וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה? עורכי הדין שוכרים משרדים

22.12.2020 / 15:06

משבר הקורונה הביא לזינוק של Partners & co - רשת מתחמי העבודה הגדולה בישראל לעורכי דין. החברה מדווחת כי הכנסותיה עלו בעשרות אחוזים מאז אפריל 2020 וכך גם מספר משרדי עורכי הדין, הישראלים והזרים, שהצטרפו לארבע הקומות של החברה במגדלי חג'ג'

זווית

משבר הקורונה גרם לעסקים רבים לקרוס ובייחוד בתחום הנדל"ן, אולם ישנם גם אחרים שידעו למנף את המשבר ולהגדיל את פעילותם וכך גם את הכנסותיהם. אחת כזו היא חברת Partners & Co. המציעה מערכת רחבה של שירותים, כשהעיקרי שבהם הוא מתחמי עבודה לעורכי דין וברשותה 4,500 מ"ר ב-4 קומות בפרויקט מגדלי חג'ג' שברחוב הארבעה בת"א.

לדברי עו"ד אלעד נץ, שותף ומנכ"ל, מאז חודש אפריל 2020, עת הסתיים הסגר הראשון, חלה עלייה של 45% במספר עורכי הדין שהצטרפו למתחמים, מ-170 ל-250, מה שהביא גם לעלייה של 47% בהכנסות החברה, שהוקמה ב-2018 על ידו ועל ידי רוני בירם (ממייסדי אקסלנס לשעבר), עו"ד דודי זלמנוביץ (מייסד ובעלי GLawBAL העוסקת בייעוץ לסקטור המשפטי), קרן ההשקעות החברתיות טו בי קומיוניטי (יואל חשין), ואליה הצטרפו מאז הקמתה גם, עו"ד רובי בכר, עו"ד צבי אגמון, ד"ר גל ארליך, עו"ד צבי שוב ועו"ד עופר יונג.

בין עורכי הדין שהצטרפו ל- Partners & co מאז חודש אפריל ניתן למצוא גם את השלוחה הישראלית של משרד Salivan & Worcester המונה 15 עו"ד; נציגותו הישראלית של משרד 'Latham & Watkins ; נציגות של משרד ZEK (Zeichner Ellman & Krause) ומשרדים זרים נוספים. לצדם הצטרפו בחודשים האחרונים משרדו של עו"ד גלעד סממה, שהיה ראש הסיוע המשפטי ומנכ"ל המשרד לאזרחים ותיקים; השופט וסגן נשיא בדימוס של בית משפט השלום בתל אביב, ירון בשן, שפתח בקריירה בתחום הבוררות והגישור; משרד HBL (עו"ד רחלי הררי ליפשיץ, ראש מחלקת דיני עבודה ב-APM לשעבר ועו"ד נעמה בביש, שותפה לשעבר ב- APM); משרדה של אלינור אהרונסון; משרדו של עו"ד רן רייכמן (משפחה), עו"ד חגית שקד (מגשרת מובילה, הקימה את מנגנון הגישור בבית המשפט המחוזי); עו"ד משה מזרחי ועו"ד ורו"ח סיגל רוזן-רכב שותפים בשבולת לשעבר) ועוד.

פרטנרס. אסף פינצ'וק,
עורכי הדין ממשיכים להצטרף. משרדי Partners/אסף פינצ'וק

עורכי דין אלה הצטרפו לשורה ארוכה של משרדים מבוססים ועורכי דין ידועים כדוגמת משרד אפרתי גלילי קונפינו (15 עו"ד), משרדו של עו"ד אלעד מורג, משרדה של ד"ר שרון פרילינג (משפחה), משרדו של עו"ד גד מינא, משרדו של עו"ד אריה אמיר (מנכ"ל משרד הכלכלה לשעבר), משרדיהם של עו"ד דודי זילברבוים ורונן הרפז, וכן משרדו של עו"ד ערן אורבך (פורשי ברקמן וקסלר).

לדברי אלעד נץ, העלייה הדרמטית בביקוש של עו"ד למשרדים במתחמי עבודה כלל לא מפתיעה. "משבר הקורונה אילץ משרדים רבים לשנות חשיבה. המשרדים היום נדרשים לחשוב בצורה יותר יעילה ונכונה ו-Partners & co מאפשרת להם את הגמישות הנדרשת, בעיקר בעידן קורנה, לשמר את פעילות משרדם ללא פגיעה. במקביל, הם יכולים לקיים משרד עורכי דין העומד בכללי האתיקה ולהציג ללקוחותיהם מיקום וסדר יום של משרד עורכי דין.

עו"ד דודי זלמנוביץ מבעלי "פרטנרס" ומייסד חברת GLawBALהעוסקת בנושא אסטרטגיה וניהול של משרדי עורכי דין, מוסיף: "בשונה מעסקים אחרים גם בעידן הקורונה, עורכי דין נדרשים, למשרד, חדרי ישיבות, הפרדה של המשרד ושאר אמצעים בסדר היום של קבלת לקוחות, ישיבות, חתימות על הסכמים וכד'. אנו מציעים להללו שילוב מצוין של אמצעים אלו יחד עם מודל גמיש וחסכוני בהוצאות, באופן המותר על ידי וועדות האתיקה וכל זה במיקום הכי מרכזי ואטרקטיבי בתל אביב".

מתחמי העבודה במגדלי חג'ג' עוצבו באופן המביא בחשבון את צרכיה של הפירמה המסורתית, תוך שילובם של עקרונות עיצוב ובינוי שהתפתחו בשנים האחרונות בעולמות החללים המשותפים, עם תפיסה עיצובית מתחום האירוח, דבר שהופך את המקום למעין מלון בוטיק לעורכי דין. כך לדוגמא, הושקע כסף רב במיגון אקוסטי ההופך את חדרי עורכי הדין וחדי הישיבות לאטומים לחלוטין לרעש או זליגת מידע, בארים פתוחים בכל קומה, חדר כושר שייפתח עם סיום הקורונה ואפילו בית כנסת.

בקומה הראשונה נבנו 65 חדרים בגדלים שונים, והיא התמלאה זמן קצר לאחר פתיחתה. Partners מיהרה ופתחה קומה נוספת ובה כ- 50 חדרים ועמדות עבודה, ומאוחר יותר, במהלך שנת 2019, פתחה החברה עוד 2 קומות שכללו יחד כ- 100 חדרים ועמדות עבודה. בסך הכל החברה חולשת על 4,500 מ"ר. עד כה החברה הצליחה לגייס כ-35 מיליון שקל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
משרדי פרטנרס. יואב פלד,
לוקחים בחשבון את צרכיה של הפירמה המסורתית/יואב פלד

סקרים שפרטנרס ערכה בין לקוחות החברה, מראים שהכנסתם של מרבית עורכי הדין גדלה לאחר שנכנסו למתחם. "בסופו של דבר, המקום מספק לעורכי דין עבודה וללקוחותיהם ערך גדול. אנחנו יודעים לספק לעורכי הדין לא רק עיצוב מרשים של מעטפת, אלא גם את הביטחון הנדרש להם לצורך מתן יעוץ משפטי, המבוסס על סיעור מוחות ושיתופי פעולה שהופכים את המקום למעין פירמה לפירמות. הולך ומתפתח כאן מודל עסקי של שירותים משלימים, שנועדו להזין את שיתופי הפעולה וליצור ערך מוסף לעורכי הדין ולקוחותיהם. לאור הצורך של עורכי הדין לשתף פעולה זה עם זה, אנחנו פועלים ליצירה של פיתרון טכנולוגי שבשלב ראשון ייצר מרקט פלייס פנימי".

לאור הקורונה, מתוך התפיסה הערכית המובילה את החברה, החליטה פרטנרס לפטור את עורכי הדין מדמי שכירות מלאים בחודש אפריל, וביצעה הקלה נוספת בחודש מאי (סה"כ כ- 1 מיליון שקל). "שם המשחק הוא גמישות", מסביר נץ. "עורכי דין רבים, שהצורך שלהם בשטח צומצם, עזבו שטחים גדולים יותר וקיבלו מפרטנרס משרדים עם כניסה נפרדת מהמעלית, או משרדים אחרים וכל זאת ללא עלות נוספת, ותוך מתן שירות תפעולי מלא, מ-א' עד ת': תכנון ובינוי, אבזור מלא, כולל עמדת קבלה, מסכי 50 אינץ' בתוך כל משרד, ריהוט, הדפסות, מכונות קפה, מענה טלפוני, פקס אלקטרוני , שימוש במאגרי מידע משפטי ועוד.

לדברי נץ, במהלך 2021 החברה צופה להכפיל את הכנסותיה ולפתוח סניפים נוספים שיאפשרו לה להגיע לפריסה ארצית ולמשוך לקוחות נוספים גם מהפריפריה, שרוצים לפתוח שלוחה בת"א. משילוב של סקרים ועבודת מחקר שביצעה החברה, נמצא כי קיימת דרישה ותנאים מתאימים להתרחבות, תוך הקמת סניפים בבירות של מדינות נבחרות (כדוגמת ניו יורק ו- LA). במקביל, החברה צופה גיוס במהלך שנת 2021 לפי שווי גבוה פי כמה מן השווי הקודם, בראש ובראשונה לצורך פיתוח הבסיס הטכנולוגי של מוצרים משפטיים, וכן לצורך התרחבות ופריסה בישראל. זאת לצד מודלים שכבר נמצאים בעבודה כדוגמת מרכז גישור ובוררות ומרכז הכשרות לעורכי דין.

  • עוד באותו נושא:
  • קורונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully