וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון: הבנייה בגליל ים תימשך כסדרה; הסכסוך ייושב בהסכם-הגג

אריק מירובסקי

17.2.2019 / 9:46

שר האוצר אמר את הדברים בסיור שערך במתחם עם ראש עיריית הרצליה משה פדלון ומנהל רמ"י עדיאל שמרון. כחלון: "טבעי שיהיו מעת לעת מחלוקות בין המדינה לעירייה, אך אסור שהזוגות הצעירים שזכו במחיר למשתכן ישלמו את המחיר"

גליל ים. צילום: איל יצהר, גלובס
גליל ים (צילום": איל יצהר)/גלובס, צילום: איל יצהר

הקמת הפרויקטים של מחיר למשתכן בגליל ים בהרצליה תימשך, לאור ניסיונות ליישב את הסכסוך בין רמ"י (רשות מקרקעי ישראל) לעיריית הרצליה בדבר הקמת מחלף הרב-מכר. רמ"י לא תקצבה לנתיבי איילון להקים את המחלף, שמהווה חלק מהסכם-הגג שנחתם בין המדינה לעירייה, וראש העיר משה פדלון איים כי יקפיא את הבנייה בשכונת גליל ים.

הבוקר (א') סיירו שר האוצר משה כחלון, ראש עיריית הרצליה משה פדלון ומנהל רמ"י עדיאל שמרון באתר מחיר למשתכן בגליל ים בהרצליה והודיעו כי בניית הפרויקט נמשכת באופן מלא.

בסיור הובהר כי רמ"י ועיריית הרצליה יישבו את המחלוקות הקיימות במסגרת ביצוע הסכם-הגג בין המדינה לעירייה. רמ"י יעמדו בכל התחייבויות הסכם-הגג ועיריית הרצליה תמשיך להנפיק היתרים. כמו כן חודדו הדברים כי בכל מקרה לא יהיה עיכוב כלשהו בבניית פרויקט מחיר למשתכן בעיר.

שר האוצר משה כחלון התייחס לבנייה בהרצליה: "תוכניות הבנייה של מחיר למשתכן בהרצליה חזרו לדרך המלך ואני מברך על כך. טבעי שיהיו מעת לעת מחלוקות בין המדינה לעירייה, אך אסור שהזוגות הצעירים שזכו במחיר למשתכן ישלמו את המחיר. הגעתי הבוקר כדי לראות את קצב התקדמות הפרויקט, ולוודא שאינו מתעכב אפילו בדקה. אני מודה לראש העיר ומנהל רמ"י שפתרו את הנושא ומצפה להגיע לכאן בפעם הבאה לקביעת מזוזה וחנוכת השכונה".

ראש העיר משה פדלון מסר: "אני שמח ששר האוצר התערב במחלוקת ושהיא נפתרה. אנחנו ממשיכים לבנות למען הזוגות הצעירים ונתן את כל האישורים הדרושים לקידום פרויקט מחיר למשתכן".

מנהל רמ"י ישראל עדיאל שמרון מסר, כי "תוכנית מחיר למשתכן בהרצליה ובכל הארץ היא עובדה קיימת, נמשיך להגדיל את היצע היחידות דיור ונעקוב אחרי ביצוע הקמת השכונות".

ואולם הבעיה העקרונית לא נפתרה והטענה העקרונית של רמ"י כלפי העירייה, שהיא לא מיישמת את הסכם-הגג שעליו חתמה, ובמספר מקרים אף פועלת נגדו - לא קיבלה מענה ענייני מאף אחד מהגורמים.

במסגרת מכרזי מחיר למשתכן בגליל ים אמורות להיבנות כ-1,800 יחידות דיור, מהן כ-440 יחידות דיור מיועדות לבני העיר, כאשר לטענת העירייה, המדינה לא עומדת בהתחייבות זו ולא ייעדה את היקף הדירות המוסכם לבני העיר.

לטענת העירייה, המדינה היא שמקפיאה בפועל את הסכם-הגג עם הרצליה, דבר שימנע את בניית מחלף הרב-מכר ואת העתקת המכון לטיהור שפכים (המט"ש), וזאת לצד עיכוב פתרונות ניקוז והקמת תשתיות נוספות בשכונה בפרט ובעיר כולה. בנוסף, עולה כי במסגרת פרויקט מחיר למשתכן בגליל ים המדינה לא עומדת במחויבותה לעירייה למכסה משמעותית של דירות עבור בני העיר, אשר עליו הוסכם במסגרת הסכם-הגג.

  • עוד באותו נושא:
  • גליל ים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully