וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל שלב א' בשיווק קרקעות O PARK באור יהודה

10.12.2020 / 14:20

מתחם העסקים והבילויים O PARK יכלול כמיליון מ"ר של תעסוקה, מסחר, בילוי ופנאי. ראש העיר ליאת שוחט: "רגע היסטורי עבור אור יהודה. חברות גדולות מביעות התעניינות"

O Park באור יהודה. עיריית אור יהודה,
הדמיית מתחם O Park/עיריית אור יהודה

היום (חמישי) החל שלב א' בשיווק הקרקעות של מתחם O PARK באור יהודה. המכרז, שפורסם על ידי רמ"י, מציע הסכם לחכירת 3 מגרשים ראשונים בפארק, שהיעוד שלהם הוא מסחר ותעסוקה: מגרש בגודל 8,794 דונם, מגרש בגודל 14,166 דונם ומגרש שלישי בגודל - 8,225. חוזה החכירה יהיה תקף לתקופה של 98 שנים עם אופציה לתקופה נוספת של 98 שנים. . מכרזים לקרקעות נוספות בהיקף 70 דונם יפורסמו בקרוב, וכן מכרז לעבודות פיתוח במתחם.

קרקעות אלו הן חלק מתוכנית כוללת, של כ- 1,670- דונם, המהווה כרבע משטחה הנוכחי של העיר אור יהודה. במסגרת התוכנית יבנה מתחם העסקים והבילויים O PARK, שיכלול כמיליון מ"ר של תעסוקה, מסחר, בילוי ופנאי. בנוסף תוקם בסמוך שכונת מגורים "פארק איילון", הכוללת 1,876 יח"ד ו- 590 יח"ד מיוחד וכן פארק ירוק בגודל 600 דונם, השני בגודלו בגוש דן. שטח התוכנית גובל בשכונת רמת פנקס ודרך 461 מצפון, נחל איילון מדרום, הדופן העירונית הבנויה של אור יהודה ממזרח ומצפון והשטח המוצע לבניה ממערב מתוקף תכנית מס' מאא/ 551 "מתחם בזק (סקיה) - צומת מסובים.

שלב א' בשיווקים כולל כאמור 3 מתחמי קרקע למסחר ותעסוקה. הקרקעות, שמבוצעות בהן כיום עבודות עפר, חולקו למגרשים גדולים וקטנים, בהתאם לדרישות שעלו מסקר צרכים שערכה הרשות, וכדי ליצור תמהיל של שימושים ולמשוך למתחם סוגים שונים של חברות ושירותים.

O Park באור יהודה. עיריית אור יהודה,
כרבע מהשטח הנוכחי של אור יהודה/עיריית אור יהודה

בניגוד למרבית מתחמי המסחר והתעסוקה, שבנויים לגובה, מתחם OPARK יבנה במבנים בני 5-6 קומות, בשל הקרבה לנתב"ג, כשמסביבם פארקים ומרחבים פתוחים גדולים, המאפשרים עבודה מחוץ לבנייני המשרדים. הפארק, שתוכנן על ידי האדריכל גידי בר אוריין, חולק ל- 8 מתחמי קונספט מוגדרים, כאשר בכל אחד מהם ימוקמו חברות על פי תחומי העיסוק: מתחם הייטק ומתחם ביו טק, מתחם אשראי ופיננסים, מתחם אווירי, מתחם גרין טק, מתחם סינמה, מתחם מלונות וכנסים ומתחם הפארק. לצד מתחמי התעסוקה המגוונים, יכלול הפארק מגוון רחב של שירותי בילוי, תרבות ופנאי ובהם מסעדות ובתי קפה, בתי קולנוע ומוזיאון, קאנטרי מפנק וירידי תרבות ואוכל מגוונים.

יתרון מרכזי נוסף של O PARK הוא הנגישות הגבוהה לצירי התנועה המרכזיים ולתחבורה הציבורית שתעבור בו. הקו הסגול של הרכבת הקלה יעבור בחלקו האחד של הפארק, וקו M3 של המטרו יתחבר אליו מצידו האחר, כאשר התחנה המאספת מנתב"ג תהיה בפתחו של - O PARK ולמעשה כל משתמשיה יעברו בו. גם בתוך המתחם עצמו יתקיימו פתרונות תחבורה וחנייה מתקדמים.

אור יהודה, שמדורגת על פי הלמ"ס כאחת הערים המובילות בישראל בהתחלות בניה - הפכה בשנים האחרונות ליעד נדל"ני מוביל. תוכנית זו היא חלק מהסכם הגג עליו חתמה בשנת 2017 ראש העיר, ליאת שוחט. במסגרת ההסכם אושרה הקמתן של כ- 5,000 יחידות דיור חדשות, שחלקן צפוי להתאכלס כבר בשנה הבאה, וכן מתחם O PARK שיכלול כאמור, מיליון מ"ר תעסוקה ומסחר, שיספקו אלפי מקומות תעסוקה ובילוי חדשים, יהוו מקורות הכנסה לרשות ולתושביה ויהפכו את העיר למרכז החדש של גוש דן.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
ליאת שוחט ראש עיריית אור יהודה. ראובן קפוצ'ינסקי,
רגע היסטורי. ליאת שוחט/ראובן קפוצ'ינסקי

ליאת שוחט, ראש העיר: "מדובר ברגע היסטורי, שעתיד לשנות את פניה של העיר, להגדיל את שטחה המוציפיאלי ולבסס בה אזור עסקים גדול ומרכזי, שימשוך אליו את החברות המובילות במשק. כבר בימים אלו אני בקשר מול חברות גדולות שמביעות התעניינות בהעתקת משכנן ל-O PARK, בשל המיקום המרכזי והנגישות הגבוהה, ובשל העלויות הנמוכות יחסית, הן של הקרקע והן של תעריפי הארנונה האטרקטיביים".

  • עוד באותו נושא:
  • מינויים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully