וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל הודיעה כי תשקיע 2.5 מיליארד דולר בדיור בר השגה

4.11.2019 / 13:46

על רקע משבר הדיור בסן פרנסיסקו וקליפורניה, אפל הודיעה כי תשקיע 2.5 מיליארד דולר בדיור בר השגה. אפל תעמיד קרקעות בשווי של 300 מיליון דולר, תעמיד קרן משכנתאות ותעבוד עם המדינה כדי למגר את עזיבת התושבים

מנכ"ל אפל, טים קוק, במהלך הכנס השנתי של אפל בסן חוזה 3 ביוני 2019. רויטרס
תשקיע 2.5 מיליארד דולר בדיור בר השגה./רויטרס

אפל הכריזה היום (שני) על תוכנית בהיקף של 2.5 מיליארד דולר, שתסייע להתמודד עם משבר זמינות הדיור והמחירים בקליפורניה. "כיוון שהעלויות מרקיעות שחקים עבור שוכרים ורוכשי בתים פוטנציאליים, - וככל שהזמינות של דיור בר השגה אינה מצליחה לעמוד בקצב הצמיחה של אזור חברי הקהילה כמו מורים, כבאים, מגיבים ראשונים, עובדי שירות רבים נאלצים לעשות את הבחירה הקשה ולהשאיר את הקהילה מאחור. כעט 30,000 אנשים עזבו את סן פרנסיסקו בין אפריל ליוני במהלך השנה הנוכחית, ועלות בית באזור המפרץ נמצאת בשפל של שבע שנים", הוסיפו באפל.

מנכל אפל, טים קוק, התייחס להכרזה החדשה ואמר: "לפני שהעולם ידע את השם עמק הסיליקון, והרבה לפני שנשאנו טכנולוגיה בכיסנו, אפל קראה לאזור הזה בית. אנחנו חשים אחריות אזרחית עמוקה להבטיח שהוא יישאר מקום תוסס בו אנשים יכולים לחיות, להקים משפחה ולתרום לקהילה", אמר. "דיור בר השגה משמעו יציבות וכבדות, הזדמנות וגאווה. כשהדברים האלה נופלים מהישג ידם של רבים מדי, אנו יודעים שהמסלול בו אנו נמצאים אינו בר קיימא, ואפל מחוייבת להיות חלק מהפתרון".

אפל התחייבה למדינת קליפורניה בהקמת קרן השקעות לדיור בסך של מיליארד דולרים. אפל תספק למדינה וגופים רלוונטים, קו אשראי לפיתוח ולבנייה נוספת, במיוחד למשק בית שהכנסתו בינונית. אפל תשקיע מיליארד דולר בקרן שתשמש את אלו שלוקחים משכנתא בפעם הראשונה. הקרן תשמש עובדי מדינה, אנשי שירות חיוניים, עובדי בתי ספר, ואזרחים ותיקים. עוד הודיעה כי תעמיד קרקעות בשווי של 300 מיליון דולרים עבור דיור בר השגה, 200 מיליון דולרים לתמיכה במשק בית בעל הכנסה נמוכה, ו-150 מיליון דולרים נוספים לתמיכה בפרויקטים חדשים לדיור בר השגה, לרבות הלוואות ומענקים לטווח ארוך. 50 מיליון דולרים נוספים ישמשו אוכלוסיות פגיעות, כמו חסרי בית בעמק הסיליקון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully