וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת זכרון יעקב לתושבים: הגישו התנגדות לתוכנית המתאר

27.11.2019 / 15:18

תוכנית המתאר שקידמו מנהל התכנון ומשרד הבינוי והשיכון מאז 2015 הופקדה לאחרונה, אך במועצה טוענים שנערכה ללא הגעה להסכמות איתם. ראש המועצה: "פגיעה אנושה בצביונה ואופיה של המושבה". המנהל: "המועצה היתה שותפה לתהליך"

עריכה: עמית שמחה

(בווידאו: תושבי זכרון זועמים על כריתת עצים)

זכרון יעקב נערכת להגשת התנגדויות לתוכנית המתאר שהוכנה לה במנהל התיכנון. תוכנית המתאר הכוללנית של זכרון יעקב הופקדה לאחרונה והמועצה המקומית קוראת לתושבים להגיש את השגותיהם. זאת, לקראת המועד האחרון להגשת התנגדויות לוועדה המחוזית. המועצה עצמה שכרה את שירותיה של עו"ד אילנה בראף ממשרד הררי טויסטר, ואת עו"ד ואדריכלית טלי שמחה שגעבשו ביחד עם המועצה עשרות נקודות להתנגדות אותה מתכוונת המועצה להגיש.

תוכנית המתאר של זכרון יעקב קודמה על ידי מנהל התכנון ומשרד הבינוי והשיכון, יוזמי התוכנית, החל משנת 2015. התוכנית גובשה תחילה בתיאום עם המועצה המקומית וכללה הליכי שיתוף ציבור מול התושבים. אולם בהמשך, על רקע מחלוקות, יזמי התוכנית והוועדה המחוזית קידמו את התוכנית ללא תיאום עם המועצה ובניגוד לדעתה בסוגיות רבות כגון: ציפוף, בנייה לגובה, פגיעה קניינית ועוד.

זיו דשא, ראש המועצה המקומית זכרון יעקב. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
זיו דשא, ראש המועצה המקומית זכרון יעקב/מערכת וואלה!, יואב איתיאל

"לא יעלה על הדעת ששלוש שנים של תכנון וחשיבה ירדו לטמיון", אמר ראש המועצה זיו דשא. "לא ייתכן שהוועדה המחוזית תתעלם באופן בוטה מעמדת המועצה המקומית בעת הפקדת תוכנית המתאר שלה עצמה. תוכנית המתאר הוכנה במלאכת מחשבת תוך התבססות על החזון 'מושבה לתושביה' אותו גיבשה המועצה המקומית. חזון של מושבה המשמרת את מורשתה ההיסטורית והחקלאית, מתחדשת מבפנים, שואפת לעצמאות כלכלית, מעניקה לתושביה איכות חיים ברמה גבוהה באיזון עם המרחב הציבורי והסביבה. אולם, התוכנית שהוועדה המחוזית מקדמת, בניגוד לדעתנו, שומטת את הקרקע מתחת לחזון הזה ותפגע פגיעה אנושה בצביונה ואופיה של המושבה".

המחלוקת הזו תצטרך להיפתר כך או אחרת, במיוחד לאור העובדה שאך לאחרונה מינה מנהל התכנון את דשא לנהל את גם עניני היומיום של הועדה המרחבית לתכנון ובנייה ישובי הברון (לשעבר הועדה המרחבית "שומרון") שתצטרך ליישם בשטח את תכנית המתאר. מנהל התיכנון בחר שלא להאריך את כהונתו של ארנון גלעדי, יו"ר הוועדה שהחזיק בתפקיד במקביל לכהונתו כמ"מ ראש עירית ת"א, יו"ר שפד"ן ועוד המקורב לח"כ דוד ביטן. במרץ השנה פרסמה המשטרה את עמדתה כי במסגרת תיק 1803 התגבשה תשתית ראייתית מספקת לביסוס חשדות כלפיו שלפיהם ביצע עבירת שוחד.

מהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה מסרו בתגובה: "תכניות מתאר הן הראייה ארוכת הטווח של היישובים. התכניות כוללות התייחסות לכל האספקטים החשובים לתושב לרבות תחבורה ציבורית, תשתיות, מבני ציבור, ריאות ירוקות ויחידות דיור בהתאם לגידול העתידי של האוכלוסייה בכל יישוב. כחלק מההליך התכנוני, הוועדה המחוזית נדרשת לעשות את האיזון בין הפיתוח ובין השמירה על השטחים הפתוחים. כך נעשה גם בתוכנית המתאר לזכרון יעקב, תוך דגש על שמירת האופי הכפרי של היישוב והדבר בא לידי ביטוי בכך שחלק מהמתחמים ביישוב השאירה התוכנית בצפיפות נמוכה.

"יחד עם זאת, הצורך בציפוף היישובים הינו צורך קריטי לנוכח הגידול באוכלוסייה וזאת כדי שנוכל לשמור על השטחים הפתוחים. לא ייתכן שיישוב ירצה להישאר עם בנייה של 4 יחידות דיור לדונם - במצב כזה אין עתיד לבני זכרון. עוד נציין כי המועצה היתה שותפה בהליך גיבוש תכנית המתאר לאורך כל הדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully