וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה לשר ליצמן: "חייבים להגדיל את מכסת העובדים"

30.11.2020 / 10:00

אלדד ניצן, יו"ר התאחדות תאגידי כ"א זר לבניין בלשכת המסחר, בפנייה לשר השיכון: "בחודשיים אחרונים הולכת וגוברת מצוקת כוח אדם בענף הבנייה. חייבים להוציא את הענף מקיפאון ומעלייה דרסטית של מחירי הדירות"

אלדד ניצן. יחצ,
חשש מחזרה לרמות של 2008. ניצן/יחצ

אלדד ניצן, יו"ר התאחדות תאגידי כ"א זר לבניין בלשכת המסחר, פנה לשר השיכון יעקב ליצמן: "בחודשיים האחרונים הולכת וגוברת מצוקת כוח האדם בענף הבנייה וחייבים להגדיל את מכסת העובדים הזרים כדי להוציא את הענף מקיפאון ומעלייה דרסטית של מחירי הדירות". הוא מציין כי השר ליצמן, טרם עזיבתו את משרד השיכון בחודש אוגוסט, הוביל הצעת חוק ממשלתית להגדלת מכסת העובדים הזרים בענף הבנייה ל-30,000. "למרבה הצער הנושא לא קודם ולא אושר על ידי הממשלה ולפיכח צריך באופן מידי לקדם את הצעת החוק ולהביאה מן הכוח אל הפועל".

הוא מוסיף: "כיום מעוסקים בענף הבנייה כ-12,500 עובדים זרים ואם הממשלה לא תאשר הבאת כ- 30,000 עובדים זרים זה יביא להאטה בענף הבנייה ובקצב התחלות הבנייה ולעלייה של כ-3% במחירי הדירות מדי חודש. גם החלטה לסגור את המעברים לשטחים בעקבות זינוק דרמטי בתחלואת הקורונה תביא למחסור עוד יותר גדול של עובדים בענף הבניה".

ניצן מתריע כי אם קצב התחלות בניית יחידות דיור לא יעלה למס' של 60,000 בשנה בהתאם לביקוש ולגודל האוכלוסייה, בעוד שנה עד שנה וחצי, כשמשבר הקורונה יהיה מאחורינו, יגדלו הביקושים ואנו נשוב למצב עליית המחירים בו היה המשק בשנת 2008: "כידוע, ענף הבנייה הוא מנוע צמיחה למשק והגדלת מכסת העובדים הזרים (אין עובדים אחרים בענף הבנייה) ,תביא לפרנסה לעוד עשרות אלפי עובדים ישראלים במשק העוסקים בעבודות קבלנות (חשמל אינסטלציה גננות מעליות ועוד) ותסייע למשק ביציאה מהמשבר הכלכלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully