וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במינהל התכנון מיישרים קו עם ראשי הערים נגד תמ"א 38

גיא ליברמן

6.5.2019 / 9:11

14 שנה לאחר שיצאה לדרך התוכנית לחיזוק מבנים נגד רעידות אדמה, נראה שלא נותרו לה תומכים פיילוט של המדינה מבקש לבחון כלים אחרים להתחדשות עירונית להחלטה בנושא השפעה רוחבית על חברות רבות שפועלות בתחום, והדבר עלול להביא לצמצום מספרן

נדל"ן בנייה בניינים. ראובן קסטרו
בנייה/ראובן קסטרו

גוברים הסימנים לכך שתמ"א 38, במתכונתה הנוכחית עומדת לחלוף מחיינו. במינהל התכנון, בראשות דלית זילבר, מובילים פיילוט בתקציב של 20 מיליון שקל, במסגרתו ייבחנו חלופות לתחום ההתחדשות העירונית. זאת בדגש על בנייה במתחמים ולא על תוכניות נקודתיות כמו בניין בודד. כזכור במתכונת הנוכחית תמ"א 38 מתבצעת כחיזוק מבנה או הריסתו ובנייצו מחדש- גם בבניינים בודדים. "במקום לקדם תכנית מתאר שלוקח לקדם אותה הרבה זמן, אנחנו חושבים לתת כלים האם ראוי לעשות פינוי בינוי, תמ"א 38 או שימור בראייה מתחמית תוך חידוש התשתיות והמרחב הציבורי", אמר ל"גלובס" גורם במינהל התכנון.

בכך מאמצים במינהל התכנון את הלך הרוח בקרב עוד ועוד ראשי ערים שמתנגדים לתמ"א 38 במתכונתה הנוכחית, שלדבריהם מעמיסה בצורה לא פרופורציונלית על תשתיות קיימות. ויש גם רשויות מקומיות שפועלות בנדון. בשבוע שעבר אישרה עיריית רמת גן הצעת מחליטים לבטל את תמ"א 38 בעיר, ולאשר אותה רק במקרים חריגים. זאת מתוך כוונה לבצע התחדשות עירונית במתחמים של כמה בניינים בלבד.

מאז אושרה תמ"א 38 בשנת 2005, קמו חברות רבות שעוסקות בתחום, חלקן חברות קטנות. אך יש גם חברות גדולות ומוכרות שנכנסו לתחום ופועלות בו כיום. במידה ואכן יהיה שינוי באופן יישום של ההתחדשות העירונית, הדבר צפוי להשפיע על חברות רבות, ולהביא לצמצום ניכר של מספרן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully