וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה ליזמי כיכר אתרים: המגדלים שיוקמו יוגבלו עד 25 קומות

שלומית צור

31.7.2019 / 12:19

נדחה ערר היזמים שדרשו כי הפרויקט יכלול 50% מגורים ו-50% מלונאות בשני מגדלים בני 40 קומות, כך שנשארת על כנה תוכנית לשני מגדלים בני 25 קומות, וכל תוספת עתידית של שטח, תכלול לפחות 30% שימושי מלונאות

כיכר אתרים בתל אביב. צילום: תמר מצפי, גלובס
כיכר אתרים/גלובס, צילום: תמר מצפי

ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה החליטה היום (ד') פה אחד, לדחות את הערר שהגישו היזמים בכיכר אתרים, על החלטת הוועדה לשמירה על הסביבה החופית (ולחו"ף) מחודש פברואר האחרון. מדובר בניצחון לולחו"ף ולעמותת "לא למגדלים בכיכר אתרים" שיוצגה באמצעות עו"ד רמי פרגן ממשרד פרגן פלס.

המועצה קיבלה את החלטת הולחוף להשאיר את גובה הבינוי במתחם, עד 25 קומות, וכן קבעה כי היקף שימושי התיירות במתחם לא יפחת מ-30%. זאת בניגוד לעמדת היזמים כי היחס בין מגורים למלונאות יהיה 50:50 וגובה הבינוי יהיה עד 40 קומות בשני מגדלים.

המועצה הארצית קבעה כי לאור משקלו הרב של היבט גובה המבנים בשמירה על הסביבה החופית, אין מקום להתערב בהחלטת הולחוף שלא לאשר חריגה, ודאי כה משמעותית, מגובה המבנים המקסימלי שנקבע למתחם. הוועדה סברה כי הגבלת הבינוי ל-25 קומות, גם מבחינה מהותית וודאי בנסיבות שבהן טרם הוצגה הצדקה לחריגה ממנו, היא החלטה סבירה ונכונה.

באשר לשימושים המותרים במתחם, היזמים דרשו להגדיל את היקף שימושי המגורים בפרויקט, כך שיכללו 50%. המועצה קבעה כי בהתאם לעמדת הולחו"ף, מדובר באזור מוטה מלונאות, ולכן לא יופחתו שטחי המלונאות המאושרים כיום, ובשטחים שיתווספו לא יפחת היקף השטחים לשימוש מלונאות מ-30%. כלומר, בפועל, בבנייה עתידית בכיכר אתרים, יעלה היקף השימוש למלונאות על 30% שכן עליו להתווסף על שטחי המלונאות המאושרים כיום.

כזכור, בחודש פברואר 2019, קרן JTLV נכסי עידית שהיא בעלת כ-70% מהזכויות בכיכר אתרים, הגישה ערר על החלטת הולחוף בעניין התוכנית, כפי שנקבע בתכנית המתאר של תל אביב (תא/5000). הולחוף קבעה כי יש להותיר את התכנון במתחם כיכר אתרים כפי שנקבע בהתאם להוראות התכנית המופקדת, והדגישה כי אינה שוללת מראש בינוי מגדלים בהיקף גדול יותר מהקבוע בכוללנית כפי שהופקדה, ובחינת תמהיל השימושים, וככל שהוועדה המקומית תל אביב תסבור כי התכנון המוצע במתחם נדרש להעלותו מעל ל - 25 קומות הנושא ייבחן על ידי הוועדה מחוזית. המשמעות היא כי בפני היזמים סלולה הדרך להגיש תוכנית חדשה לוועדה המחוזית.

המועצה הארצית לתכנון ובנייה דחתה את הערר שהגישה חברת JTLV נגד הוועדה לשמירה על הסביבה החופית (ולחו"ף), הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, עמותתל א למגדלים בכיכר אתרים.
דחתה את הערר נגד החלטת הולחו"ף בפברואר 2019

הוועדה לשמירה על הסביבה החופית (הולחו"ף) הודיעה היום (ג') כי תדרוש שלא לאפשר בנייה של מעל 25 קומות ושימושי מגורים בכיכר אתרים בתל-אביב. הלחו"ף פרסמה את עמדתה לקראת הדיון בתוכנית שצפוי להתקיים ביום חמישי הקרוב במועצה הארצית לתכנון ובנייה.

הדיון בתוכנית צפוי להתקיים בעקבות ערר שהגישה יזמית התוכנית - חברת JTLV - למועצה הארצית לתכנון ובנייה על החלטת הולחו"ף מחודש פברואר האחרון, להגביל את גובה הבנייה בכיכר אתרים ל-25 קומות בלבד, במקום 40 קומות כפי שתוכנן תחילה. עוד הוחלט כי כל בנייה מעבר לגובה 25 קומות ותוספת מגורים תחייב הליך תכנוני מפורט שכולל את בחינת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה והוועדה המחוזית לתכנון ובנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully