וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית הרצליה מקפיאה מיידית את מחיר למשתכן בגליל ים

שלומית צור

13.2.2019 / 14:44

בשורה רעה ליזמים הפעילים בגליל ים בהרצליה ולזכאי מחיר למשתכן: עיריית הרצליה הודיעה כי היא מקפיאה באופן מיידי את הבנייה בגליל ים - זאת כיוון שלטענתה, המדינה הפרה את ההסכמות שהושגו בינה למדינה במסגרת הסכם-הגג שנחתם בין רמ"י, משרד האוצר והעירייה

גליל ים. צילום: איל יצהר, גלובס
גליל ים/גלובס, צילום: איל יצהר

בשורה רעה ליזמים הפעילים בגליל ים בהרצליה ולזכאי מחיר למשתכן: עיריית הרצליה הודיעה היום (ד') כי היא מקפיאה באופן מיידי את הבנייה בגליל ים. זאת כיוון שלטענתה, המדינה הפרה את ההסכמות שהושגו בינה למדינה במסגרת הסכם-הגג שנחתם בין רמ"י, משרד האוצר והעירייה. בשעה זו מתכנסת הוועדה המקומית במטרה לאשר החלטה להקפיא את כל עבודות הבנייה בגליל ים עד לווידוא כי ההבטחות שנתנה המדינה ייושמו.

ההודעה הדרמטית מגיעה לאחר שהעירייה קיבלה הודעה רשמית מחברת נתיבי איילון על הפסקת קידום פרויקט מחלף הרב-מכר. מדובר בפרויקט בעל השלכות רחבות-היקף על איכות חייהם של תושבי הרצליה ותושבי גליל ים בפרט, וכן על קידום תוכניות נוספות כמו תוכנית הבנייה בחוף התכלת הנשענות על פתרון התחבורה של המחלף החדש.

"חברת נתיבי איילון קידמה את המחלף שבנדון שתוקצב על-ידי רמ"י, במטרה לאפשר שיפור הנגישות ליחידות בינוי שעתידות להיבנות ברמת השרון ובהרצליה", כתבה סמנכל"ית הנדסה בנתיבי איילון, ענבר ניצני, במכתבה. "מחלף זה הוא חלק מתשתית העל בהסכם-הגג אשר כיום מוקפא. אין בכוונת רמ"י לקדם את הפרויקט, ועל כן הונחינו להפסיק את קידום הפרויקט".

בנוסף ציינה ניצני כי במהלך התכנון התברר כי עלויות הפרויקט גבוהות משמעותית מהמצופה, ועל כן בחברה בוחנים חלופות נוספות להוזלת עלויות הפרויקט.

מי שצפויים להיפגע מההחלטה הם הקבלנים שזכו במכרזים ורכשו קרקעות בגליל ים, ונמצאים בשלבים שונים של תכנון ובנייה, בדגש על חברות שממתינות להחלטות למתן היתרי בנייה. נפגעים נוספים הם זכאי מחיר למשתכן שזכו במכרזים בגליל ים וממתינים לקידום הפרויקטים.

במסגרת מכרזי מחיר למשתכן בגליל ים אמורות להיבנות כ-1,800 יחידות דיור, מהן כ-440 יחידות דיור מיועדות לבני העיר, כאשר לטענת העירייה, המדינה לא עומדת בהתחייבות זו ולא ייעדה את היקף הדירות המוסכם לבני העיר.

לטענת העירייה, המדינה מקפיאה בפועל את הסכם-הגג עם הרצליה, דבר שימנע את בניית מחלף הרב-מכר ואת העתקת המכון לטיהור שפכים (המט"ש), וזאת לצד עיכוב פתרונות ניקוז והקמת תשתיות נוספות בשכונה בפרט ובעיר כולה. בנוסף, עולה כי במסגרת פרויקט מחיר למשתכן בגליל ים המדינה לא עומדת במחויבותה לעירייה למכסה משמעותית של דירות עבור בני העיר, אשר עליו הוסכם במסגרת הסכם-הגג.

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, הבהיר כי "כראש העיר עומדות לנגד עיניי - לצד הרצון לבנות יחידות דיור עבור תושבי העיר ועבור הזוגות הצעירים שרוצים להמשיך לגור בה - גם הדאגה לתשתיות ראויות שיתאימו לגודל האוכלוסייה, כמו גם הבטחת איכות החיים הטובה בעיר. בשל החלטות המדינה, אשר בפועל מהוות נסיגה מהסכם-הגג ופוגעות באופן ישיר בתושבי העיר, הוועדה המקומית החליטה על הקפאת הבנייה בגליל ים. העירייה ממלאת את ההתחייבויות שלה בנושא פיתוח השכונה, ונמשיך בכך - אך בהיעדר החלטת המדינה לקדם את התשתיות להן התחייבה, לא ניתן יהיה לגור בשכונה, ולכן לא נוכל לאפשר את המשך הבנייה והפיתוח".

לאור זאת, ראש העיר הנחה את החברה הכלכלית להקפיא את עבודות הפיתוח של הכבישים, הדרכים והתשתיות הציבוריות במתחם.

רשות מקרקעי ישראל מסרה בתגובה: "בשל התנהלות עיריית הרצליה המעכבת את קידום הסכם-הגג ובתוך עיכוב תוכנית הבנייה הכלולות בהסכם, אי-עמידה ביעדי השיווק המינימלי הנדרש לצורך קבלת הטבות הסכם-גג וכיוצא בזה, לא ניתן יהיה לקדם פרויקטי תשתית מרכזיים כגון מחלף הרב מכר ואחרים. תקציבים עבור תשתיות צמודות עבור יחידות דיור ששווקו אינם מעוכבים על-ידי רשות מקרקעי ישראל, ורשות מקרקעי ישראל עומדת בכל התחייבויותיה בנושא. החלטתה של עיריית הרצליה להקפיא ביצוע תשתיות צמודות עבור שכונת גליל ים מהווה הפרה חמורה של הסכם-הגג. אנו מצרים שראש העיר לוקח את תושביו הקיימים והעתידיים כבני-ערובה במאבקיו מול האופוזיציה בעיר, ונפעל ככל יכולתנו לחייבו לעמוד בנדרש ממנו".

  • עוד באותו נושא:
  • הרצליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully