וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך דואגים לסיים בזמן פרויקט נדל"ן ולמה זה כל כך חשוב?

בשיתוף מרכז הנדל"ן

6.9.2020 / 9:12

מדוע נגרמים איחורים בפרויקטים שונים, כיצד בונים את לוח הזמנים בתבונה ומה החשיבות של סיום פרויקט נדל"ן בזמן? ניר נווה מחברת נווה בגדדי עם כל התשובות

בווידיאו: ניר נווה מחברת נווה בגדדי על "סיום פרויקטים בזמן"/מרכז הנדל"ן

כל מי שממתין לסיומו של פרויקט נדל"ן וכניסה לדירה שלו יודע דבר אחד: הוא רק רוצה שהפרויקט יגיע לסיומו במועד המתוכנן, בלי עיכובים מיותרים. את אותו רצון חולקים עמו גם היזם והקבלן הראשי של הפרויקט, שמעוניינים כמובן לספק את המוצר בדיוק כפי שהתחייבו.

ניר נווה, מנכ"ל חברת נווה בגדדי, מסביר מה החשיבות של סיום פרויקט נדל"ן בזמן.

מדוע ישנם איחורים?

בפרויקטים בתחום הנדל"ן בארץ יש הרבה פעמים איחורים ואפשר לראות את תאריכי הסיום בגדר המלצה. אני חושב שזה מתחיל ברגולציה. יש היבטים של גורמים סביבתיים, עבודה מול חברת החשמל, בכבישים ראשיים או ליד מוסדות חינוך. יש גם את ההיבט של רמת התכנון ורמת הקבלן שמבצע את העבודה".

איך נגרם איחור שכזה?

יש בפרויקט הרבה אי התאמות. למשל, האדריכל יכול לציין משהו בתכנית אחת ומשהו אחר בתכנית אחרת. יכולות להיות גם אי התאמות בין יועץ האינסטלציה ליועץ החשמל ועוד. כדי לסיים פרויקט נדל"ן בזמן צריך לעבוד עם סדר, ניסיון, משמעת של כל הצוותים ושיטתיות מסוימת ולבצע מעקב אחרי התהליך, כדי להקטין את מידת החשיפה של אי ההתאמות".

ניר נווה הבגדדי. יח"צ,
איך דואגים שהפרויקט יגיע לסיומו בזמן? ניר נווה מסביר/יח"צ

איך בונים לוח זמנים לפרויקט?

תמיד מתחילים מהסוף והולכים אחורה, מחפשים מראש את אי ההתאמות, באים עם ידע - מה צריך להיות לפי התקנות, התקן, הניסיון, הדרישות של הרשות ומשם, מבצעים.

מה עושה חברת נווה בגדדי על מנת לעמוד בלוח הזמנים ולסיים פרויקטים במועד המתוכנן?

בנווה בגדדי יש לנו שיטה סדורה, כתובה ופשוטה שכל הזמן לומדת ומשתפרת. יש לנו אתר נהלים בו כתובים תהליכי העבודה של הבניין, בהיבטי הבטיחות, הביצוע, הקשרים עם הדיירים, התכנון וההתאמות. עכשיו אנחנו מריצים גם אפליקציה שעוקבת אחרי כל התהליך. חשוב מאוד לעבוד עם ספקים וקבלני משנה שמכירים, ושהם עצמם מכירים את הדרישות והסטנדרטים של הקבלן הראשי או היזם.

מה היתרונות של סיום פרויקט בזמן ואיך עושים זאת?

הפרויקט מוזמן, מתוכנן ומתואם מראש. זה צריך להיות משהו שעובדים בו, זה לא קורה מעצמו. ברגע שיש איחור, צריך לשלם קנסות, שכירויות נוספות ועלויות שיכולות להעלים את כל הרווח של הפרויקט. ליזם יש יתרונות רבים בסיום לפני הזמן. ראשית, חיסכון בעלויות. בנוסף, בהיבט של מימון הפרויקט, הוא מקבל את הכסף ויכול לגלגל אותו לפרויקטים אחרים, אבל הדבר הכי גדול זה השינוי בסטטוס. דייר שנמצא מחוץ לדירה שלו ודייר שנמצא בתוך הדירה שלו זה שני עולמות שונים לגמרי.

בשיתוף מרכז הנדל"ן
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully