וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סביון אפילו לא בחמישייה הראשונה: השכונות העשירות בישראל

אריק מירובסקי

15.8.2019 / 12:59

יש שבע שכונות בישראל ושתי מועצות מקומיות שזכו להיות באשכול החברתי-כלכלי הגבוה ביותר לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה אולם מהצד השני של המתרס, למעלה מ-90 שכונות שמשויכות לאשכול החברתי-כלכלי הנמוך ביותר, ובראשן שכונת רמת אלחנן בבני ברק

פארק צמרת היא שכונת המגורים שעומדת בצמרת הסוציו-אקונומית של ישראל. במקום השני נמצאת שכונת צהלה, ואילו במקום השלישי נמצאת שכונת דניה בחיפה. כך עולה מנתוני הלמ"ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה). על פי הסקירה, יש שבע שכונות בישראל ושתי מועצות מקומיות שזכו להיות באשכול החברתי-כלכלי הגבוה ביותר. אולם מהצד השני של המתרס, מגלה המדד למעלה מ-90 שכונות שמשויכות לאשכול החברתי-כלכלי הנמוך ביותר - 1, ובראשן שכונת רמת אלחנן בבני ברק, קריית הרמ"א ורמת התנאים בבית שמש, ומאה שערים בירושלים.

מועצה מקומית סביון. מועצה מקומית סביון,
עדיין סמל סטטוס, אבל לא כמו פעם. סביון/מועצה מקומית סביון

הרמה החברתית-כלכלית של האוכלוסייה נמדדת באמצעות שילוב בין כל התכונות הסוציו-אקונומיות הבסיסיות של אוכלוסיית התושבים בכל מקום ומקום: הרכב דמוגרפי, השכלה וחינוך, רמת חיים, תעסוקה וגמלאות. הלמ"ס מדרגתת אחת למספר שנים את היישובים במדינה על פי הסולם החברתי-כלכלי הזה, שבסופו מתקבל ערך מדד שמשויך מאוחר יותר לאשכולות חברתיים כלכליים מ-1 ועד ל-10, כש-1 הוא האשכול החברתי-כלכלי הנמוך ביותר ו-10 - הגבוה ביותר.



ערך המדד החברתי-כלכלי של אזור סטטיסטי בעירייה או במועצה מקומית מחושב כערך רציף שמתקבל על ידי שקלול של הערכים המתוקננים של 14 המשתנים ששימשו לחישוב המדד עבור הרשויות המקומיות והיישובים בתוך המועצות האזוריות. חישוב ערכי המדד של האזורים הסטטיסטיים וחלוקתם לאשכולות בוצעו לפי אותה השיטה ששימשה לחישוב ערכי המדד ולחלוקה לאשכולות של היישובים בתוך המועצות האזוריות.

היום, לראשונה, עשתה הלמ"ס מדד שיוחד לאזורים סטטיסטיים בתוך ערים, כך שניתן לאתר כל שכונה ולבדוק היכן היא עומדת מסחינת הסולם הסוציו-אקונומי.

בדיקת הנתונים העלתה, שלא במפתיע, שהעיר תל אביב היא העיר שמרכזת בתוכה את החוזק הסוציו-אקונומי הגדול ביותר במדינה. מתוך 7 שכונות שהגיעו לאשכול 10, 4 היו בתל אביב, 2 ברמת השרון ואחת בחיפה.

השכונה החזקה ביותר במדינה היא, כאמור פארק צמרת בתל אביב; אחריה נמצאת צהלה, במקום השלישי שכונת היוקרה דניה שבחיפה, כוכב הצפון נמצאת במקום הרביעי; נווה רום ברמת השרון נמצאת במקום החמישי מבחינת החוזקה הסוציו-אקונומית, שרונה במקום השישי וחותמת את רשימת השכונות באשכול 10 - נווה גן ברמת השרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully