וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפידות מניף את הגרזן: התייעלות ופיטורים בשיכון ובינוי

אביב לוי

16.7.2019 / 16:03

בימים האחרונים החלה החברה בצמצום רוחבי בתשלומים לספקים, פיטורי עובדים וחיסכון בהוצאות התקשורת. מניית שו"ב, שזינקה ב-65% מאז שדיווחה החברה על המינוי הצפוי של לפידות למנכ"ל, צפויה להיכנס למדד ת"א-35

אייל לפידות. צילום: תמר מצפי, גלובס
אייל לפידות/גלובס, צילום: תמר מצפי

זמן קצר לאחר כניסתו של אייל לפידות לתפקידו כמנכ"ל שיכון ובינוי (שו"ב), הוא מתחיל לקדם קיצוצי עלויות משמעותיים בכל הנוגע להתנהלותה השוטפת של קבוצת התשתיות והנדל"ן, וזאת כחלק מהצעדים לשיפור מצבה הפיננסי.

לפידות, שהגיע לניהול שיכון ובינוי לאחר עשור מוצלח כמנכ"ל קבוצת הביטוח הפניקס, נחשב למנהל שאינו חושש לבצע מהלכים לא פופולריים ואינו חושש להתעמת עם הכפופים לו ועם גורמים חיצוניים לחברה.

בשיכון ובינוי מדובר, על פי ההערכות, בצמצום רוחבי מתוכנן בתשלומים לספקים, בשיפור מבנה ההתקשרות מולם ובפיטורי עשרות עובדים. נושאים נוספים העומדים על הפרק קשורים, בין השאר, להתקשרויות מול עורכי דין ויועצים המספקים לשו"ב שירותים בתחומים שונים, וכן להוצאות התקשורת הקווית של הקבוצה.

לא מן הנמנע כי בהמשך יבצע לפידות גם שינויים במבנה הנהלת החברה, אם יהיה סבור כי גם שם הוא נדרש "לעשות סדר". כל זאת, במטרה לצמצם את מבנה ההוצאות של שו"ב, שעל פי הערכות בשוק, הוא מנופח למדי ודורש ארגון מחדש.

תגמול שנתי של כ-21 מיליון שקל

לפידות התחיל בכהונתו כמנכ"ל שיכון ובינוי לפני קצת יותר מחודש, בתחילת יוני, לאחר שבעלי המניות אישרו את תנאי שכרו יוצאי הדופן: שכר בעלות שנתית של 4 מיליון שקל, מענק חתימה של 2 מיליון שקל, מענק שנתי של עד 4 מיליון שקל וחבילת אופציות ענקית בשווי כולל של כ-65 מיליון שקל, שמחיר המימוש שלהן נמצא עמוק "בתוך הכסף", והן ניתנות למימוש לכ-5% ממניות החברה. בסך הכל, מוערכת עלות התגמול של לפידות ב-21 מיליון שקל בשנה, ללא מענק החתימה.

מאז שנחשף בראשונה ב"גלובס" דבר מינויו הצפוי של לפידות למנכ"ל שיכון ובינוי, בסוף מרץ, רשמה מניית החברה עליות שערים חדות, המצטברות עד כה לכ-65%, וזאת על רקע הערכות המשקיעים כי כניסתו לתפקיד תוביל לשיפור תוצאותיה הכספיות של החברה.

גל העליות הנמשך מאז ועד כה הוביל את מניית שו"ב לשווי שיא, המשקף לחברה שווי נוכחי של כ-4.4 מיליארד שקל, ואת שווי החזקותיו (47.5%) של בעל השליטה בחברה, נתי סיידוף, לשווי של יותר מ-2 מיליארד שקל.

הסנטימנט החיובי סביב המניה צפוי, ככל הנראה, לסייע לה להיכנס לראשונה למדד ת"א-35 - מדד הדגל של בורסת ת"א, בעדכון המדדים החצי-שנתי הקרוב. העדכון צפוי להתבצע בתחילת אוגוסט, והבורסה תפרסם את השינויים הצפויים במסגרתו ביום חמישי הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully