וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגדלים במקום מטוסים: מה יכלול "רובע שדה דב"

גיא ליברמן

3.2.2019 / 13:27

16 אלף יחידות דיור, 3,700 חדרי מלון ומגדלים בגובה 25 קומות בקו הראשון לים הוועדה לשמירה על הסביבה החופית אישרה את תוכנית שדה דב

שדה דב. צילום: תמר מצפי, גלובס
שדה דב/גלובס, צילום: תמר מצפי

זה עוד לא אור ירוק, אבל היום אפשר להבין טוב יותר מה מתוכנן להיבנות על קרקעות שדה דב בתל אביב. הוועדה לשמירה על הסביבה החופית (הולחוף) בראשות מנכ"לית מינהל התכנון, דלית זילבר, אישרה את תוכנית המתאר לרובע שדה דב. התוכנית הועברה לולחוף לאחר שהוחלט להפקידה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב ביולי 2018.

התוכנית כוללת שטחים המיועדים למגורים בהיקף של כ-16 אלף יחידות דיור. לצידם כוללת התוכנית בנייה למסחר ותעסוקה, מבני ציבור, שטחי מלונאות ופארקים. במסגרת ההחלטה, ניתנה תוספת משמעותית עבור שטחי מלונאות של 200 אלף מ"ר בהם כ-3,700 חדרי מלון. מדובר בתוספת של כ-1,700 חדרי מלון בנוסף לכ-2,000 חדרי המלון המוצעים בתוכנית. בהודעת הוועדה נכתב לגבי התוספת כי: "השיקול העיקרי בתוספת הינו הגדלת ההיצע התיירותי של העיר תל אביב".

באשר לגובה הבינוי בתוכנית, החליטה הוועדה להגביל את גובה הבינוי בחזית הראשונה לים עד ל-25 קומות, וגם זאת במגרשים בודדים בלבד. זאת, בהתאם לגובה שנקבע בתוכנית תא/5000 - תוכנית המתאר של תל אביב. בנוסף, צמצמה הוועדה את גובה המגדלים המתוכננים במפגש הרחובות איינשטיין עם פארק המסלול ופארק החוף, מ-45 קומות ל-30 קומות.

בהודעת הוועדה נמסר עוד כי :"בחלקה המערבי מייעדת התוכנית שטחים לטובת שני פארקים רחבים שיחברו בין הרובע ובין חוף הים- 'פארק מסלול' שישתרע על שטח של כ-66 דונם ו'פארק החוף' שישתרע על שטח של כ-177 דונם. החלטת הולחוף קובעת כי לא יוצאו היתרי בנייה למגורים מעל 10 אלף יחידות דיור עד לאחר הקמתם של פארקים אלו. בנוסף, הוועדה קבעה כי יש להסיר מבנה ציבורי שתוכנן בתחום חוף הים, במרחק הקטן מ-100 מטר מהחוף, תחום זה בהתאם לתמ"א 13 (תוכנית המתאר ארצית לחופים) אסור לבנייה. הוועדה סברה כי אין לאשר הקלה שתאפשר את המבנה במיקום זה, זאת לנוכח הבינוי שאושר בעורף המתחם".

יו"ר הולחוף ומנכ"לית מינהל התכנון, דלית זילבר מסרה היום כי: "כמו בכל התכניות המגיעות לפתחה של הוועדה, גם בתוכנית זו הוועדה שמה את האינטרס הציבורי בראש סדר העדיפויות ועשתה את האיזון הראוי בין פיתוח ובין שמירה על חוף הים. השינויים עליהם החליטה הוועדה בתוכנית, משקפים את העיקרון שחוף הים הינו נחלת כלל הציבור ויש להשאירו ככזה".

כעת עם אישורה בולחוף תעבור התוכנית לוועדת המשנה לנושאים תכנוניים עקרוניים של המועצה הארצית לתכנון ומשם תחזור לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב להמשך קידומה לאישור.

  • עוד באותו נושא:
  • שדה דב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully