וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגרירות סין דורשת חומה בגובה 4 מטרים באמצע רמת החייל

שלומית צור

6.8.2019 / 9:39

בשגרירות הסינית מבקשים להקיף עצמם בחומה בגובה ארבעה מטרים. שמאי שהוזעק על ידי אחד מבעלי הבניינים הסמוכים טוען שהבנייה תביא לירידת ערך. בינתיים הוקמה במקום גדר זמנית ללא היתר בנייה, אלא שבעירייה לא ממהרים לפעול בעניין בטענה ל"רגישות דיפלומטית"

בניין השגרירות ברחוב הברזל 29.. צילום: איל יצהר, גלובס
בניין השגרירות ברחוב הברזל 29./גלובס, צילום: איל יצהר

בעלי נכסים באזור בניין שגרירות סין שברחוב הברזל ברמת החייל חוששים לירידת ערך נכסיהם. הסיבה: בקשה לא שגרתית שהגישה השגרירות לעירייה להקמת חומה בגובה ארבעה מטרים שתקיף את הבניין.

בדצמבר 2015 חשף "גלובס" כי קבוצת לוינשטיין ושותפיהם מכרו את בית קומברס ברחוב הברזל 29 ברמת החייל לממשלת סין לטובת בית שגרירות חדש, תמורת 200 מיליון שקל. הקומפלקס כולל בניין משרדים בן שש קומות בשטח של 16 אלף מ"ר, בנוסף ל-350 חניות תת קרקעיות. בכוונת השגרירות היה להעתיק את מעונה מזה שברחוב בן יהודה בתל אביב למבנה ברמת החייל, לאחר שיבוצעו בו התאמות לטובת בית שגרירות, לרבות אישור בקשה למגורי סגל.
"הגבהת המתכת בוצעה בניגוד להיתר"

מחוות דעת שמאית שהגיעה לידי "גלובס", ושהוזמנה על ידי אחד מבעלי הנכסים באזור, עולה כי בשגרירות אכן פועלים בשנים האחרונות כדי להתאים את המבנה החדש לצורכיהם. בשנת 2018 הגישה השגרירות תוכנית שמשנה את יעוד המגרש מתעשייה, משרדים ומסחר, לשגרירות לרבות מגורים לעובדי השגרירות. בחוות הדעת, שנערכה על ידי משרד פרמון שמאות מקרקעין, נמצא כי במסגרת השיפוץ שעובר המבנה בימים אלה בוצעה הגבהה של גדר הבטון ההיקפית הקיימת סביבו, מגובה של 1.5 מטרים לגובה של שלושה מטרים ומעליה גדר תיל ללא היתר בנייה.

"היתר השיפוץ מתיר תיקונים בלבד ללא ביצוע ההגבהה", צוין בחוות הדעת. "הגבהת המתכת בוצעה בניגוד להיתרי בנייה קיימים למבנה המתירים גדר בטון היקפית בגובה 1.5 מטרים. הגבהת המתכת חורגת מהוראות מסמך הנחיות מרחביות של עיריית תל אביב באתרי בנייה הקובע כי הקמת גדר הביטחון מותנית בהיתר בנייה בתוקף, ובכל מקרה בגובה מקסימלי של עד 2 מטרים". עוד צוין בחוות הדעת כי יש להחזיר את המצב לקדמותו על ידי הריסת הגבהת מתכת שהוקמה בניגוד להיתרי בנייה.
חשש: החומה תביא לירידת שווי

בנוסף צוין בחוות הדעת כי הוגשו שתי בקשות להיתרי בנייה הכוללות הקלות, ביניהן הקלה להגבהת גדר הבטון הקיימת לגובה של ארבעה מטרים. "יודגש כי לא קיימות גדרות בטון בגובה ארבעה מטרים בין מבני תעסוקה באזור התעשייה הנדון, וגובה הגדר המבוקש הינו יוצא דופן ויטיל צל ויחסום כיוון אוויר לשטחים בקומת הקרקע במבנה הסמוך בברזל 27 המשמש לפעילות מסחרית ולמשרדים”. כן צוין כי "סביר כי הקמת גדר בטון בגובה ארבעה מטרים במגרש הצמוד תשפיע לרעה על שוויים של שטחים אלה, וכי יש מקום לבעלי הנכסים הסמוכים להביע התנגדות לאישור ההקלות בעניין גובה הגדר עקב פגיעה צפויה בשווי הזכויות במבנה הסמוך".

מעיריית תל אביב נמסר: "שגרירות סין ביקשה מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה היתר בנייה בגין הסבת הבניין למשרדים ומגורי סגל השגרירות, וכן הגבהה של גדרות קיימות בהיקף המבנה מעל לגובה 1.5 מטרים כחומת מגן בטיחות לשגרירות. עד לאישור חומת הבטיחות הקימה השגרירות גדר זמנית לאבטחת תכולת המבנה. הבקשה אושרה על ידי הוועדה, ובקרוב, עם הוצאת ההיתר, תיהרס הגדר הזמנית ותוקם הגדר הקבועה שאושרה. יש לציין כי מדובר בנושא בעל רגישות מיוחדת בעל השלכות על היחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות, ולמותר לציין כי כל דרישות האבטחה של מבנה שגרירות ישראל בסין נענו במלואן ובאהדה רבה".

משגרירות סין לא התקבלה תגובה.

  • עוד באותו נושא:
  • סין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully