וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית נס ציונה אישרה תוספת יחידות לדיור בר השגה

2.9.2020 / 15:49

העיריה אישרה בישיבת מליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תוספת של עד 20 אחוז יחידות דיור במחיר מופחת לתושבי העיר, והוסיפה שימושים לפארק המדע על מנת להחיות אותו

ראש עיריית נס ציונה שמואל בוקסר. יחצ,
לחיות איפה שעובדים, לעבוד איפה שחיים. ראש עיריית נס ציונה שמואל בוקסר/יחצ

לראשונה בנס ציונה החליטה מליאת בניין עיר לאשר תוספת יחידות דיור בהקלה (שבס) של עד 20% יחידות דיור, לטובת דיור בר השגה לתושבי נס ציונה במחיר מופחת. בנוסף, לראשונה הובילה מליאת העיר שינוי מדיניות והוסיפה שימושים לפארק המדע, כדי לייצר עירוב שימושים על מנת להחיות את פארק המדע ולאפשר ליזמים להשקיע במקום. משבר הקורונה גרם לכך ששיעור המועסקים שעובדים מהבית גדל והביקוש לשטחי משרדים ומסחר נעצר לחלוטין. המגמה של תוספת השימושים היא לעודד עירוניות ולהפיח חיים באזורי התעסוקה בשעות הלילה: חלק מהשימושים שיהיו: מעונות דיור לסטודנטים, מלונאות, גני אירועים, ומקומות בילוי, פנאי ונופש ועוד.

"עד למשבר הקורונה נס ציונה התברכה בתנופה ופריחה של יזמות בפארק המדע, אולם המשבר גרם לכך ששיעור המועסקים שעובדים מהבית עצום והביקוש לשטחי משרדים ומסחר נעצר לחלוטין", נכתב במצגת שעלתה, "התוצאה היא שבימים אלו היזמים הפועלים בעיר עצרו את הבניה ואת קידום התכניות לתוספת זכויות תעסוקה בעיר ומחשבים את צעדיהם לעתיד".

שטחי אכלוס נס ציונה. יחצ,
אז והיום. שטחי האכלוס בנס ציונה, 2020 מול 2003/יחצ

בעיריית נס ציונה שמים דגש על הדיור בר ההשגה: "בעקבות מצוקת הדיור ,ומתוך כוונה לאפשר לבני המקום תושבי נס ציונה מחוסרי דיור, כהגדרתם להלן (להלן: 'בני המקום') להגיע לדיור בר השגה בעיר, הוועדה המקומית קובעת את המדיניות והתנאים לאישור בקשות להיתר הכוללות בקשות לתוספת יחידות דיור בהקלה, על פי תקנות התכנון והבניה לדירות קטנות בשטח של עד 80 מ"ר ברוטו בשיעור של עד 20 אחוז מיחידות הדיור בפרויקט".

ראש עיריית נס ציונה שמואל בוקסר אמר: "אני מתחיל לממש את החזון שלי: 'לחיות במקום שעובדים ולעבוד במקום שחיים'. מדובר בשינוי מדיניות ב-180 מעלות ממה שהיה נהוג בנס ציונה, עם הפנים לאזרח וליזמים. כולנו עובדים יחד בשיתוף פעולה, והכל לרווחת תושבי נס ציונה".

  • עוד באותו נושא:
  • נס ציונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully