וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנטהאוזים ביותר מ-3 מיליון שקל: דירות היוקרה של נהריה

אריק מירובסקי

14.4.2019 / 13:45

את וילות היוקרה הוותיקות בצפון מחליפות דירות פנטהאוז מודרניות. מהי נוסחת היוקרה האולטימטיבית בנהריה, ומה מצב השוק הזה בהשוואה למרכז הארץ. יוקרה מקומית

נהריה. ShutterStock
נהריה/ShutterStock

בעיר החוף הצפונית, הקרובה לגבול עם לבנון, נוצרה עם השנים יוקרה מקומית באזור המערבי של העיר, שם הוקמו צמודי קרקע יוקרתיים על מגרשים גדולים, שבהם התגוררה בעבר האצולה הנהריינית הוותיקה, שכללה בין היתר את משפחות שטראוס וזוגלובק.

עד היום צמודי קרקע באזור זה נחשבים ליקרים מבין הנכסים המקומיים, שכן הם משלבים את נוסחת היוקרה האולטימטיבית הנהריינית: בית צמוד קרקע סמוך לים, קרוב למרכז אך באזור שקט - בתים שקשה מאוד להשיג. ואולם באזור זה לא מבוצעות כלל עסקות, ובשנים האחרונות גיבש שוק הנדל"ן המקומי חלופות, שעליהן בהמשך.

במונחים של מרכז הארץ, בתי יוקרה בנהריה הם זולים מאוד. דירה ב-2 מיליון שקל נחשבת למכובדת מאוד, דירה ב-3 מיליון שקל כבר נחשבת לדובדבן שבקצפת. 36 עסקאות של בתים ב-2 מיליון שקל ומעלה בוצעו בעיר ב-2018, המספר הנמוך ביותר מאז 2014.

עסקאות ב-2 מיליון שקל ומעלה בנהריה. גלובס
עסקאות ב-2 מיליון שקל ומעלה בנהריה/גלובס

"יש הרבה דירות שעומדות על המדף", מסביר השמאי יריב דרורי, שמספר גם על ירידות מסוימות במחירים בעיר, עקב הגדלת היצע הדירות הכללי בעיר, בעיקר במזרחה, באזור נהריה הירוקה. ועם זאת, נכסי היוקרה מהווים סיפור אחר של היצע מוגבל וביקוש מוגבל.

דרורי סקר את עסקות היוקרה שבוצעו בשנה בעברה בעיר ומצא כי רובן (20 במספר) בוצעו במבנים דו-משפחתיים בשכונת בגין. השכונה הוקמה בשנות התשעים, באזור הדרומי של העיר, והיא מאופיינת בבנייה מעורבת של צמודי קרקע דו-משפחתיים ובבנייה רוויה. "אני לא הייתי קורא לעסקות הללו יוקרה של ממש. הבנייה בשכונה כוללת קוטג'ים של 160 מ"ר לפחות על מגרשים של 300-350 מ"ר, וכשאתה מחשב את המחירים למ"ר - הם לא מאוד גבוהים", אומר דרורי. "היוקרה האמיתית עונה על הנוסחה הוותיקה: קרוב למרכז, וסמוך לים, עדיף עם נוף לים, תנאים ששכונת בגין אינה עומדת בהם".

ותנאי חשוב נוסף: דירות בסטנדרטים גבוהים שמותאמים לימינו. דירות רבות בנהריה אולי ממלאות אחר תנאי היוקרה האחרים, אבל הם מיושנות, ועל כן מקבלות מחירים נמוכים יחסית.

בשנים האחרונות מוקמים כמה פרויקטים, חלקם חדשים, חלקם במסגרת תמ"א 38, שמותאמים לרוב או לכל דרישות היוקרה, והם עונים על הדרישות. "הפנטהאוזים הם היוקרה האמיתית", אומר דרורי. "וכשאתה מדבר על פנטהאוזים שמוקמים בסמוך למע"ר (מרכז עסקים ראשי) הנהרייני, בשדרות הגעתון, יש כמה פרויקטים שבהחלט עונים על ההגדרה הזו". דירות בפרויקטים הללו מגיעות לסדר גודל מחיר של 20,000 שקל למ"ר.

ואכן שלוש העסקאות הגבוהות ביותר שבוצעו בשנה שעברה, במחיר של יותר מ-3 מיליון שקל, בוצעו בדירות פנטהאוז שהוקמו בשנים האחרונות במרכז העיר.

העסקה הגבוהה ביותר היא זו שבה נמכרה דירת פנטהאוז בקומה העשירית בפרויקט ברחוב פינסקר 7. הדירה, בת 5 חדרים, משתרעת על 180 מ"ר והיא נמכרה ב-3.25 מיליון שקל. בשדרות הגעתון 48 מוקם פרויקט יוקרתי בן 7 קומות מעל לקומת חזית מסחרית. הפנטהאוז בן 5 חדרים, 167 מ"ר נמכר ב-3.18 מיליון שקל. ואילו ברחוב גולומב 10 נמכר הפנטהאוז בקומה התשיעית ב-3.05 מיליון שקל.

עוד שש דירות פנטהאוז במקומות קצת פחות טובים, נמכרו במחירי יוקרה בשנה שעברה, ובמהלך הרבעון הראשון של השנה הנוכחי נמכרו כבר 2 דירות ביותר מ-3 מיליון שקל, כך שיתכן ש-2019 תהווה התאוששות לעומת 2018, שהייתה כאמור שנה רזה.

"אם אתה מתייחס אך ורק לשוק של הפנטהאוזים, התמונה שהצטיירה של ירידה במספר עסקאות היוקרה, מתחלפת בשמירה על יציבות, גם כשמסביב השוק יורד מעט. עדיין שוק היוקרה אינו מתנהג בדומה לשוק הדירות העממי", מסכם דרורי.

  • עוד באותו נושא:
  • נהריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully