וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הופקדה תוכנית מתאר חדשה לבאר שבע: תוספת של 24 אלף דירות

אריק מירובסקי

14.5.2019 / 7:18

ב-2017 הופקדה לראשונה תוכנית המתאר ולאור ביקורת שונתה וכעת הופקדה מחדש בפורמט מורחב. בעיר מתגוררים כיום 208 אלף תושבים, והתוכנית מאפשרת פוטנציאל גדילה לכדי 374 אלף תושבים

שדרות רגר באר שבע. ראובן קסטרו
באר שבע/ראובן קסטרו

הוועדה המחוזית דרום שבמינהל התכנון, הפקידה להתנגדויות הציבור את תוכנית המתאר הכוללנית לבירת הנגב. זאת לאחר שבאוגוסט 2017 כבר הפקידה אותה לראשונה. במתכונתה החדשה התוכנית צופה צמיחה משמעותית באוכלוסייה העיר בהיקף של 160 אלף תושבים חדשים.

בלב התוכנית, אשר קודמה על ידי מטה מינהל התכנון יחד עם עיריית באר שבע ולשכת התכנון המחוזית דרום, תוספת של 24,300 יחידות דיור. וזאת לאחר מימוש מלא של הליכי התחדשות עירונית בלב העיר. כיום מתגוררים בעיר כ-208,000 תושבים, והתחזית הריאלית של צוות התכנון היא, שהעיר תגיע ל-280 אלף תושבים. ואולם אם ממצים את כלל הזכויות שכלולות בתוכנית, העיר תוכל להכיל 374 אלף תושבים.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת גם כ-4.5 מיליון מ"ר עבור תעסוקה, מסחר ומשרדים. וכן 3.9 מיליון מ"ר עבור תעשייה וכן שטחי תיירות. עוד כוללת התוכנית, הקמת בית חולים מרכזי חדש בנגב בכניסה המזרחית לעיר.

לפי כותבי התוכנית אחת ממטרותיה היא להשיב את מעמדה של באר שבע כעיר מטרופולינית מרכזית - "בירת הנגב". זאת בין השאר, באמצעות בינוי כל השטחים הריקים שנמצאים בתוך העיר, ותוך מתן הנחיות ועקרונות להתחדשות עירונית, ופיתוח מרכז העיר, סביב שדרות רגר.

לפי הודעת מינהל התכנון, "התוכנית רואה חשיבות בשמירה על השטחים הפתוחים סביב הרקמה הבנוייה וחיבורם אליה באמצעות יצירת מערכת רציפה והמשכית של צירים ירוקים. התוכנית שמה דגש על עירוניות הכוללת עירוב שימושים ומבוסס תחבורה ציבורית ומרחב ציבורי מוצל ואיכותי. התוכנית מציעה עקרונות והנחיות להתחדשות עירונית במרקם הוותיק, והיא מפרסמת גם הנחיות להתחדשות עירונית בשכונות העתיקות ועוסקת בסוגיות ניוד זכויות".

  • עוד באותו נושא:
  • באר שבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully