תיכון שש שנתי לילדי מערב חדרה וזאת כחלק מפרויקט קריית החינוך חופים על-שם יצחק נבון. בשלב זה ייבנה המבנה הראשון מתוך שלושה שיכיל בקומת הקרקע מבואה רב שימושית רחבת ידיים ומנהלה בדגש על חדר מורים ושטחי עבודה אישית לצוות הפדגוגי. בקומות העליונות 12 כיתות לימוד המתוכננות עבור שתי שכבות בנות 6 כיתות, כל אחת בדגש על גמישות שימוש בחללי הלימוד באמצעות מחיצות אקוסטיות מדולריות. בכל קומה מתוכנן חלל שכבתי רחב ידיים לטובת פעילות שכבתית.

בבניית הקמפוס ישימו דגש על קיימות ובנייה ירוקה. בקריית החינוך המערבית יוקם גם בעתיד אודיטוריום, מגרש ספורט, בריכת שחיה, חממות, גינה עירונית, מרכז חדשנות עירוני, בית קפה וקפיטריה.

הרעיון העיקרי סביב קריות החינוך הוא לאגם במתחם אחד את כל כיתות הגיל , מכיתות הגן [גיל 3] ועד לסיום כיתה י"ב. את בית הספר המכיל צפויה להקים חברת האחים פתחי שזכתה במכרז . צפי התחלת עבודה במרץ 2012 וסיום העבודות בסוף שנת 2022 את הקמת קריית החינוך מערב חדרה תקים גם חברת "האחים פתחי" שתתחיל את ביצוע העבודות באותו הזמן וצפויה לסיים .גם בסוף 2022 בתי הספר החדשים צפויים להתחיל לפעות באותה שנת הלימודים.

במנהל החברה והקהילה של חדרה אמרו כי הקמת קמפוס חופים ובית-הספר המכיל "לב" מסמנת אבן דרך משמעותית בחינוך בחדרה ובמערכת החינוך בכלל. שני בתי-הספר תוכננו לאחר עבודת מחקר מעמיקה, שבסופה תוכננו מבנים המותאמים לפדגוגיה ולאורח החיים החינוכי שייושם בכל אחד מהם. תם העידן שבו בתי-הספר נבנו בסטנדרט אחיד שהגביל את הלמידה, והחל עידן שבו כל מוסד חינוכי מתוכנן בהלימה לייחודיות של בית-הספר ולאוכלוסייה אותה.

ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן: "אנו שמים דגש רב בתחום החינוך ומשקיעים רבות כדי לספק לתלמידי העיר את החינוך המתקדם ביותר, וסביבות למידה המעודדות מצוינות. בתוך כך אף הכרזנו על שנת התקציב 2021 כשנת החינוך, ולכן הנתח התקציבי הגדול ביותר הופנה לקידום בתחומי החינוך גם בהיבט הפיזי של בינוי ושיפוץ וגם בהיבט הפדגוגי. בין היתר מיועד תקציב החינוך להקמת קמפוס חופים, בניית בית הספר המכיל, שיפוצי עומק בבתי ספר, בניית ארבעה גנים מכילים, הקמת יחידה לקידום נוער, פתיחת המרכז ההוליסטי לגיל הרך, הקמת יחידות לחדשות ומצוינות, פתיחת מוזיאון הרפואה בטכנודע, מעבר משרדי אגף החינוך למבנה חדש ונגיש, ועוד. זאת בנוסף להשקעה בחינוך בלתי פורמאלי ובפעילות העשרתית, המרוכזת אף היא במינהל חברה וקהילה של העירייה".

שי ארנט-כהן , מנכ"ל החברה הכלכלית חדרה מוסיף : "תחום תשתיות החינוך - גני ילדים, בתי ספר וכדומה - הוא אחד הבסיסים עליהם מושתתת מערכת החינוך כולה ולכן חשוב לעירייה להשקיע בו משאבים גדולים. הרשות המקומית בחרה לשים דגש על הקמת תשתיות חינוכיות איכותיות בחדרה והטילה על החברה הכלכלית להיות אחרית לביצוע הקמת מתקני החינוך החדשים של העיר, כאשר אנו עומדים ערב ביצוע של שניים מהמרכזיים שבהם. איכות התכנון של שני המתחמים ואנשי המקצוע שנבחרו לתכנון ולביצוע הפרויקטים, מבטיחים שנוכל להעמיד לעירייה ולילדי חדרה בתי ספר איכותיים מהמעלה הראשונה ובמועד לו התחייבנו".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully