וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלוצה למובילה: חזון, התמדה והתפתחות יציבה הפכו את החברה להתחדשות עירונית למעצמה

בשיתוף מרכז הנדל"ן

7.2.2021 / 6:52

ענף ההתחדשות העירונית צומח בישראל זה למעלה מעשור ואחת מחלוצות התחום מציגה גרף צמיחה מרשים ויכולות חדשות שפיתחה עם השנים, עד שהפכה למעצמת פינוי-בינוי. זוהי דרכה של החברה להתחדשות עירונית, שחולשת כיום על כל שלבי ההתחדשות העירונית בעשרות פרויקטים בהובלתה

תחום ההתחדשות העירונית הוא ללא ספק אחד הגורמים המשפיעים והצומחים ביותר בעולם הנדל"ן הישראלי בעשור האחרון. פרויקטים של התחדשות עירונית סיפקו הזדמנויות לאיכות חיים משודרגת ובטוחה יותר באזורי ביקוש ומרכזי ערים, וחברות רבות "קפצו על העגלה" במשך השנים כדי לנסות לקחת חלק מההצלחה.

אחת החברות הוותיקות בתחום היא החברה להתחדשות עירונית, שמייסדיה והמנכ"לים המשותפים שלה, עמי כחלון וטל גולדשטיין, זיהו את פוטנציאל ההתחדשות העירונית באזורים אורבניים רוויים מספר שנים לפני שהמדינה נכנסה לתמונה. במקביל להתפתחות והתעצמות התחום כולו, רשמה החברה להתחדשות עירונית גם היא גרף צמיחה מרשים, תוך שהיא צוברת ידע, ניסיון וכלים חיוניים לקידום פרויקטים בסדרי גודל שונים ובעלי רמת מורכבות רגילה וגבוהה. כעת, על רקע כניסתם של בעלי שליטה חדשים - קבוצת מגדלי ישראל שבבעלות ישראלית-אמריקאית (על ידי המשפחות שפר ווסרמן בהתאמה) ולקיחת אחריות על כל שלבי הפרויקט מתחילתו ועד סופו, החברה ממצבת את עצמה בתור מעצמה של ממש בזירת ההתחדשות העירונית.

טל גולדשטיין מנכ"ל משותף החברה להתחדשות עירונית. יח"צ,
טל גולדשטיין, מנכ"ל משותף בחברה להתחדשות עירונית/יח"צ

הדרך לאיתנות פיננסית וגב מקצועי רחב עוברת דרך שותפות ואיחוד כוחות

כאחת החברות הוותיקות והיציבות בתחום ההתחדשות העירונית, החברה להתחדשות עירונית צברה את ניסיונה תוך כדי הובלה של עשרות פרויקטים הנמצאים כיום בשלבי התקדמות שונים, אשר מיתרגמים לאלפי יחידות דיור בהיקפים של מיליארדי שקלים, חלקם לאחר איכלוס.

צעד משמעותי בדרך למימוש החזון העתידי של החברה נעשה בתחילת 2020, אז הצטרפה כאמור קבוצת מגדלי ישראל כשותפה מובילה בבעלות בחברה, על מנת להרחיב עוד יותר את הגב הכלכלי של החברה ולהעצים את הבסיס המקצועי שעליו מושתתת פעילותה, כך שהחברה תוכל לתת מענה מקיף ככל שניתן לכל מרכיבי הפרויקט. "מגדלי ישראל" מוסיפה למשוואה ניסיון רב-שנים בניהול נדל"ן מניב, בבנייה וביזמות בהיקפים של אלפי מ"ר בשנה, יחד עם ערכים חשובים של משפחתיות וכמובן תוך הצגת איתנות פיננסית משמעותית. השילוב יוצא הדופן בין שתי החברות מהווה גורם קריטי בתוכנית השאפתנית של החברה להתחדשות עירונית.

עמי כחלון מנכ"ל משותף החברה להתחדשות עירונית. יח"צ,
עמי כחלון, מנכ"ל משותף בחברה להתחדשות עירונית/יח"צ

אחריות על כל שלבי הפרויקט תחת קורת גג אחת לטובת שירות מקיף לבעלי הדירות

כאמור, שלב חשוב נוסף בדרך להפיכה לגורם משפיע ומוביל בתחום ההתחדשות העירונית בא לידי ביטוי בהרחבת תחומי האחריות של החברה במסגרת הפרויקטים שבהובלתה. בהתאם לכך, החברה לקחה על עצמה באופן ישיר את הטיפול בכלל ההיבטים המקצועיים של הפרויקטים שאותם היא מקדמת, החל בדרך החתחתים הכרוכה בהסכמות ובהסכמים עם כלל בעלי הדירות בפרויקט, דרך מגוון האתגרים התכנוניים מול הרשויות - חלקם לא פשוטים ודורשים יצירתיות, אורך רוח וגב איתן, דרך הפיקוח ההנדסי על הבנייה בסטנדרטים של איכות חסרת פשרות, ועד למסירת המפתחות לבעלי הדירות.

"מדובר ביעד חשוב, שהצלחנו לפתח במשך השנים ושהגענו אליו לאחרונה", אומר טל גולדשטיין. "היכולת לקחת את האחריות הכוללת על הפרויקט מתחילה ברשת ביטחון כלכלית בהיקף של עשרות מיליוני שקלים הנדרשת לצורך יציאה לדרך, בשלב בו הפרויקט עדיין לא בטוח, וזה מתאפשר כיום באמצעות ההון העצמי של החברה".

"החברה גם מתמחה ביישום של שינויי תב"ע, הודות להיכרות המעמיקה שלה עם הליכי התכנון", מוסיף עמי כחלון. "כשמדובר במתחמים גדולים של מאות יחידות דיור, הפתרונות התכנוניים הם גורם קריטי בהוצאה לפועל של פרויקטים", הוא מחדד, ומוסיף כי לאחרונה החברה התרחבה והקימה מחלקת הנדסה In-house, המספקת מענה הנדסי לכל הפרויקטים של החברה. "המהנדסים שלנו נכנסים לעובי הקורה ומסתכלים על הכול מא' ועד ת', תוך שימת דגש על צורכי בעלי הדירות והקפדה על בטיחות ואיכות הבנייה", מסביר כחלון, ומציין כי משמעות המהלך היא שהחברה אחראית כיום גם לפן המקצועי של הבנייה ולפיקוח ההנדסי על עבודות הבנייה על ידי החברה המבצעת, בדומה לחברות גדולות אחרות בענף הנדל"ן.

"מהיום שבו ייסדנו את החברה שאפנו להגיע למקום שבו אנחנו נמצאים כיום, שמאפשר לנו לפרוס את רשתנו על כלל התהליך המופלא הקרוי התחדשות עירונית. מדובר מבחינתנו בקפיצת מדרגה משמעותית, שאיפשרה לנו גם להשיק מותג חדש ולצאת במהלכי שיווק עצמאיים של הפרויקטים שלנו", מציינים המנכ"לים המשותפים.

פרויקט NEO בגבעה, רח' בן גוריון 2-16 גבעת שמואל. באדיבות: החברה להתחדשות עירונית, הדמיה
פרויקט NEO בגבעה, רח' בן גוריון 2-16 גבעת שמואל/הדמיה, באדיבות: החברה להתחדשות עירונית

השקת מותג שיהווה תו איכות של התחדשות עירונית

השלב הנוכחי בתהליך ההתפתחות של החברה הוא כאמור השקת מותג הנדל"ן החדש NEO, שתחתיו ישכנו הפרויקטים המובילים והגדולים של החברה להתחדשות העירונית בשנים הקרובות והוא מהווה מבחינת החברה סמל לחדשנות וליצירתיות המשמשות בו ערכי יסוד וסמן של איכות ומצוינות בתחום הבנייה בפרויקטים של פינוי-בינוי.

תחת המותג NEO משווקים כיום שלושה פרויקטים מרהיבים במיקומים מרכזיים ומבוקשים ברח' הרא"ה ברמת גן, בשדרות יד לבנים בתל אביב וברחוב בן גוריון בגבעת שמואל. בשלושת הפרויקטים עתידה החברה להפוך בנייני רכבת ותיקים לשכונות שלמות, חדשות וחדישות, שיהוו בית גידול מושלם להתפתחותן ושגשוגן של קהילות העתיד במרכזים עירוניים מבוקשים. "מבחינתנו, בכל שלושת הפרויקטים החדשים של NEO החברה מבטאת את ערכי היסוד שלה ומעניקה ללקוחות - גם בעלי הדירות בפרויקטים וגם המצטרפים החדשים למשפחת NEO והחברה להתחדשות עירונית - חדשנות, איכות ותחושה תמידית של בית", אומרים כחלון וגולדשטיין. "אנחנו מאוד גאים בדרך שעשינו בתוך עשור אחד בלבד, וממשיכים לעבוד קשה כדי להגשים את החזון הראשון והעיקרי של החברה - חזון ההתחדשות העירונית".

בשיתוף מרכז הנדל"ן
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully