וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסימן התחדשות: תנופת העשייה של החברה להתחדשות עירונית

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

20.8.2020 / 11:53

עם למעלה מעשור של ניסיון, עשרות פרויקטים בשלבים מתקדמים ואלפי יחידות דיור שעתידות להיבנות בשנים הקרובות, החברה להתחדשות עירונית היא כנראה היזמית הגדולה ביותר שאתם עוד לא מספיק מכירים בתחום ההתחדשות העירונית - אז הנה ההזדמנות שלכם

כשמאחוריה 12 שנים של ניסיון, עשרות פרויקטים בשלבים מתקדמים ואלפי יחידות דיור שעתידות להיבנות בשנים הקרובות, החברה להתחדשות עירונית היא ככל הנראה היזמית הגדולה ביותר בתחום ההתחדשות העירונית בישראל שאתם עדיין לא מספיק מכירים. שילוב כוחות חדש ומסקרן עם חברת הענק קבוצת מגדלי ישראל הוא הזדמנות מצוינת להציץ אל מאחורי הקלעים של החברה, חלוצת תחום הפינוי-בינוי בישראל.

בשורה אחת עם יזמיות הנדל"ן המובילות בארץ

החברה להתחדשות עירונית הוקמה ב-2009, כאשר ענף ההתחדשות העירונית היה עדיין בחיתוליו, והחליטה להתמקד בפרויקטים של פינוי-בינוי בלבד, הרבה לפני שהתמקדות זו הפכה למגמה הרווחת בענף. החברה, שבראשה עומדים כשותפים וכמנכ"לים משותפים עמי כחלון וטל גולדשטיין, השכילה לזהות כבר בתחילת דרכה כי תהליכי הפינוי-בינוי הם העתיד של הבנייה העירונית, הפתרון העיקרי למצוקת הדיור בישראל והאמצעי שבאפשרותו יוכל כל אזרח בישראל לממש את זכותו לדיור הולם.

בחודש מרץ 2020 עברה השליטה בחברה לקבוצת מגדלי ישראל, הנמצאת בבעלות המשפחות וסרמן ושפר, העוסקות בתחום הנדל"ן המניב בארה"ב ובישראל. שינוי זה מציב את החברה להתחדשות עירונית בשורה אחת עם יזמיות הנדל"ן המובילות בארץ, הן מבחינת הידע והניסיון והן מבחינת האיתנות הכלכלית.

"קבוצת מגדלי ישראל מחזיקה בבעלותה עשרות בניינים, שטחי תעסוקה, מסחר ולוגיסטיקה בארץ", אומר גולדשטיין, "זה גב של הון אדיר, עם ידע וניסיון של מעל 30 שנה בבנייה, הנדסה והחזקת מבנים, מעטות החברות בישראל שיש להן את זה".

טל גולדשטיין מנכ"ל משותף החברה להתחדשות עירונית. יח"צ,
המנכ"ל המשותף טל גולדשטיין/יח"צ

חברה יזמית ומבצעת

הצטרפותה של שותפה חזקה כל כך, כמו קבוצת מגדלי ישראל, מאפשרת לחברה להתחדשות עירונית להרחיב את הבסיס הפיננסי, היזמי והביצועי שלה ואת מגוון השירותים שהיא מעניקה לבעלי הדירות. שינוי זה הוביל את החברה למתג עצמה לראשונה כחברה יזמית ומבצעת, על אף שיש לה לא מעט ניסיון בשני התחומים.

"ההזדמנות שנוצרה היום, בהתחברות לקבוצת מגדלי ישראל, עם העוצמה והחוסן הכלכלי שלה, מביאה אותנו למקום חדש שבו הקיבולת שלנו כחברה יזמית היא עצומה", אומר כחלון, "אבל האמת היא שלמעשה אנחנו מובילים כבר שנים ארוכות פרויקטים גדולים ומורכבים, יש לנו קרוב ל-8,000 יחידות דיור עתידיות ואנחנו אחראים לתהליך כולו, מתחילתו ועד סופו".

ב-12 שנות פעילותה יזמה והובילה החברה להתחדשות עירונית כמות אדירה של פרויקטים, בסדר גודל של אלפי יחידות דיור, הנמצאים, כאמור, בשלבים מתקדמים של תכנון ואף ביצוע. אחד הבולטים שבהם הוא הפרויקט הענק בשדרות לה גווארדיה 64-68 בתל אביב, הכולל 275 יחידות דיור ושטחי מסחר, אותו יזמה החברה והובילה החל מהשלב הראשון של רתימת בעלי הדירות למיזם ועד השלב הנוכחי שבו הוא נמצא כיום - בשלבי סיום הבנייה וזמן קצר לפני תחילת אכלוסו הצפוי כבר בנובמבר השנה - הישג מרשים אליו הגיעו עד כה רק חברות בודדות בתחום הפינוי-בינוי בארץ.

"הובלנו את הדיירים בפרויקט הזה מההתחלה ועד למפתח", מספר גולדשטיין, "החל מהרגע בו פנו אלינו בעלי הדירות, דרך סגירת חוזה מפורט והחתמת בעלי הדירות עליו, ביצוע של כל ההליך התכנוני וההנדסי וכמובן בניית הפרויקט במשך כשלוש שנים, עד לסיומו".

הישג משמעותי נוסף נרשם לזכות החברה עם קבלת אישור הוותמ"ל לפרויקט של מעל 1000 יחידות דיור בבית שמש, בשיתוף המדינה; ובסוף השנה עתידה החברה לצאת לדרך עם שני פרויקטים בגבעת שמואל וברמת גן, הנמצאים כבר בשיווק ואשר יתבצעו תחת ניהולה הבלעדי של החברה להתחדשות עירונית.

החברה גם מחזיקה בבעלות משותפת בחברה להתחדשות ירושלים, האחראית גם היא לנפח גדול של פרויקטים בסך כולל של מעל 4000 יחידות דיור.

עמי כחלון מנכ"ל משותף החברה להתחדשות עירונית. יח"צ,
המנכ"ל המשותף עמי כחלון/יח"צ

עסוקים בעשייה ולא במיתוג

עם כל העשייה המתוארת לעיל, קשה להאמין שעד כה הייתה רוב פעילותה של החברה "מתחת לרדאר", כפי שמגדיר זאת כחלון. נראה שלכחלון וגולדשטיין, יחד עם שאר הצוות המקצועי של החברה, חשובה יותר העשייה עצמה מאשר ההתעסקות במיתוג או בהגדרה השיווקית של החברה. מבחינתם, לב ליבה של ההתחדשות העירונית הוא בעל הדירה, ולו הוקדשה כל תשומת ליבם עד כה.

"מאז ומתמיד שמנו את בעלי הדירות במרכז", אומר כחלון, "כבעלים של החברה, שנושמים את הפרויקט באופן תמידי ומקבלים החלטות בזמן אמת, אנחנו מקפידים להיות זמינים גם לבעלי הדירות. כל בעלי הדירות מקבלים את מספרי הטלפון שלנו ויודעים שהם יכולים לדבר איתנו בכל שעה. לשם הופנו כל האנרגיות שלנו ופחות התעסקנו בכל מה שמסביב. זה גם, בסופו של דבר, משהו שמאוד חיזק אותנו והוביל לכמות אדירה של פרויקטים עד כה, כי בעלי הדירות מאמינים בנו ובוחרים להיות בני בריתנו לדרך משותפת".

"עכשיו, בנוסף לקבלות שכבר יש לנו בפועל", מוסיף גולדשטיין, "יש מאחורינו שותפים בסדר גודל של קבוצת מגדלי ישראל, אשר מגיעים עם ניסיון עצום בבנייה ויזמות בקנה מידה גבוה מאוד. השקט והביטחון שזה מוסיף לבעלי הדירות, יחד עם המקצוענות שאותה אנחנו מבטיחים ומקיימים, מאפשרים לנו לעשות כל מה שצריך כדי שבסופו של יום החלום שלנו ושל בעלי הדירות יתגשם".

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן

להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחץ כאן

לאתר החברה להתחדשות עירונית

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully