וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה המחוזית מרכז החליטה להפקיד תוכנית חדשה בג'לג'וליה

25.1.2021 / 12:07

התוכנית כוללת הקמת שכונת מגורים חדשה ובה 419 יחידות דיור. בנוסף, התוכנית כוללת מרכז תעסוקה על שטח של 13.5 דונם, 62 דונם עבור שטחי פנאי ונופש וכ-108 דונם של שטחים פתוחים

שירה ברנד. יחצ,
שירה ברנד/יחצ

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מרכז, החליטה להפקיד תוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה בג'לג'וליה. התוכנית מתוכננת על קרקעות מדינה, בדרום-מערב היישוב, על שטח של כ-186 דונם, ובסמוך לצירי תחבורה מרכזיים - ממזרח כביש 444 ומצפון כביש 531.

התוכנית כוללת 420 יחידות דיור שייבנו במבני מגורים של 5 עד 6 קומות, כשאופי הבינוי ביישוב היום ביישוב הוא עד 3 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, 84 יחידות דיור יוקצו עבור דירות קטנות. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית מציעה הקמת מרכז תעסוקה על שטח של 13.5 דונם בבינוי של 4 עד 9 קומות. סה"כ מדובר בתוספת של 17,600 מ"ר עבור שטחי תעסוקה ו-9,200 מ"ר עבור שטחי מסחר. כמו כן, התוכנית מקצה 4.5 דונם עבור שטחי ציבור, 62 דונם עבור שטחי ספורט ופנאי, וכן 32 דונם שטחים פתוחים שמתוכם כ-23 דונם יוקצו לטובת פארק עירוני שבתחומו עובר נחל "קנה".

בדצמבר 2020, החליט שר הפנים, אריה דרעי, לאמץ את ההמלצה של הוועדה הגאוגרפית לגבי שטח התוכנית שחלקו בתחומי היישוב ג'לג'וליה וחלקו בשטח המועצה האזורית דרום השרון, ולהעבירו לסמכות המועצה המקומית ג'לג'וליה, למעט השטח בדרום התוכנית המיועד לתעסוקה. ג'לג'וליה ודרום השרון הסכימו על חלוקת ההכנסות משטח זה המיועד לתעסוקה.

יו''ר הוועדה מחוזית לתכנון ובניה, שירה ברנד, ציינה כי "התוכנית נותנת מענה למצוקת מחוסרי הדיור בחברה הערבית על קרקע מדינה. כמו כן, התוכנית מציגה תפיסה תכנונית עדכנית התורמת להתפתחות הישוב ומספקת יחידות מגורים בבניה רוויה, שטחי ספורט נרחבים, פארק עירוני ופארק לאורך נחל קנה לרווחת תושבי העיר".

התוכנית ביוזמת משרד השיכון ונערכה ע"י אדריכל אסף קשטן.

  • עוד באותו נושא:
  • ג'לג'וליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully