וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת גרמניה סבורה כי רפורמת השכירות בברלין לא-חוקית

אסף אוני, ברלין

19.11.2019 / 9:28

לפי התקשורת הגרמנית, משרד הפנים של גרמניה סבור כי חלקים נרחבים מרפורמת השכירות המקיפה בברלין מנוגדים לחוקה, ולא יעמדו במבחן משפטי

ברלין אסטייט. ShutterStock
ברלין/ShutterStock

חודש אחרי שהושקה, רפורמת השכירות המקיפה בברלין - הכוללת הקפאת מחירים והורדה בדיעבד של שכירות גבוהה מהמקובל - נתקלת בקשיים. לפי דיווח בעיתון הברלינאי "ברלינר מורגנפוסט" בסוף השבוע, משרד הפנים של גרמניה סבור כי חלקים נרחבים מהרפורמה מנוגדים לחוקה, ולא יעמדו במבחן משפטי.

בהודעה ששלח שר הפנים לאחד מהנציגים בברלין של המפלגה השמרנית הגרמנית (CDU), ושהודלפה לתקשורת בסוף השבוע האחרון, כותב השר, הורסט זיהופר, כי הצעדים האחרונים של ברלין - מדינת-מחוז בגרמניה - מהווים "עיוות" של החקיקה הפדרלית בנושא, ולכן מתנגשים עם סמכויותיה של הממשלה הפדרלית, שפעלה באופן עצמאי להורדת מחירי השכירות. בהודעה גם נכתב כי צעדים קונקרטיים מתוך הרפורמה, כולל התערבות בחוזים קיימים (והפחתת שכר הדירה בהם), מהווים פגיעה בזכויות של בעלי הדירות וגם הם אינם חוקיים.

יש לציין כי המפלגה השמרנית (ומפלגת האחות הבווארית שלה, CSU, שממנה מגיע שר הפנים זיהופר) מתנגדות בחריפות לרפורמה חסרת התקדים שמקדמת קואליציית השמאל העומדת בראשות ברלין. המבנה הפדרלי של גרמניה, שנוצר בעידוד בעלות הברית אחרי מלחמת העולם השנייה כדי למנוע ריכוז כוח בברלין, מעניק חופש רב ל-16 מדינות המחוז המרכיבות את הרפובליקה הפדרלית. כך, מפלגת השלטון יכולה להיות ה-CDU (ביחד עם הסוציאל-דמוקרטים), אך החקיקה בברלין נעשית על ידי קואליציה של הסוציאל-דמוקרטים, מפלגת השמאל "די לינקה" ו"הירוקים".

בחודש שעבר הציגה הקואליציה את חבילת החוקים, שקובעים מחירי מקסימום נמוכים בעשרות אחוזים ממחירי השוק, לפי גיל הבניין ומצב הדירה, בנוסף להקפאת שכר הדירה כמעט לחלוטין לחמש השנים הבאות והעסקת 200 עובדי עירייה חדשים שיפקחו על יישומה. הרפורמה טרם נכנסה לתוקף, והיא אמורה להיות מאושרת רק בינואר-פברואר 2020. משרד הפנים הגרמני גם העריך, באותו מסר לראשי המפלגה בברלין, כי קביעת תאריך ההתחלה של הרפורמה על ה-18 ביוני בדיעבד גם הוא אינו חוקי. מפלגת ה-CDU בברלין הבטיחה לעתור לבתי המשפט במטרה למנוע את יישום התוכנית, וכך גם ארגוני בעלי דירות. בחודשים האחרונים נרשם גל של העלאות מחירים מצד בעלי דירות החוששים כי לא יוכלו להעלות יותר את המחירים בחמש השנים הקרובות.

  • עוד באותו נושא:
  • ברלין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully