וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחתם היתר הבניה להקמת הקמפוס החדש של הקריה האקדמית אונו

25.1.2021 / 11:56

הקמפוס החדש, בהובלת תדהר והראל, יחליף את הקמפוסים הקיימים בבקעת אונו. הקריה האקדמית אונו תהיה חלק ממתחם MY ONO, רובע העסקים והבילוי החדש של קריית אונו בצומת סביון

הדמיית האקדמית אונו. יחצ,
הדמיית האקדמית אונו/יחצ

ישראל גל, ראש עיריית קריית אונו, חתם היום (שני) על היתר בנייה להקמת הקמפוס האקדמי, פרויקט ראשון מסוגו בארץ בהובלת מיזם נדל"ני משותף של קבוצת הנדל"ן תדהר והראל ביטוח ופיננסים שעתיד לקום במתחם MY ONO בצומת סביון. הקריה האקדמית אונו, על שלוחותיה בבקעת אונו, תעבור לקמפוס החדש שיוקם ברובע העסקים, הבילוי והפנאי של קריית אונו, ותיהנה מקונספט חדשני, רב תחומי וייחודי במיקום מרכזי ונגיש. תהליך הרישוי ארך כחמישה חודשים בלבד בזכות שיתוף פעולה יעיל בין הוועדה המקומית קריית אונו, האדריכל והיזם. הקריה החדשה תתחיל לפעול בתוך שנתיים מהיום.

קמפוס אקדמי רב תחומי יקום ברובע העסקים, הבילוי והפנאי של קריית אונו בצומת סביון. הפרויקט יקום על שטח של כ- 14 דונם, עבור משכנה החדש של הקריה האקדמית אונו, על שלוחותיה השונות בבקעת אונו, ויכלול את חדרי ואולמות המכללה, מעונות לסטודנטים ומשרדים. הקמפוס יקום בלב ליבו של אזור תוסס, בסמוך לפארק גדול וירוק וסמוך לצירי תנועה ותחבורה מרכזיים, כולל הקו הסגול של הרכבת הקלה וקו מספר 3 של המטרו, שיעברו במקום.

על פי התכנון, המתחם האקדמי יהיה ללא גדרות, ויהיה נטוע בצמוד לפארק ירוק בגודל 14 דונם, לצידם של שבילי הליכה ושבילי אופניים, וכל השטח יהיה פתוח למעבר של תושבי העיר כחלק מהמרקם העירוני.

לעבוד ליד הבית

הקריה האקדמית אונו תהווה עוגן כלכלי לבעלי המשרדים והעסקים הנבנים כעת במתחם MY ONO בצומת סביון, מתחם עסקים, בילוי ופנאי. לצעירים בקריית אונו ובישובי בקעת אונו יתאפשר ללמוד ולעבוד קרוב לבית.

בראש הפרויקט עומדות קבוצת תדהר וקבוצת הפיננסים הראל, ששכרו את שירותיו של משרד האדריכלים סקורקא, המתמחה בתכנון מתחמים אוניברסיטאיים וטכנולוגיים. הקריה האקדמית אונו, חתמה על הסכם שכירות לתקופה של 25 שנים, הכולל כ 32 אלף מ"ר יחד עם כ- 7,000 מ"ר מעונות הכוללים כ- 200 יח"ד, כ- 6,000 מ"ר המיועדים למשרדים וכ- 2,500 מ"ר מסחר ובסך הכל כ - 37,000 מ"ר שטחים עיקריים.

במעמד החתימה על ההיתר נכחו: רנן הרטמן, מנכ"ל ומייסד הקריה האקדמית אונו, רונן גורביץ' סמנכ"ל לוגיסטיקה הקריה האקדמית אונו, גיל גבע, יו"ר קבוצת תדהר, ליאב ילוז - מנהל הפרויקט היזמי, קבוצת תדהר, תומר אלפסי- סמנכ"ל פיתוח עסקי מסחר ומשרדים, קבוצת תדהר, קרן כליפה, מנהלת מחלקת נכסים בחברת הראל.

"מנוע לצמיחה הכלכלית של קרית אונו"

ישראל גל, ראש העיר: "מדובר בבשורה חשובה לעיר ולישובי בקעת אונו. המיקום המרכזי של המכללה ברובע החדש ובסמוך לצירי תנועה מרכזיים, יהיה מנוע לצמיחה הכלכלית של קריית אונו כעיר חזקה ומובילה. המבנים הקיימים של הקריה האקדמית במרכז העיר, ישמשו את עיריית קריית אונו לטובת הקמה של מרכז תרבות, אמנויות ומוסיקה".

מדברי גיל גבע, יו"ר קבוצת תדהר: "אנו גאים לבנות את הקומפלקס החדש של הקריה האקדמית אונו וליצור קרקע פורייה לחינוך דור העתיד של מדינת ישראל בתנאים הטובים ביותר וברמה הגבוה ביותר שיש. מדובר בעסקה ייחודית אותה אנו מובילים משלב רכישת הקרקע ועד למסירת הקומפלקס האקדמי שהשלמתו מתוכננת לקראת פתיחת השנה האקדמית בשנת 2023. השותפות של תדהר והראל עם יכולות גבוהות- כל אחת בתחומה, מאפשרת לנו לפרוץ יחד קדימה ולקחת את תחום המניבים המתפתח בשתי החברות אל הרמה הבאה. יכולות היזום, התכנון והביצוע, שפתחנו לאורך השנים, בשילוב העוצמה של הראל הם הבסיס לתוכנית פיתוח משמעותית אשר צופה עשור קדימה".

מדברי רנן הרטמן, מנכ"ל ומייסד הקריה האקדמית אונו: "אנו שמחים ונרגשים לפתוח את הקמפוס הרב תרבותי הראשון בישראל אשר יאגד בתוכו את כלל המגזרים והתרבויות ולמעשה יתמודד עם האתגרים של מדינת ישראל לעשורים הקרובים . במסגרת מהלך זה הקמפוס החרדי והכללי ימוזגו לקמפוס אחד וזוהי הפעם הראשונה שקמפוס חרדי יופעל לצד חילוני. אנו מאמינים שמהאקדמיה תצא הבשורה כיצד ניתן לחיות זה לצד זה ולעצב מדיניות שתדע להתמודד עם האוכלוסיות השונות ולהעצים אותן מבלי לפגוע באורחות חייהם. הקמפוס החדש והמודרני ישלב את הטכנולוגיות החדשות ביותר, דרכי ההוראה המתקדמות ויעניק חווית לימודים שטרם נראתה בישראל".

סמי בבקוב, משנה למנכ"ל ומנהל חטיבת ההשקעות בהראל ציין כי: "הראל חתמה עם תדהר על שיתוף פעולה אסטרטגי, ראשון מסוגו בישראל, במסגרתו ייזום, פיתוח והרחבת תיק המניבים של מוצרי חסכון ארוך הטווח אותם מנהלת החברה , במטרה לגוון את תיק הנדלן של עמיתי הראל . קומפלקס הקריה האקדמית הינו סנונית ראשונה בשיתוף פעולה ארוך טווח שיביא לידי מימוש את יכולותיהן של שתי החברות העוצמתיות בתחומן בשוק."

  • עוד באותו נושא:
  • קרית אונו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully