וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה המחוזית חיפה החליטה לאשר תוכנית מתאר לעיר אום אל פחם

13.1.2021 / 14:57

התוכנית מכפילה את השטח לפיתוח העירוני לכ-15,000 דונם, תוספת של כמיליון וחצי מ"ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה ו-800 דונם עבור מבני ציבור

העיר אום אל-פחם על רקע ואדי ערה ב-30 בינואר 2020. רויטרס
אום אל פחם/רויטרס

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה, בראשות איתמר בן דוד, החליטה לאשר את תוכנית המתאר הכוללנית לעיר אום אל פחם - העיר הערבית הגדולה ביותר במחוז חיפה. מדובר בתוכנית מתאר כוללנית לכל תחום השיפוט של העיר אום אל פאחם, על שטח של כ-26,380 דונם. התוכנית שקודמה ע"י הוועדה המחוזית חיפה, כוללת תוספת של 22,000 יחידות דיור שייתנו מענה אוכלוסייה בהיקף של 140,000 תושבים. בנוסף, התוכנית מכפילה את השטח לפיתוח העירוני לכ-15,000 דונם, תוספת של כמיליון וחצי מ"ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה ו-800 דונם של מבני ציבור. בהיבט התחבורתי, התכנית מציעה חיבור נוסף של העיר לדרך 65, מכיוון צפון מזרח.

הוועדה דנה בהתנגדויות שעסקו במגוון נושאים כגון הגדלת הצפיפות הבניה העתידית כך שתתאים לצרכי התושבים ולאופי העירוני של הישוב, הגדלת היצע שטחי התעסוקה והמסחר ברמה העירונית הכללית וברמה השכונתית, קביעת יערות ושטחי פארקים עירוניים לפנאי ונופש. תוכנית המתאר מביאה לידי ביטוי את חזון הישוב כעיר הערבית הגדולה מבין הכפרים המסורתיים המתעיירים במחוז חיפה בפרט ובישראל בכלל, המפתחת צביון עירוני ומספקת שירותים ותשתיות ברמה המתאימה לכך לתושביה ולתושבי הסביבה. על מנת לאפשר את קידומה של תוכנית המתאר נדרש הליך של שינוי לתוכנית המתאר המחוזית (תממ/6) במועצה הארצית לתכנון ובניה.

איתמר בן דוד. ענבל מרמרי,
איתמר בן דוד/ענבל מרמרי

יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה, איתמר בן דוד, ציין כי "זהו יום גדול לעיר הערבית הגדולה במחוז חיפה, ליבו של אזור עירון המתפתח במהירות בהובלת הוועדה המחוזית. התוכנית מבטאת את רצונות הנהגתה ותושביה כעיר מתקדמת ואיכותית. הגדלנו את היצע שטחי המגורים ושימרנו את מעמד השטחים הפתוחים הסובבים אותה לטובת הדור הנוכחי ולטובת הדורות הבאים. יחד עם ראש העיר אמשיך לקדם ולהוביל את מאמצי התכנון בעיר".

צוות התכנון, בראשותם של ד"ר מיכאל מאיר ברודניץ ואדר' אדיב נקאש, מורכב מאנשי מקצוע מהשורה הראשונה שעבודתם הייתה מקצועית ועצמאית מתוך מחויבות לתהליך ולתושבי העיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully