וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה להפקדה תוכנית מתחם טרה בת"א

גיא נרדי

25.11.2019 / 15:18

הוועדה המחוזית לתיכנון ובניה ת"א אישרה להפקדה את תוכנית מתחם טרה ברחוב יגאל אלון בת"א התוכנית כוללת ארבעה מגדלים בגובה של עד 65 קומות

חוף הים של תל אביב. וואלה!NEWS, ShutterStock
תל אביב/ShutterStock, וואלה!NEWS

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ת"א אישרה היום להפקדה את תוכנית מתחם טרה. התוכנית ממוקמת בין רחוב יגאל אלון לציר נתיבי איילון, מול קומפלקס מגדלי עזריאלי. מדובר בשטח של 23 דונם בבעלויות של חברת מילקו תעשיות בע"מ (השייכת לחברה המרכזית למשקאות קלים), עיריית ת"א-יפו ורמ"י. אדר' התוכנית הוא אבנר ישר.

מתחם טרה הוקם בשנות ה-40 של המאה שעברה, לאחר שקבוצת רפתנים משכונת נחלת יצחק, שלא הייתה אז חלק מהעיר ת"א, התאגדה והקימה מחלבה. המגרש שבחרו מוקם על שפת וואדי מוסררה (נחל איילון), באזור שהיה נתון להצפות עונתיות ולכן לא היה ראוי למגורים. חברת טרה פעלה כאן במשך עשרות שנים עד שהעתיקה את פעילותה לנתיבות.

התוכנית שאושרה היום מציעה הקמה של ארבעה מגדלים בגובה של עד 65 קומות, שניים צמודים לרחוב יגאל אלון, ושניים צמודים לנתיבי איילון. ליד המגדלים הצמודים לרחוב יגאל אלון תהיה גם בנייה בגובה של 6 קומות (מרקמית), הכוללת גם חזית מסחרית. בפרוייקט כולו יבנו 663 יח"ד. בשלב הראשון יבנו רק 311 יח"ד ואם וכשציר תעלת האיילון יקורה יבנו עוד 352 יח"ד. כמו כן, מוצעים כ-195 אלף מ"ר עבור משרדים וכ-30 אלף מ"ר עבור מבנים ומוסדות ציבור. התכנית מציעה שטח פתוח בתחום הבינוי המוצע בהיקף של למעלה מ-5 דונם.

תוכנית האב לקירוי ציר תעלת האיילון אושרה בוועדה המקומית ת"א-יפו בשנת 2016. הקירוי יאפשר פיתוח של שטח ציבורי חדש שישפר את הקצאת השטחים הירוקים ויהפוך למוקד של פנאי, מסלולי אופניים והליכה, בתי קפה ופעילות מסחרית. חשוב להבין שלא מדובר בקירוי כל הציר כי אם במקטעים ושהיישום יהיה הדרגתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully