וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: אושרו 3 מגדלים במתחם הבורסה, לרבות מגדל מגורים

שלומית צור

12.5.2019 / 10:54

הוועדה המחוזית אישרה מתן תוקף תוכנית לשני מגדלי משרדים ומגדל מגורים הכולל 400 יחידות דיור להשכרה ארוכת טווח ו-350 חדרי מעונות סטודנטים. בנוסף, גם מכללת שנקר צפויה לעבור למתחם בעתיד

הדמיית מתחם הבורסה. קרדיט להדמייה: ישר אדריכלים ודירה להשכיר., גלובס
הדמיית מתחם הבורסה/גלובס, קרדיט להדמייה: ישר אדריכלים ודירה להשכיר.

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב שבמינהל התכנון, החליטה לאשר למתן תוקף את תכנית "משולש הבורסה", הכוללת הקמת שלושה מגדלי תעסוקה ומגורים חדשים בחלק בצפון מערבי של מתחם הבורסה ברמת גן. התוכנית כוללת הקמת שני מגדלי משרדים בני 50 קומות ומגדל בן 60 קומות הכולל מעונות סטודנטים, ו-400 יחידות דיור למגורים להשכרה ארוכת טווח.

מדובר במגרש בן 16 דונם, שבבעלות רשות מקרקעי ישראל ונתיבי איילון, הממוקם ברחוב מנחם בגין 37 ברמת גן, בין רחוב בגין ממזרח ונתיבי איילון ממערב.

על פי התוכנית שיזמה החברה הממשלתית דירה להשכיר, על החלק המערבי של הקרקע לאורך נתיבי איילון יוקמו שני מגדלי תעסוקה בני 50 קומות, ובניין נוסף בן 8 קומות. בחלק המזרחי של הקרקע לאורך רחוב בגין, יוקם מגדל בן 60 קומות בעירוב שימושים של מסחר, דירות להשכרה ומעונות סטודנטים. דירות המגורים במגדל יהיו מיועדות להשכרה ארוכת טווח ויושכרו במודל "דירה להשכיר" לתקופה של לפחות 20 שנה בשכר דירה מפוקח, כאשר 25% מהדירות מיועדות להשכרה לזכאים במחיר מופחת.

התוכנית כוללת גם שטחי ציבור בהיקף 10,000 מ"ר במטרה שיהוו מוסד חינוכי, ועל מנת לאפשר העתקת מכללת שנקר ממיקומה הנוכחי ברחוב ידע עם, על מנת לפנות את המכללה לטובת בית ספר שישרת את שכונת חרוזים שסובלת בשנים האחרונות ממחסור במבני ציבור בשל תוספת מאסיבית של דירות במסגרת פרויקטים של תמ"א 38.

כמו כן, התכנית כוללת גם 900 חניות תת קרקעיות, 600 מתוכן יוקצו לטובת הפרויקט וינוהלו כחניון ציבורי, ו-300 חניות יוקצו לחניון ציבורי מתחת לרחוב בגין. זאת, כדי לתת מענה חנייה למבנים במתחם אשר יחודשו ויתווספו להם שטחי בנייה ולא ניתן יהיה להוסיף בתחומם חנייה. התוכנית הופקדה להתנגדויות בינואר 2018, ובין המתנגדים היתה חברת דירה להשכיר שדרשה להגדיל את מספר החניות בפרויקט, על מנת להגדיל את פוטנציאל השיווק שלו. בוועדה המחוזית החליטו לדחות את ההתנגדות בנימוק כי מיקום הפרויקט בסמוך לצירי תנועה מרכזיים, ומערכת הסעת המונים הכוללת תחנה של רכבת ישראל ותחנה עתידית של הקו האדום של הרכבת הקלה.

עוד הסבירו בוועדה המחוזית כי אחת המטרות בתוכנית ועירוב השימושים בה, היא לייצר מוקדי תעסוקה, מסחר ומגורים פעילים בכל שעות היממה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully