וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאה לשר גנץ: "אל תטרפד את מסכות העובדים הזרים"

15.12.2020 / 17:34

אלדד ניצן, יו"ר המעסיקים בענף הבנייה, שלח מכתב לשר הביטחון: "טרפוד על ידך של הדיון להגדלת מכסות העובדים הזרים בענף הבניין יגרום לפגיעה אנושה בענף , עליית מחירי דירות ופגיעה בצמיחה של המשק באחד הענפים המובילים"

אלדד ניצן. יחצ,
ענף הבניין קורס. אלדד ניצן/יחצ

אלדד ניצן, יו"ר המעסיקים בענף הבנייה, שלח היום (שלישי) מכתב לשר הביטחון בני גנץ, ובו פנייה דחופה למנוע טרפוד הצעה להחלטת הממשלה להגדלת מכסות העובדים הזרים בענף הבניין. על למכתב היו מכותבים גם שר הפנים אריה דרעי, שר השיכון יעקב ליצמן ושר האוצר ישראל כץ.

"כיו"ר התאחדות תאגידי כח אדם זר בענף הבנייה המאוגדת באיגוד לשכות המסחר בתל-אביב, הריני מתכבד לפנות אלייך בדחיפות מרבית בעניין הנדון כדלקמן", כתב ניצן במכתבו, "הבוקר נודע לנו, כי בהוראתך, לא תועלה מחר הצעת החלטת הממשלה, מטעם משרד השיכון להגדלת מכסות העובדים הזרים בענף הבניין, וזאת בשל הצורך להסדיר את נושא העובדים הזרים בענף החקלאות.

"מבלי לגרוע מהצורך החשוב להסדיר את ענף החקלאות, נבקש להביא לידיעתך את החיוניות והצורך הקיומי (לענף הבניין) והדחוף לאשר את החלטת הממשלה, המאוזנת, והמתחשבת בצרכי ענף הבניין, המשק, ובעיקר צורך בלימת מחירי הדיור, ולטובת הזוגות הצעירים הכמהים לאפשרות לרכוש דירה במחירים שפויים.

"כפי שלבטח ידוע לך, ככל שלא תתקבל החלטת הממשלה החדשה והמתקנת להגדיל את מכסת העובדים הזרים בענף הבניין, תרד בסוף שנה זו, מכסת העובדים הזרים המאושרת (בהתאם להחלטות ממשלה קודמות) ותעמוד על 8,000 עובדים בסה"כ.

"נבקש להזכיר כי ענף הבניין כולו קורס בימים אלו, בין היתר בשל מצוקה וחוסר משמעותי בעובדים זרים שלא הגיעו ארצה בשל משבר הקורונה, ובהתאם התחלות בנייה ירדו ולוחות זמנים שנקבעו מתעכבים, ולדבר זה השפעה ישירה על מחירי הדירות ועליתם.

"טרפוד על ידך של הדיון להגדלת מכסות העובדים הזרים בענף הבניין יגרום לפגיעה אנושה בענף , עליית מחירי דירות ופגיעה בצמיחה של המשק באחד הענפים המובילים. אנו בטוחים כי בשיקול דעת נוסף מצידך , תרתם לתמוך בהצעה של משרד האוצר , השיכון ומשרד הפנים בהחלטה להגדיל את מכסת כ"א הזר בענף הבניין".

  • עוד באותו נושא:
  • בני גנץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully