וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הים של חיפה מתעורר: שכונת בת גלים מצטרפת לטרנד הפינוי בינוי

שלומית צור

30.5.2019 / 6:31

מדובר במתחם הכולל 119 דירות ישנות שייהרסו לטובת הקמת 419 דירות חדשות בבניינים עד 30 קומות. מדובר בפרויקט פינוי בינוי ראשון בשכונת בת גלים שממוקמת בקרבת הים. ברבעון הראשון לשנה מכרה החברה 50 דירות לעומת 44 ברבעון המקביל אשתקד

תחנה מרכזית בת גלים חיפה. איל יצהר, גלובס
בת גלים/גלובס, איל יצהר

אור ירוק לפרויקט פינוי בינוי ראשון בשכונת בת גלים בחיפה: דיירי מתחם חיל הים, בחרו בחברת צמח המרמן, לממש פרויקט להקמת 419 דירות חדשות.

המתחם כולל 119 דירות ישנות בשטח הקטן מ-60 מ"ר בבניינים מיושנים. על פי התוכנית שאושרה ביוני 2017, הבניינים יהרסו ובמקומם יוקמו 419 דירות חדשות בשני מגדלים בני 25 ו-30 קומות, לצד בניין בן 7 קומות. מדובר במקדם כלכלי של 3.5 דירות חדשות במקום כל דירה ישנה. עד כה מומשו בשכונת בת גלים מספר פרויקטים של תמ"א 38, אך טרם מומש פרויקט משמעותי של פינוי בינוי בינוי במסגרתו ייהרס מתחם שלם של בניינים.

המתחם ממוקם בין בית החולים רמב"ם לבין תחנת הרכבת חיפה בת גלים והכניסה המערבית לנמל חיפה. התכנית שחלה על שטח בן 15 דונם, מקודמת על ידי משרד קנפו כלימור אדריכלים.

פרויקט ראשון מתוך שניים בבת גלים

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה חיפה החליטה להפקיד שתי תוכניות פינוי בינוי בשכונת בת גלים ביוני 2017, במסגרתן ייבנו בסך הכל 1,100 יח"ד. אחת מהן היא התוכנית במתחם חיל הים, והשנייה נמצאת מעד דרומה משם במתחם העלייה השנייה. במסגרת תוכנית זו ייהרסו 175 דירות ישנות ויוקמו במקומן 660 דירות חדשות בבניינים בני 7 ועד 32 קומות. נכון למועד זה, טרם נבחר יזם שיוביל את פרויקט ההתחדשות העירונית במתחם העלייה השנייה.

על פי עקרונות המדיניות העירונית בעת אישור התוכניות, הוחלט כי התכנון הוא כזה שככל שמתקרבים לאזור פסי הרכבת ולמזרח השכונה, כך עולה גובה המבנים בלי שיחסמו את קו החוף. שני המתחמים - חיל הים והעליה השנייה, הוכרזו עוד בשנת 2014 על ידי הממשלה כמתחמי התחדשות עירונית במסלול פינוי בינוי.

מדובר בפעם הראשונה שחברת צמח המרמן, המתמחה בתחום היזמות למגורים, נכנסת לתחום ההתחדשות העירונית. לדברי מנכ"ל צמח המרמן, חיים פייגלין "מתחם חיל הים הינו חלק משכונת בת גלים הצפויה לעבור בשנים הקרובות התחדשות עירונית בהיקף רחב. ניתן להשוות את השכונה לנווה שרת בצפון תל אביב, שעברה התחדשות עירונית וכיום אינה דומה לשכונה המוזנחת מלפני עשור. אנחנו מאמינים בחיפה ובשכונה הממוקמת במרחק הליכה מחוף הים, המרכז הרפואי רמב"ם, בסיסי חיל הים ותחנת הרכבת". פייגלין הוסיף כי "צמח המרמן תשקול בחיוב כל פרויקט התחדשות עירונית שייצר ערך הן לדיירים המתפנים, הן לעיר והן לחברה".

עיקר המכירות מתחילת השנה - בגני תקווה

מדיווחי החברה עולה כי היא מכרה בין החודשים ינואר ועד מרץ 50 דירות בהיקף כספי של כ-130 מיליון שקל. זאת לעומת 44 דירות בהיקף כספי של כ-91 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד. חלק מהפרויקטים נבנים בשותפות עם חברות אחרות, כך שהיקף התמורה ממכירת הדירות לצמח המרמן לבדה ברבעון הראשון של 2019 עומד על כ-71 מיליון שקל. לפי דיווח החברה מדובר ברווח נקי לרבעון של כ-10 מיליון שקלים - סכום מעט גבוה מהרבעון המקביל אשתקד אותו סיימה החברה עם רווח נקי של כ-9 מיליון שקלים.

מפילוח הפרויקטים בהם מכרה צמח המרמן דירות בתקופה זו עולה כי כמחציתן נמצאות בגני תקווה. מדובר ב-24 דירות בשני פרויקטים, אחד מהם נבנה בשותפות עם אפריקה ישראל מגורים. לא הרחק משם - בשכונת קריניצי החדשה ברמת גן מכרה החברה 9 דירות. דירות נוספות מכרה החברה בבית שמש, בנהריה, באלפי מנשה ו-2 דירות בתל אביב.

  • עוד באותו נושא:
  • בת גלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully