וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מחכה לברקזיט: אלוני חץ קנתה עוד נכס בלונדון בכמיליארד שקל

קובי ישעיהו

17.4.2019 / 11:39

קבוצת הנדל"ן המניב רכשה בניין משרדים במרכז לונדון הידוע בשם "Waterside House". הנכס מושכר במלואו למטה ההנהלה העולמית של ענקית הקמעונאות Marks & Spencer

נהר התמזה, הברידג' וקו הרקיע של העיר לונדון. ShutterStock
לונדון/ShutterStock

קבוצת הנדל"ן המניב אלוני חץ ממשיכה להעמיק את פעילותה בשוק הנדל"ן בלונדון. הבוקר (ד') דיווחה החברה לבורסה כי רכשה, באמצעות שותפות ברוקטון אוורלסט (BE), בניין משרדים במרכז לונדון הידוע בשם "Waterside House". סכום העסקה: כ-220 מיליון ליש"ט (כמיליארד שקל).

הבניין, ששטחו כ-22 אלף מ"ר, ממוקם בסמוך לתחנת הרכבת פאדינגטון (Paddington) במרכז לונדון. באלוני חץ מציינים כי הנכס מושכר במלואו למטה ההנהלה העולמית של ענקית הקמעונאות Marks & Spencer וההכנסה התפעולית הנקייה (NOI ) ממנו עומדת על כ-11 מיליון ליש"ט בשנה.

עוד מציינים באלוני חץ כי בהתאם להסכם השכירות בתקופה הקרובה יעודכנו דמי השכירות כלפי מעלה, בהתאם למנגנון המקובל בבריטניה. תקופת השכירות היא עד יוני 2023 עם שתי אופציות הארכה נוספות ל-5 ו-20 שנה.

לצורך מימון הנכס נטלה BE הלוואה (מסוג Non-Recourse) בסך 132 מיליון ליש"ט (60% מהרכישה) לתקופה של 5 שנים, הנושאת ריבית לייבור לשלושה חודשים (0.84% כיום) בתוספת מרווח שנתי של 1.45%. קרן ההלוואה תיפרע בתום תקופת ההלוואה.

זה הנכס השלישי שרוכשת BE לאחרונה, לאחר שבחודש שעבר רכשה שני בנייני משרדים במרכז לונדון, בשטח השכרה כולל של כ-22 אלף מ"ר, תמורת כ-206 מיליון ליש"ט. לצורך רכישתם נטלה BE הלוואה נוספת (מסוג Non-Recourse) בהיקף של 117 מיליון ליש"ט כנגד שיעבוד שני הבניינים, לתקופה של 3 שנים, נושאת ריבית לייבור לשלושה חודשים בתוספת מרווח של 1.7%.

אלוני חץ, הנמצאת בשליטת נתן חץ (המכהן כמנכ"ל החברה) ודודי ורטהיים, פועלת בתחום הנדל"ן המניב בישראל באמצעות החברה הבת אמות. בארה"ב היא פועלת בוושינגטון הבירה באמצעות שותפות בחברת קאר (Carr) ובבוסטון בשותפות עם אוקספורד פרופרטיז. בשווייץ החברה פועלת באמצעות החזקה בחברת PSP. לחברה גם פעילות בתחום האנרגיה המתחדשת, באמצעות החברה הבת אנרג'יקס.

על הכוונה להעמיק את הפעילות בבריטניה דיווחה אלוני חץ לפני קצת יותר משנה. אז מסרה החברה כי בכוונתה להשקיע ביחד עם השותפים הבכירים של קבוצת קרנות ברוקטון (Brockton) עד לכ-340 מיליון ליש"ט (כ-1.6 מיליארד שקל) בהקמה של ברוקטון אוורלסט (BE) שתעסוק ברכישה, יזום, השבחה, הקמה, ניהול ותחזוקה של נדל"ן מניב מסחרי במדינה, תוך התמקדות באזור מטרופולין לונדון.

עד היום השקיעה אלוני חץ ב-BE כ-172 מיליון ליש"ט (810 מיליון שקל) לצורך רכישת שלושת הנכסים והיא מחזיקה כיום בכ-94.4% מהון השותפות. מנהלי ברוקטון מצידם השקיעו בהון העצמי של BE כ-10 מיליון ליש"ט עד היום והם אמורים להזרים לחברה עוד כ-30 מיליון ליש"ט במהלך השנים הקרובות.

מניית אלוני חץ רשמה בשנה האחרונה עלייה של יותר מ-40% ושוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-7.6 מיליארד שקל.

נתן חץ ציין היום כי "עם השלמת רכישה זו בבעלותה של BE שלושה נכסים מניבים בלונדון בהיקף השקעה כולל של 415 מיליון ליש"ט (כ-2 מיליארד שקל) המניבים NOI שנתי של 21 מיליון ליש"ט (כ-100 מיליון שקל). בכוונתנו להמשיך ולפעול על מנת להעמיק את אחיזתנו בשוק הנדל"ן המניב בלונדון".

  • עוד באותו נושא:
  • לונדון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully