וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תדהר ונוה בדרך להקמת פרויקט פינוי בינוי ענק במרכז ת"א

שלומית צור ואלה לוי-וינריב

28.5.2019 / 13:20

לאחר מותו של עו"ד יורם יוסיפוב, התבררו זכויותיו המרובות בפרויקט פינוי בינוי רחב היקף במתחם דפנה שליד בית החולים איכילוב בית המשפט אישר כעת למכור את זכויותיו לחברת תדהר שתקים את הפרויקט בשותפות עם נוה

חוף תל אביב. ShutterStock
תל אביב/ShutterStock

צעד חשוב בדרך לבניית פרויקט פינוי רחב היקף במתחם דפנה - סמוך לבית החולים איכילוב בתל אביב. בית המשפט המחוזי בתל אביב, אישר לאחרונה למכור את זכויותיו של עו"ד יורם יוסיפוב, בפרויקט שאותו מקדמת מזה כמה שנים חברת נוה. הרוכשת היא חברת תדהר, שתחזיק כעת שליש מהזכויות בפרויקט לצד חברת נוה.

יוסיפוב, נחשב בחייו לאחד מעורכי הדין האמידים בישראל. זאת בזכות עסקאות ענק שביצע עבור לקוחותיו באירופה, ובגין עסקאות שבהם היה מעורב בעצמו כאיש עסקים. הוא נפטר במפתיע מאירוע לבבי באוקטובר 2016, בעיצומו של הליך פלילי שנוהל נגדו בטענה להעלמות מס מעסקאות בהיקפים של מיליונים. לאחר מותו, הותיר אחריו תביעות חוב בסך של 773 מיליון שקל, 670 מיליון שקל מתוכן לרשות המסים. נושיו פנו לבית המשפט בבקשה להכריזו כפושט רגל, ובנובמבר 2016 ניתן צו כינוס נכסים לעיזבון, ומונו עוה"ד עופר שפירא ממשרד שפירא, ורז מנגל ממשרד איתן ארז למנהלי עיזבון לנכסיו של יוסיפוב בפשיטת הרגל. מאז מותו נפתחה תיבת פנדורה באשר לפעילותו ועסקיו של יוסיפוב, לרבות הטענות לחובות שהותיר.

במסגרת החקירות שבוצעו כחלק מההליך, התברר למנהלים כי יוסיפוב ביצע עסקאות רחבות היקף בארץ ובחו"ל, והיה מעורב בעסקאות יזמות שונות. בין היתר נמצא כי הוא היה מעורב בעסקת פינוי בינוי המקודמת כבר שנים במתחם דפנה בתל אביב, וכי היו לו זכויות בפרויקט. עוד בשנת 2006 הוקמה חברה בבעלות יוסיפוב, שהתקשרה עם חברת נוה, בעסקה משותפת לייזום הפרויקט במתחם דפנה. את התוכנית במתחם שמצוי בין הרחובות ארלוזורוב, נמיר, דפנה והנרייטה סולד בסמוך לבית החולים איכילוב, קידמה חברת נוה מקבוצת נכסים ובניין, והיא אושרה בוודעה המחוזית לתכנון ובנייה בשנת 2015. במסגרת התוכנית, ייהרסו 402 דירות ישנות, ויוקמו במקומן 1266 דירות חדשות.

על פי ההסכם, נוה מחזיקה ב-65% מהזכויות והחובות בפרויקט, ויוסיפוב ב-35% מהם. בשל קשיים שקיימים במימוש הפרויקט, לרבות בהחתמת הדיירים, שנובעים גם בשל מעורבותו של יוסיפוב בפרויקט, ובשיעבודים שביצע בגינו, ביקשו מנהלי העיזבון למכור את חלקו של יוסיפוב בפרויקט, תוך נימוק כי מכירת הזכויות לגורם שיהיה מקובל על הדיירים במתחם, יהווה צעד לקידומו. לאחר עבודה מאומצת שביצעו המנהלים בשיתוף עם חברת נוה, לאיתור חברה שתהיה מקובלת על הדיירים במתחם, פנו המנהלים לבית המשפט על מנת שיאשר את מכירת זכויותיו של יוספוב בפרויקט לחברת תדהר, שלה ניסיון רב בתחום ההתחדשות העירונית, וידע נרחב בתחום הביצוע. כונס הנכסים הרשמי מסר את עמדתו לבית המשפט לפיה מאחר ומדובר בזכויות מורכבות שיש קושי לממשן, ולאור ההכנסות הצפויות לקופת העיזבון הרי שיש לאשר את המכירה לתדהר.

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב איריס לושי עבודי, ציינה כי לאור עמדת הכונס והמנהלים ולאור העובדה כי ההסכם קודם בהסכמת חברת נוה, וכי כניסתה של תדהר צפויה על פי הנטען "להזרים רוח חדשה לפרויקט", היא מאשרת את מכירת זכויותיו של יוסיפוב לתדהר. על פי הסיכום, תדהר תעביר לעיזבון בתמורה שליש מהכנסותיה ממכירת הדירות בפרויקט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully