וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למי קראתם "צעירים ופזיזים"? מהפכת הנדל"ן של המילניאלס

20.12.2020 / 16:49

חלקם צוברים הון עצמי בגיל צעיר יחסית, מה שמוביל אותם לחפש אפיקי השקעה מהירים, משתלמים, אך גם מלאי סיכונים. המילניאלס נכנסו לשוק הנדל"ן בחו"ל, אבל אם חשבתם שהם נוהגים בפזיזות, אולי תופתעו לגלות שהם שואלים את השאלות הנכונות - ולעתים מקבלים גם תשובות חיוביות

עמנואל השקעות נדל"ן. ויקטור פריטאס,
נדל"ן בפורטו - היום גם צעירים בשנות ה-20 וה-30 לחייהם נכנסים להשקעות/ויקטור פריטאס

גם אם ננסה להימנע מהכללות, בני דור המילניאלס הם אנטיתזה מוחלטת לאלה שנולדו לפניהם. על פי מחקרים בינלאומיים שבוצעו בשנים האחרונות, בימים כתיקונם הם הרפתקנים, אינם חוששים לקחת סיכונים, עוזבים את בית הוריהם בגיל מאוחר וכך הם מצליחים לחסוך ולייצר הון עצמי מהר יחסית ומחליפים בממוצע כשבעה מקומות עבודה עד גיל 30. ככאלה הם מחפשים דרכים יצירתיות לעשות כסף ומהר כדי לפרוש בגיל צעיר בהרבה מהוריהם - כך לפחות הם מקווים.

כל אלה מכניסים את בני ה-20 וה-30 לשוק ההשקעות בגיל מוקדם יחסית. על אף שנהוג לחשוב שמדובר בדור שנחפז לקבל החלטות, מסתמן שאלה שצברו הון נאה יחסית מעדיפים להשקיע אותו באפיקים בנקאיים סולידיים. עם זאת, הריבית האפסית, הירידה העקבית בתשואה מהשקעות בנדל"ן המקומי ונטישת החלום לרכוש נכס למגורים גורמים ליותר ויותר מהם לפנות להשקעה בנדל"ן בחו"ל- השקעה ריסקית לכל הדעות אך אם היא מצליחה יכולה להניב להם רווח של בין 10% ל-15% תשואה שנתית.

אלי טייב. תמיר בנאים,
יש ללמוד את הנושא לפני שנכנסים להשקעה. אלי טייב/תמיר בנאים

לדברי היזם אלי טייב, בעלי חברת עמנואל השקעות נדל"ן המתמחה בהשקעות נדל"ן בעיר פורטו שבפורטוגל, הדעות לגבי השקעה בנדל"ן בחו"ל חלוקות ובצדק: "על פניו התשואה יכולה להיות גבוהה אבל מי שלא יבחן את ההשקעות לעומק בכלים הנכונים יכול להיכוות ובגדול. יש נטייה לבלבל בין נדל"ן מניב לנדל"ן יזמי. אנחנו רואים משקיעים מכל הגילאים שלא לומדים לעומק את השוק המקומי והם עשויים לשלם על כך מחיר כבד. באופן די מפתיע, המשקיעים הצעירים מגלים בגרות, אחריות, אינטואיציה בריאה וחוש עסקי מפותח. הם שואלים את השאלות הנכונות, חוקרים, מתייעצים ומגלים בקיאות יחסית בשוק כבר כשהם מגיעים אלינו ליעוץ ראשוני. בד בבד, הם חבר'ה שמאוד חשובה להם חווית המשתמש ובאופן די גורף הם אוהבים שעושים עבורם את העבודה וההחלטה להשקיע במסגרת קבוצה היא על מנת לחפש, להסתובב עם מתווכים או לקחת משכנתא באופן עצמאי.

תמיר אליאב, בן 26 מראשל"צ, שהחליט להשקיע בנדל"ן בחו"ל לפני כשנתיים מספר: "בתור בחור צעיר ורווק, שחיי באותה תקופה עם ההורים, בלי מחויבויות כמו שכירות ומשכנתא ובלי הוצאות מעבר לאחזקת רכב ובזבוזים, חיפשתי אופציה להשקיע את ההון העצמי שצברתי כבעלים של עסק שניהלתי ובחנתי מספר אפיקים. השקעה בסטארט אפ התגלתה כריסקית במיוחד, שוק ההון היה מבחינתי נעלם גדול ולא ממש תכננתי להתחיל להעמיק ולחקור והאינטואיציה אמרה כבר אז שלהשקיע בחללי משרדים יכולה להתברר כהחלטה בעייתית כי נראה היה שיש אינפלציה בבניית משרדים וההיצע מתחיל לעלות על הביקוש. החלטתי לבדוק את שוק ההשקעות בחו"ל ומה שבסוף גרם לי להחליט ללכת על זה היא תחושת בטן. באיזשהו מקום השקעה בנדל"ן, בטח בנדל"ן בחו"ל שנחשב ליותר סקסי, תורמת לאגו. הרגשתי שעברתי למגרש של הגדולים. נכון לומר שאנחנו דור אינסטנט - חסרי סבלנות שרוצים הכול כאן ועכשיו לכן השקעות כאלה לא מתאימות לכל אחד. עם הזמן למדתי שנדל"ן זה תחום שדורש סבלנות, STEP BY STEP. זאת לא מניה שקופצת וצונחת כמעט באותו רגע נתון".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
פרויקט סנטה קטרינה. יחצ,
נדל"ן חם. פרויקט סנטה קטרינה בפורטו/יחצ

לדברי אליאב, בניגוד למה שנהוג אולי לחשוב, לא מעט חבר'ה בגילאי העשרים הספיקו לצבור הון לא מבוטל למרות גילם הצעיר: "גם המפונקים שביננו מתחילים לעבוד בגיל תיכון, כי כולם סביבם עובדים, והם לומדים מהר מאוד לייצר כסף. לזה תוסיפו כספים שמגיעים מתביעה או ירושה והסכומים שמצטברים מצריכים לקבל החלטה אם להשאיר את הכסף בפק"מ או להשקיע. יש את אלה שמבזבזים הון על רכב אבל אני רואה סביבי אחוז לא מבוטל של כאלה שחושבים מעבר. הנגישות הופכת אותנו למודעים ומפוקסים - יש היום קורסים מקוונים לכל נושא שהוא ומי שרוצה לגרום לכסף שלו להתחיל לעבוד מוצא את האפיק המתאים. בין אם בנדל"ן, שוק ההון, מטבעות דיגיטליים וכיוב'. ממה שאני רואה אפיק הוא גם נגזרת של אופי. גם בגילאים שלנו יש את אלה שחוששים מירידה בערך ומעדיפים להשקיע בקרנות סולידיות (בדרך כלל אותן אלה בהן מושקעים ההורים), אבל בהחלט יש גם את אלה שלא מפחדים לקחת ריזיקה, להסתכן ולהקריב מתוך ידיעה שהם בריאים, צעירים וכל החיים לפניהם. במקרה הכי גרוע הם יפסידו הון וזה יכאב אבל הם יודעים שיוכלו לצבור סכומים תוך פרקי זמן קצרים יחסית. התשואות בהשקעה בנדל"ן בחו"ל מאוד מפתות אבל ההמלצה שלי לפני שמישהו בוחר בהן חשוב להבין בדיוק למה נכנסים והאם זה בכלל האפיק המתאים".

"לא משנה באיזה גיל, כל משקיע צריך לקבוע לעצמו כללי ברזל ולהבין מה הבטוחות שהוא מקבל", מסביר טייב. "האם הפרויקט קיבל היתרי בניה, האם יש לקבוצת המשקיעים חשבון נאמנות, האם יש רישום בטאבו וכו'. הצטרפות לקבוצה מצריכה בדיקת נאותות שכל משקיע צריך לערוך לפני חתימה על חוזה. כך למשל האם מדובר בקבוצה שבנויה על בסיס אינטרסים משותפים לכל הצדדים- ליזם ולמשקיעים. המילניאלס נהנים כאמור מהשקט התעשייתי שנוצר בגלל שגוף מומחה שמבצע את העבודה ועדיין נדרש המשקיע לבצע מחקר מעמיק".

פרויקט פרננדו תומאס. עמנואל השקעות נדל"ן,
לבחור את החברה הנכונה ואת הלוקיישן הנכון. פרויקט פרננדו תומאס בפורטו/עמנואל השקעות נדל"ן

"שקיפות ואמינות מצד החברה היזמית צריכים להיות תנאי לחתימה על החוזה וחשוב שגורם משפטי יבחן בו לעומק גם את נושא הליווי הבנקאי, בטוחות וכיוב'" מסביר טייב. "צריך מאוד להיזהר מהבטחות תשואה מופרזות, גם אם נאמר שהיא מגובה בחוזה ולכן כביכול הן מובטחות. גם אם החוזה נראה רציני, אם היזם פושט רגל אין לו ערך. אני ממליץ בחום רגע לפני שעושים את הצעד להיעזר לקבל חוות דעת אובייקטיבית של משקיעים ולבחור בחברה שיש לה בפועל נציגות בשטח ואחראית על כמה פרויקטים באותה מדינה במקביל. זאת עדות מסוימת על המומחיות שלה באותו שוק והיכולת שלה לנהל את ההשקעה מבלי שהמשקיע יידרש לפעול לאורך כל התהליך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully