וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הפך את 'פסגת נחלים', קבוצת הרכישה בהובלת מוטי פלד, לאחת מקבוצות הרכישה המובילות בישראל?

בשיתוף מרכז הנדל"ן

27.1.2020 / 8:00

קבוצות רכישה כוללות בתוכן גם סיכונים, אך ישנן מאות קבוצות שזכו לתשואה פנומנלית על ההשקעה ודיירי הפרויקטים מרוצים. מהם המרכיבים הנכונים שיגדילו את הסיכוי להצלחה? הדרך לקבוצת רכישה מוצלחת, דרך הסיפור על פרויקט היוקרה 'פסגת נחלים' בשכונת הדר גנים בפתח תקווה

פרויקט היוקרה 'פסגת נחלים' בשכונת הדר גנים בפתח תקווה. מינהל מגורים לישראל,
פרויקט 'פסגת נחלים' כולל שני מגדלים של 23 קומות כל אחד, סה"כ 140 יחידות דיור, והוא אוכלס בשנת 2015/מינהל מגורים לישראל

קבוצת רכישה, עדין מהווה היום אלטרנטיבה מצוינת לרכישת דירה למגורים או להשקעה - כל עוד עושים זאת נכון - ובכך אפשר לחסוך את הרווח היזמי הנהוג ברכישת דירה מקבלן. התפקוד של החברה המנהלת את קבוצת הרכישה, החל מההתנהלות מול חברי הקבוצה, דרך השגת המימון, ניהול הבנייה ועד לשירות לקוחות לאורך כל הדרך, הוא גורם מרכזי בסיכוי של הפרויקט להפוך למשתלם במיוחד עבור כל הצדדים במשוואה. מה הפך את 'פסגת נחלים', קבוצת הרכישה של פרויקט היוקרה בפתח תקווה, לסיפור הצלחה כה גדול בתחום?

פסגת נחלים בפתח תקווה - יוקרה בהישג יד, הודות לקבוצת רכישה

אחת הדוגמאות לקבוצת רכישה מוצלחת במיוחד, היא פרויקט פסגת נחלים במתחם 'נחלים' בפתח תקווה. הפרויקט יצא לפועל באמצעות חברת 'מינהל מגורים לישראל' בבעלותו של מוטי פלד, אשר ליוותה את חברי הקבוצה ותהליך הבנייה לאורך כל הדרך. פרויקט 'פסגת נחלים' כולל שני מגדלים של 23 קומות כל אחד, סה"כ 140 יחידות דיור, והוא אוכלס בשנת 2015.

"חברת מינהל מגורים התמודדה במכרז של מנהל המקרקעין על הזכות לבנות על הקרקע, ושיווקה את הפרויקט לקבוצת רכישה באוכלוסייה הדתית-לאומית", אומר מוטי פלד, מבעליה של חברת מינהל מגורים לישראל.

בשורה התחתונה, בניית הפרויקט הושלמה בזמן שיא של 30 חודשים, הרבה לפני שאר הפרויקטים במתחם 'נחלים', באמצעות חברת הבנייה אורתם-מליבו. "הפרויקט אוכלס, והדיירים מאוד מרוצים", מספר פלד. "מבחינת הרוכשים, מדובר בעסקת חלומות - הם הכפילו את ההון שלהם תוך מספר שנים, כאשר היום הדירות שלהם שוות לפחות 2 מיליון ש"ח".

פרויקט היוקרה 'פסגת נחלים' בשכונת הדר גנים בפתח תקווה. מינהל מגורים לישראל,
"ניהול פרויקט של קבוצת רכישה מתכנס להבאת הפרויקט ליעד הכספי, בשיתוף פעולה מלא עם הנציגות של הקבוצה". פרויקט פסגת נחלים/מינהל מגורים לישראל

המפתח להצלחה של קבוצת רכישה - בחירת חברת הניהול הנכונה

ניהול קבוצת רכישה היא משימה מאתגרת במיוחד, שמצריכה איזון עדין בין התנהלות אנושית, ידע מקצועי, ניסיון בתחום ומוטיבציית שיא.

"היכולת לנהל קבוצה של מאות רוכשים בעלי דעות שונות, תלויה בניסיון ובמערך השירות שהחברה מספקת לחברי הקבוצה", מסביר פלד. "ניהול פרויקט של קבוצת רכישה מתכנס בסופו של דבר להבאת הפרויקט ליעד הכספי, בשיתוף פעולה מלא עם הנציגות של הקבוצה", אומר פלד, המתמחה בארגון ובניהול קבוצות רכישה ברחבי הארץ. לדבריו, הניסיון המקצועי והמיומנות של המנהלים וצוות העובדים הוא גורם קריטי לפרויקטים גדולים שכאלו, דוגמת 'פסגת הנחלים' בפתח תקווה.

לכן, כאשר מתארגנת קבוצת רכישה לפרויקט בסדר גודל בינוני ומעלה, חשוב מאוד לחבור לקבוצת ניהול מנוסה ומתמחה, שתדע לתת את השירות המתאים לחברי הקבוצה, להתנהל בחוכמה וברגישות מול נציגות הקבוצה, להשיג מימון מול גורמי המימון, וגם לפקח על הבנייה בפועל.

מינהל מגורים - הצלחות ופרויקטים ברחבי הארץ

חברת 'מינהל מגורים ישראל', בבעלות מוטי פלד ובניהולו של מנכ"ל החברה רותם שדה, מינפה היטב את ההצלחה של פסגת נחלים, והקימה מאז 20 פרויקטים ברחבי המדינה.

צוות החברה כולל מחלקת ניהול פרויקטים, מחלקת ליווי בנקים ומערך שירות לקוחות, - הכל על מנת להעניק מעטפת מלאה של שירותים שקבוצת רכישה צריכה, כדי להגיע למימוש מהיר ועמידה ביעדים המקצועיים בצורה היעילה ביותר.

"בנינו במינהל מגורים את המבנה הנכון ואת צוות העובדים המנוסה והמיומן ביותר, כדי לתת שירות מלא לחברי הקבוצה, לסייע לנציגויות בקבלת ההחלטות הנכונות, להשיג עבור הקבוצה את המימון בצורה הטובה ביותר, ולדאוג לליווי הבניה ולהתמודדות עם כל האתגרים שצצים בדרך בפרויקטים שבבנייה", אומר רותם שדה, מנכ"ל החברה.

בכל פרויקט מורכב ישנם מכלול גורמים מקצועיים אשר עבודה משותפת שלהם היא תנאי להצלחת הפרויקט. אחד הגורמים המשמעותיים הוא הפיקוח ההנדסי שמהווה חוליה מרכזית בשרשרת. בפרויקט בפסגת נחלים, המפקח ההנדסי של הפרויקט, מר עופר פריזר מחברת עדניר הוא שליווה את הפרויקט עד לסיומו.

לאתר חברת מינהל מגורים

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן

להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחץ כאן

בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully