וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש בתל אביב: דיור מסובסד וחניה חינם למורים

גיא נרדי

28.8.2019 / 12:17

עיריית תל אביב יצאה במהלך נדל"ני חריג במטרה לעודד אנשי חינוך והוראה לעבוד בעיר

רון חולדאי. צילום: איל יצהר, גלובס
רון חולדאי/גלובס, צילום: איל יצהר

עיריית ת"א-יפו הודיעה היום (ד') שבכוונתה להמריץ ולעודד מורים שיבואו לעבוד בעיר. העניין נוגע כמובן לתופעת הבריחה של מורים צעירים שלא יכלו לעמוד בתנאי שכר הדירה הגבוה, שנשברו מתלאות ההגעה ברכב פרטי ותחבורה ציבורית, או כאלה שפשוט לא מצאו חניה.

כך או כך, בשלב ראשון יוקצו 70 דירות בפרויקט שוק העלייה, שבנייתו עתידה להסתיים בתחילת 2021. למעשה, העירייה יוצרת מצב שבאחד המבנים בפרויקט יגורו אך ורק אנשי חינוך והוראה. העירייה קבעה תקרת שכר דירה בגובה 4,000 שקלים לזכאים. בנוסף, המורים יקבלו חניה חינם ברחבי העיר.

שירלי רימון ברכה, מנהלת מנהל החינוך בעיריית ת"א-יפו, נאותה להסביר קצת על מצוקת המורים והסיבות למהלך הנדל"ני החריג: "שכר המורים נמוך ביחס ליוקר המחייה בעיר. הם לומדים בסמינר הקיבוצים, מכללת לוינסקי ואוניברסיטת ת"א. בשנתיים הראשונות הם עובדים בסטאז' בעיר ואז, כשהם כבר צריכים להתמקם, או להרחיב את המשפחה, הם לא יכולים לעמוד ביוקר המחייה בעיר ועוזבים את העיר לטובת רשויות אחרות שבהם יותר קל לקנות או לשכור דירה.

"תוסיף לזה את העובדה שקשה מאד להיכנס מחוץ לעיר, בגלל העדר תחבורה ציבורית ראויה, פקקים או העדר חניה, והגעת למצב שמי שלא גר בדירה שלו בתוך העיר לא יכול להיות מורה בתל אביב.

"אנחנו עושים תוכנית רב שלבית. התחלנו בתוכנית הסבה לאקדמאים שרוצים קריירה שנייה, כך שבספטמבר ייכנסו 35 מורים שעשו הסבה ושרואים בעבודה שליחות.

"הדבר השני שעשינו הוא להקל על המורים בתחום החניה. מי שמגיע מחוץ לעיר יקבל תשלום על חניה בכחול לבן, דרך פנגו, סלופארק או דרך החניונים של אחוזות חוף.

"והפתרון השלישי, שהוא הכי רדיקלי, ונדמה לי שאנחנו העיר היחידה בעולם שעושה את זה, זה לבנות דירות שלושה חדרים, 80 מ"ר כל דירה. אנחנו מקוות שזה יעודד מורים מחוץ לעיר לעבור לגור בת"א ולמצוא את משרתם פה, ויכן מנע בריחה של מורים צעירים. אם נראה שזה יצליח, אז יש לנו עוד שני בניינים בתכנון".

יש לציין שבתל אביב ויפו יש בסה"כ 5,000 יח"ד במסגרת דיור בר השגה בשלבי קידום שונים. כ-4,300 מהן בצפון מערב העיר (תכניות שדה דב ו-3,700). כ-200 יח"ד כבר מאוכלסות (גני שפירא, מידטאון, יסוד המעלה, מיכלאנג'לו).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully