וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית נהריה: "אנחנו מחזירים את אכזיב לתושבים"

בשיתוף אתר חדשות הנדל"ן, בשיתוף אתר חדשות הנדל"ן

17.7.2019 / 14:05

בסיור שערך לאחרונה בשכונת אכזיב בצפון נהריה, הבטיח ראש העיר רונן מרלי שישקיע תקציבים גדולים בשכונה ובתשתיות המקיפות אותה: "שכונת אכזיב תהפוך לפנינת הגליל המערבי"

פרויקט חוף אכזיב.
אכזיב זוהי שכונת המגורים היחידה בארץ שבה כל הדירות נהנות מנוף פתוח אל הים ומגישה ישירה אל החוף . חוף אכזיב

העיר נהריה בצפון הארץ, הוקמה בשנות השלושים. כמה עשורים לאחר מכן, בשנות השבעים והשמונים, הפכה העיר ליעד תיירות פופולארי בקרב הישראלים בזכות מיקומה על רצועת חוף נדירה ביופייה בים התיכון. רבים נהגו לנפוש בה בחגים ובמועדים מיוחדים, אולם במהלך השנים העיר הפכה פחות אטרקטיבית עבור תיירים ואף עבור התושבים המקומיים. כאשר החלה הגירה שלילית של צעירים מנהריה אל המרכז ולמקומות אחרים בצפון, השתנה מצבה הסוציו אקונומי של העיר שאיבדה את זוהרה.

מגורים על הים

שכונת אכזיב, פרויקט מגורים חדש על חוף אכזיב, הופך אבן שואבת עבור צעירים מנהרייה, מהצפון ומהמרכז ועתיד להיות המנוע שיחזיר את נהריה לימי הזוהר שלה. רונן מרלי, ראש עיריית נהריה, רואה בפרויקט יעד חשוב כחלק מפיתוחה של העיר במסגרת תכניות המתאר המקודמות בנהריה בשנים האחרונות. מרלי נחוש להחזיר את נהריה לימיה הטובים. לשם כך הוא מתכוון להשקיע תקציבים גדולים בשכונת אכזיב ובתשתיות המקיפות אותה.

לאחרונה ערך ראש העירייה סיור בשכונה ובמהלכו אמר "לאורך השנים נהריה חוותה עזיבה של צעירים והנה סוף סוף יש פרויקט שיגרום להם להישאר - דירות המשקיפות אל חוף הים ואל שמורת הטבע אכזיב במיליון וחצי שקלים. איפה עוד בארץ הם יכולים לקבל דירה על הים במחירים האלה ועוד עם הטבות מס?", ואכן שכונת אכזיב גרמה להתעוררות בשוק הנדל"ן המקומי. אכזיב זוהי שכונת המגורים היחידה בארץ שבה כל הדירות נהנות מנוף פתוח אל הים ומגישה ישירה אל החוף ללא גדרות המפרידות בין שכונת המגורים לחוף ומבלי להיאלץ לחצות כביש.

ראש עיריית נהריה רונן מרלי. יח"צ,
מרפסות פתוחות אל הים ומחירים אטרקטיביים. ראש עיריית נהריה רונן מרלי לצד תכנית שכונת אכזיב/יח"צ

הקאמבק של נהריה

השילוב בין בנייה חדשה ומודרנית, מגוון רחב של טיפוסי דירות (ארבעה וחמישה חדרים, דירות גן ופנטהאוזים) שכולן מציעות מרפסות פתוחות אל הים ומחירים אטרקטיביים הביא לצפון נהריה אוכלוסייה איכותית שיצרה במקום קהילה צעירה ותוססת.

בעירייה מעריכים כי עד 2030 תמנה אוכלוסיית העיר 75־80 אלף תושבים. מרלי, אשר שם את יהבו על הפרויקט, מבטיח כי "שכונת אכזיב תהפוך לפנינת הגליל המערבי". אפשר לראות כי ההערכה מבוססת גם על התנודות בשטח, יותר ויותר צעירים ממרכז הארץ מבינים שהם יכולים לקבל בפרויקט אכזיב שילוב של קהילה תוססת, חינוך מתקדם, חיי חברה והעשרה, מרכזי בילוי ופנאי סמוכים וכמובן נוף בקו ראשון לים.

ראש עיריית נהריה רונן מרלי. יח"צ,
קהילה תוססת, חינוך מתקדם, חיי חברה והעשרה ומרכזי בילוי ופנאי. ראש עיריית נהריה רונן מרלי/יח"צ
בשיתוף אתר חדשות הנדל"ן, בשיתוף אתר חדשות הנדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully