וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתלבטים מה שווי הדירה? מחשבון חכם בפיתוח יד2 יתן תוצאה תוך שניות

כתבה פרסומית, כתבה פרסומית

22.7.2019 / 7:49

מוכרים דירה? קונים? רוצים לדעת כמה שווה הבית של הסבתא או השכן? הכירו את המחשבון "yadata", שמבוסס על מאגר הנתונים הגדול ביותר בשוק הנדל"ן הישראלי מתמחר נכסים בכל הארץ בחינם

זוג אורז דירה. ShutterStock
כמה שווה הנכס שאתם מוכרים או קונים? עכשיו תוכלו לדעת בתוך כמה דקות/ShutterStock

אתר יד2 השיק מחשבון חכם yadata המחשב עבור הקונים והמוכרים אומדן למחיר הנכס תוך שניות. המחשבון החדש מאפשר לגולשים לקבל הערכת שווי נכס על פי מאפיינים שהזינו, ביניהם ניתן למנות כתובת נכס, קומה, מספר חדרים ושטח. כמו כן, לוקח בחישוב הכולל נתונים נוספים כמו למשל האם בנכס חניה מרפסת או מחסן? האם משופץ או זקוק לשיפוץ? לאחר שלמד את המאפיינים הייחודיים של הנכס מציג המחשבון למשתמשים את האומדן המתאים ביותר עבורו.

מחקר שבוצע באמצעות האלגוריתם למידה עליו מבוסס yadata, מעלה ממצאים מעניינים בנוגע למאפיינים אשר צפויים לעלות את ערך הנכס. לפי תוצאות האלגוריתם, מרפסת בדירה בישראל צפויה לעלות את הערך שלה ב-7.4% בממוצע. בחלק מהערים שנבחנו, כדוגמת אשקלון, ראשון לציון ובת ים, מרפסת מעלה את ערכה מעל הממוצע. כך, אם ברשותכם מרפסת באחת מהערים האלה, סביר להניח שהדירה תהיה יקרה ב-9-10% מדירות דומות ללא מרפסת.

מחשבון חכם לחישוב נכס "yadata" של אתר יד2. אתר יד2, אתר רשמי
מחשבון yadata של יד2/אתר רשמי, אתר יד2

מתכננים שיפוץ של הדירה לפני מכירתה? על פי נתוני yadata שיפוץ דירה מעלה את הערך שלה ב-5.5% בממוצע. לעומת זאת, בתל אביב ובירושלים, בהן רמת מחירים גבוהה, שיפוץ הדירה פחות "משתלם" שכן הוא מעלה את ערך הנכס באחוז נמוך יחסית למחיר הכולל של הנכס. בתל אביב יפו, דירה משופצת יקרה ב-3% בהשוואה לדירות דומות לא משופצות ובירושלים מדובר על 3.8%. באשקלון, לעומת זאת, שיפוץ הדירה לפני מכירתה מאוד ישתלם מאחר ומעלה את ערכה בכ-10% בממוצע.

נתוני יד2 המראים את ההבדלים בערך הנכס לפי מאפיינים שונים

נתוני יד2. מערכת וואלה! NEWS
נתוני יד2/מערכת וואלה! NEWS

ומה לגבי חניה? אחד מהממצאים המעניינים מראה שחניה מעלה את ערך הנכס בשיעור נמוך יחסית העומד על 3.9% בממוצע. את הסיבה לכך ניתן לייחס לכך שהיצע מקומות החניה בישראל נותן מענה לביקוש במרבית השכונות בערים הגדולות. יחד עם זאת, במקומות עם מצוקת חניה כמו מרכז העיר תל אביב ומרכז ירושלים, מחיר דירה עם חניה יעלה את ערכה באחוז גבוה יחסית - בתל אביב יפו ב-5.3% ובירושלים ב-7.6% (הסיבה לכך שבירושלים האחוז גבוה היא שמחירי הדיור שם נמוכים ביחס למרכז תל אביב).

איך עובד המחשבון? התמחור של הנכס מבוצע באמצעות אלגוריתם שרץ על מאגר Big Data המורכב מאלפי מודעות שפורסמו בלוח יד2, וכן מאגר שכולל אלפי עסקאות נדל"ן שהתבצעו בפועל. מדובר באלגוריתם שפותח לאחר מחקר מעמיק שביצעה חברת המדיה הגדולה באירופה, אקסל שפרינגר - (Axel Springer) חברת האם של יד2. האלגוריתם פועל בטכנולוגיית Machine Learning וזוכה להצלחה רבה בלוחות נדל"ן במדינות אירופה בהן צרפת ובלגיה.

נתוני יד2 המראים את ההבדלים בערך הנכס לפי מאפיינים שונים

נתוני יד2. מערכת וואלה! NEWS
נתוני יד2/מערכת וואלה! NEWS

*המחשבון מספק אומדן מחיר בלבד ולא נועד להחליף בדיקת שמאי מוסמך.

כתבה פרסומית, כתבה פרסומית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully