וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבלו ארבע עצות זהב לפני שתבקשו הלוואת מזנין

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

26.2.2020 / 8:00

יזמים הלוקחים הלוואת מזנין לצורך פרויקט חייבים להכיר את המלכודות והמוקשים שמחכים להם בדרך. מאור דואק, מנכ"ל מניף שירותים פיננסיים בע"מ, עם ארבעה טיפים שיכולים לעשות עבורכם את ההבדל בין פרויקט מוצלח לפרויקט שהולך ומסתבך

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

הלוואות מזנין הן מימון המשמש כחלק מההון העצמי אותו נדרש יזם להעמיד בפרויקט וזאת על מנת לקבל ליווי פיננסי סגור הנדרש להקמת הפרויקט. הלוואות אלו הפכו למאוד פופולריות בקרב יזמים בתחום הנדל"ן. "על ארבע רגליים עומד תחום הלוואות מזנין: ניהול אשראי נכון, מקור כסף יציב וטוב, גמישות בלוחות הזמנים ומודל תמחור מוצלח", אומר מאור דואק, מנכ"ל מניף שירותים פיננסיים בע"מ, "בדרך הזאת תבטיחו לעצמכם נטילת הלוואת מזנין חכמה ויעילה, כזאת שתכניס שמן בגלגלי המערכת".

איך זה עובד?

"הלוואות מזנין הן כלי נהדר לסיוע במימון פרויקטים בתחום הנדל"ן, בהוצאתם אל הפועל ולצורך פיתוח עסקי של היזמים", אומר דואק, "אם החלטת לקחת הלוואה שכזו, חשוב שתדעו ארבעה דברים לגביה".

1. ניהול אשראי. כשאתם לוקחים הלוואת מזנין חשוב לוודא שהגורם המממן הוא בעל ניסיון בעולם הנדל"ן ושליווה פרויקטים שנקלעו למשבר ועוד. "בפרויקט יש הרבה אלמנטים שיכולים להשתנות והגוף המעמיד מימון זה צריך להיות מודע לאלו, להכניס מורכבות זו למכלול השיקולים שלו וככלל לדעת לנהל אשראי מסוג זה", אומר דואק.

2. מקור הכסף. ישנה חשיבות שהגוף המעמיד את המימון יגייס את הכסף הנדרש להעמדת המימון מגורם שמגיע מתחום הנדל"ן, מכיר אותו היטב ואולי אף העניק הלוואות מזנין לפרויקטים נדל"ניים. "גורם פרטי שאינו מהתחום אינו מבין איך הענף מתנהל ולכן גם לא ידע להתכונן לאותם שינויים שישפיעו על הפרויקט", מדגיש דואק, "דבר שיכול לפגוע בניהול האשראי ובמימון עצמו. בדקו שהגוף המממן מקבל את הכסף מאנשים או גופים שמגיעים או מכירים היטב את עולם הנדל"ן".

3. לוחות הזמנים. כל פרויקט מאופיין בלוחות זמנים גמישים אולם זה מחייב גם את הגוף המממן - שידע לפעול בזריזות, ידע מהם הצרכים שלכם וידע להיות גמיש במועדי סיום ההלוואה.

4. מודל התמחור. המודל הקלאסי של הלוואת מזנין הוא X השתתפות בהון שתמורתו מקבל הגוף המממן Y אחוזים מהרווח. עם השנים התפתחו כל מיני וריאציות למודל וכיום ניתנות הלוואות במודלים שונים. "חשוב שהיזם יבצע בדיקה של מודל התמחור ושל מכלול האלמנטים שמכילים את המודל המוצע לו כגון ריביות, עמלות, קיקרים, שיטות חישוב וכיו"ב על מנת שידע מראש את העלות הכוללת של המימון המוצע לו", אומר דואק.

לאתר מניף שירותים פיננסיים

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן
להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחץ כאן

לאתר מרכז הנדל"ן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully