וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפצים? כך תבחרו את האריחים הנכונים לבית

אלעד בר עמי

3.6.2019 / 15:10

מבריק או מט? באיזה גודל? וכמה אריחים כדאי לקנות. החלטה נכונה במהלך שיפוץ הבית תעזור לכם להגיע למראה הרצוי. מדריך

אריחים בחדר הרחצה. ShutterStock
אריחים/ShutterStock

היצע סוגי האריחים שניתן לרכוש כיום הופך את מלאכת הבחירה למורכבת מאוד. היות ומדובר על הוצאה בלתי מבוטלת שאמורה לשמש את הצרכן למשך שנים ארוכות, קיימת חשיבות גדולה לקבל החלטה לאחר שנלקחו בחשבון כל השיקולים. על מה צריך לתת את הדעת בעת בחירת אריח? מה כדאי - מט או מבריק? איך בוחרים את הגודל והעובי וכמה אריחים לקנות?

מט VS מבריק

אחת מההתלבטויות המהותיות בבחירת אריחי קרמיקה היא הבחירה בין מט למבריק. על מנת לקבל החלטה נכונה צריך לקחת מספר דברים בחשבון: לרוב, אריחים מבריקים קלים יותר לניקוי ומייצרים מראה נקי ורענן. מהטעם הזה הם מתאימים יותר לחיפוי של קירות בחללים כגון חדרי שירותים, אמבטיה וחיפוי מטבחים. לצד זאת הם גם יכולים לספק פתרון נהדר לחדרים קטנים היות והברק שבהם מייצר אשליה של גודל.

בה בעת, ריצוף מבריק דורש רמת דיוק רבה יותר על ידי הרצף וכן ידרוש מכם לעיתים לעשות שימוש בחומרים מיוחדים לניקויו (כדי לשמור על הגימור). מנגד, החספוס האופייני של אריחי מט מתאים יותר לחללים גדולים בהם יש תנועה רבה. כמו כן, הלכלוך פחות בולט באריחי מט, הוא עמיד יותר מפני שריטות ופחות מחליק מאריח מבריק. מבחינת עיצוב, הוא יוצר מראה מסורתי יותר, חמים וביתי ופחות סטרילי. יש לשים לב כי בעת רכישה של אריח מט שמיועד לחלל רטוב, יש לוודא שמצוין בפירוש אצל הספק שהאריח הוא אנטי סליפ.

מימדיו של האריח

כאשר מדובר על חיפוי קירות בקרמיקה, ניתן לרכוש אריחים בעובי של 5-6 מ"מ, אולם בכל הנוגע לריצוף העובי המקובל עומד על 10 מ"מ. במשוואה של בחירת גודל האריח צריך להכניס מספר משתנים: ראשית, גודלו של הבית. בבית רחב מימדים, ניתן בהחלט להתקין ריצוף שמורכב מאריחים גדולים של 120/120 ואף יותר. במקרים אחרים, אפשר בהחלט להסתפק באריחים של 60 סמ"ר. כך או אחרת, מומלץ להמנע מהרכבת אריחים קטנים בחדר קטן היות והדבר עלול ליצור תחושת עומס. לעומת זאת, בחיפוי קירות ניתן בהחלט לבחור אריחים קטנים, כאשר מקובל להשתמש בכאלו שגודלם עומד על 30 ס"מ על 60 ס"מ. ניתן למקמם בצורת אבני כותל או לחילופין - אחד לצד השני. ומה בנוגע לאריחי ענק? אלו מתאימים לרוב לשימוש במקרים בהם יש רצון להמנע מחיתוכים וממשקי רובה. אריח בגודל של מטר וחצי רוחב על 3 מטר גובה עשוי להוות פתרון נהדר לקיר המטבח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

ומה עם רזרבות?

ההמלצה היא לרכוש כמות אריחים שגדולה ב-15% משטח הגודל אותו רוצים לרצף, כאשר ככל שהאריח גדול יותר, כך צריך לרכוש כמות רזרבית גדולה יותר. אם בכוונתכם לרצף את החדר באלכסון, באופן שהאריחים לא יהיו מקבילים לקירות החדר אלא אלכסוניים, מוטב לרכוש 30% יותר אריחים מגודל השטח המיועד לריצוף. הסיבה לכך היא כי בריצוף מסוג זה יש הרבה יותר פחת. כמו כן, צריך להשאיר כמות מספקת לצורך חיתוך לפאנלים ואת היתר, שומרים לשעת הצורך. וזו לרוב מגיעה, בשל צורך בפירוק אריחים בעקבות בעיית צנרת או שבר של אריח. החלופה יכולה להתברר כטעות שכן ייתכן מאוד שלא ניתן יהיה לרכוש אריחים זהים.

ריצוף שמייצר המשכיות

ניתן לעשות שימוש בריצוף לצורך יצירת הפרדה או המשכיות - הסלון בדרך כלל כולל אזורי פעילות שונים כמו פינות ישיבה, טלוויזיה, פינת אוכל וכו', על פי העדפתכם, הריצוף יכול לסייע לכם ליצור הפרדה ויזואלית בין הפונקציות השונות, או לחילופין ליצור חלל אחיד והמשכי. ככלל, ריצוף בצבע יוסיף אלמנט עיצובי לחלל - ע"י שינוי צבע, גודל או סוג הריצוף תוכלו להדגיש קווים מסויימים בחלל או אלמנטים ספציפיים, כמו שולחן אוכל או חלל כניסה. תוספת כזו תוסיף לחלל ייחוד ואופי ויכולה להחליף שטיחים, אותם קשה יותר לתחזק.

התייחסות שונה לריצוף במטבח

הפונקציונאלית מהותית מאוד כאשר מדובר על ריצוף מטבח וצריך לקחת בחשבון את סוגיית הבולטות כאשר בוחנים אפשרות לרכוש ריצוף בהיר או כהה מאוד. כך גם בנוגע לריצוף בגימור מבריק. לכאורה, מיותר לציין את חשיבות הבחירה בריצוף נגד החלקה אולם המציאות מלמדת כי רבים שוגים בכך. היבט נוסף ומשמעותי שיש לקחת בחשבון הוא סוגיית הנייטרליות - לרוב יהיה המטבח עמוס באלמנטים רבים ובפריטים שונים כך שיש לקחת בחשבון שריצוף בצבעים עזים עלול לייצר תחושת עומס. מנגד, ככל שהמטבח מעוצב בקווים נקיים אפשר בהחלט לבחור בריצוף צבעוני יותר או מעוטר כדי להוסיף טאץ' יצירתי ומקורי.

הכותב הוא מבעלי חברת BARAMI

  • עוד באותו נושא:
  • אריחים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully